خبرگزاری کار ایران

روایتی از اشتباهات یک مرد در بستر تاریخی سال‌های ۵۶ و ۵۷

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۸۰

رمان «کتاب خم» به زودی توسط انتشارات نیماژ منتشر می‌شود.

علیرضا سیف‌الدینی (نویسنده و مترجم) درباره آخرین داستان‌ها و ترجمه‌هایش به خبرنگار ایلنا گفت: رمان «کتاب خم» به زودی توسط انتشارات نیماژ منتشر می‌شود. این رمان داستان زندگی مردی‌ست که مرتکب خطایی می‌شود و اتفاقاتی برایش می‌افتد و یکسری واقعه از بیرون به او تحمیل می‌شود. رمان روایت زندگی مردی‌ست که زن و بچه دارد و به نوعی آن‌ها هم درگیر این اشتباه او می‌شوند. زمان داستان در سال‌های ۵۶ و ۵۷ می‌گذرد. البته این سال‌ها تنها یک دوره تاریخی‌ست که برای داستان انتخاب شده و ارتباط چندانی به وقایع اجتماعی و سیاسی آن سال‌ها ندارد.

او ادامه داد: اتفاقاتی که برای مرد می‌افتد کاملا شخصی‌ست. او اصلا فرد یک فرد انقلابی و سیاسی نیست بلکه یک کتابفروش معلولی است که کتاب‌های دست دوم خرید و فروش می‌کند.

سیف‌الدینی در پایان تاکید کرد: کارهایی هم برای ترجمه کنار گذاشته‌ام که سراغش بروم ولی این روزها درگیر نوشتن رمان هستم بیشتر. وقتی هم که درگیر ترجمه می‌شوم فقط ترجمه باید بکنم و وقتی درگیر نوشتن رمان می‌شوم هم زمانم را کامل روی داستان‌نویسی می‌گذارم. به هر حال رمان نوشتن نیاز به اطلاعات دارد و من باید وقت بگذارم و از کتاب‌های مختلف یادداشت‌برداری کنم. روی همین رمان ۶ سال کار کردم و یادداشت برداشتم و کتاب‌های مختلفی خواندم درباره وقایع دهه ۵۰ که نهایتا آنها را رمانیزه کردم. نوشتن اساسا کار زمان‌بری‌ست. اطلاعاتی که در کتاب است فکت تاریخی همان دوره است. مثلا سال ۵۰ برفی سنگین بی‌سابقه آمده که اشاره به آن برای رمان من لازم بوده و من گشتم و داده برای این موضوع پیدا کرده‌ام. اساسا باید چنین اطلاعاتی از بازه تاریخی بستر داستان را داشته باشی تا اثرت به اصطلاح فربه و پر بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز