خبرگزاری کار ایران

واکنش شدید دادستان کل کشور به نامه گروهی از هنرمندان برای بازگشت بازیگران خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۵۴

دادستان کل کشور از مسئولان فرهنگی تقاضا کرد در برابر تشکیل کمپین برای بازگشت هنرمندان خارج از کشور سکوت نکنند.

 حجت‌الاسلام منتظری (دادستان کل کشور) عصر امروز (سه‌شنبه 15 خرداد) در مراسم گرامیداشت روز ۱۵ خرداد در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان ورامین با اشاره به اینکه نفوذ در فرهنگ جامعه نیز وجود دارد, گفت: تأثیر نفوذ در اندیشه جوانان که مقام معظم رهبری چند سال قبل به عنوان شبیخون فرهنگی از آن نام بردند نیز باید مورد توجه قرار گیرد که البته بخش فرهنگی متوجه دستگاه قضایی نیست بسیاری از مسئولین از جمله روحانیون، تریبون نماز جمعه، آموزگاران، پدران و مادران و ... امروز در فرهنگ و مراکز فرهنگی باید کار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تأکید کرد: دستگاه قضایی که نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند مسئولان فرهنگی کجا هستند؟ چرا که وقتی یک مورد ضد فرهنگی مشاهده می‌کنید همه مسئول هستیم. به مثال اخیراً جامعه هنرمندان کمپینی راه انداخته‌اند و جریانی پیش آمده که همه حساب شده است و یک شخصی که تحت عنوان هنرمند و سینماگر قبل از انقلاب فساد او همه جارا گرفته بود و 40 سال با خاندان پهلوی فالوده می‌خورد حال یک عده اینجا تحت عنوان بازگرداندن او به ایران کمپینی راه انداخته‌اند.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه اولاً هر ایرانی می‌تواند وارد ایران شود گفت: هیچ مقامی نمی‌تواند مانع بازگشت ایرانی باشد اما اگر مرتکب جرم و کارهای خلافی که به موجب قانون باید تحت تعقیب قرار بگیرد شده باشد باید خط قرمز داشته باشد. عزیزان ما بیش از 200 هزار شهید عزیز و 560 هزار جانباز و آزاده داده‌ایم و ملت ایران این هزینه سنگین را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و در تبعیت از امام راحل دادند.

وی افزود: چگونه این گروه اندک به خود اجازه می‌دهد که پا روی خون شهدا بگذارند آنوقت شما ملت ایران آیا اجازه می‌دهید گروه اندکی که فساد آنها قبل از انقلاب و 40 سال بعد از انقلاب مشهود بود بخواهند همه ارزش‌ها را نادید بگیرند واقعاً شرم‌آور نیست که آنها اینگونه داعیه دارند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تأکید کرد: آنها بدانند و بدانند و بدانند که اگر مسئولین در برخی مقاطع زمانی سکوت می‌کنند و به فرموده رهبری که «به متن می‌پردازیم و اینها حواشی است» ما به حواشی نمی‌پردازیم؛ اما ملت اجازه نمی‌دهد یک مشت آدم‌های آنچنانی بخواهند از روی خون شهدا و پیکر پاره پاره جانبازان گرانقدر که با گذشت بیش از 30 سال هنوز روی تخت هستند عبور کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز