خبرگزاری کار ایران

معاون امور هنری ارشاد:

اساس‌نامه و مأموریت انجمن‌­ها و مؤسسات هنری بازنگری می­‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۵۵

نشست نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان­‌ها با معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه 17 اردیبهشت­‌ماه در معاونت امور هنری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سیدمجتبی حسینی؛ در این نشست با تأکید بر همراهی و تعامل بخش‌­های هنری و استان­‌ها گفت: ضرورت دارد که هنر، به صورت یک مجموعه کلی و با در نظر گرفتن همه بخش­‌های آن مورد توجه قرار گیرد. همچنین توانمندی‌­های بخش­‌های هنری در استان­‌ها، همگرا باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌­ها و مؤسساتی که در کنار معاونت امور هنری و ادارات کل تخصصی، سال‌ها پیش برای انجام امور اجراییِ این مجموعه­‌ها راه­‌اندازی شدند، به صورت شرکت، فعالیت می­‌کنند و به بازنگری و بازتعریف، نیاز دارند و بازنگری اساسنامه‌­ها و بازتعریف مأموریت‌­ها در انجمن‌ها و مؤسسات از تکالیف معاونت­ امور هنری است که البته به بررسی و زمان، نیاز دارد.

حسینی در ادامه گفت: متأسفانه تاکنون هیچ پیمایش جامعی درباره اهل هنر و وضعیت بخش­‌های هنری کشور، انجام نشده است و برای تحقق آن، نیاز است تا آمار و اطلاعات دقیقی با همکاری و تعامل، درباره هنرمندان و شرایط هنری، فراهم شود و در مرحله بعد، آمایش سرزمینی هنر با توجه به ظرفیت‌­ها و توانایی‌های هر منطقه و استان، انجام شود و با توجه به شرایط هنری هر منطقه، برنامه­‌ریزی شود. امروز برنامه‌­ریزی و فعالیت­‌ها بدون توجه به آمایش سرزمین هنر انجام می­‌شود و به عنوان مثال، رشته‌های هنری در هنرستان‌های هنرهای زیبا، براساس آمایش سرزمینی در استان‌ها، برنامه­‌ریزی نمی‌­شود.

حسینی در ادامه با تأکید بر ضرورت بازنگری در آیین­‌نامه‌­های هنری گفت: مجموعه آیین­‌نامه­‌هایی که در حوزه فعالیت­‌های معاونت هنری است و زمان نسبتاً زیادی از تدوین آن‌ها گذشته است با توجه به شرایط، مقتضیات و تحولات هنر و متناسب با وضعیت امروز، بازنگری شود. در این راستا،  آیین­‌نامه­‌های جشنواره­‌های موسیقی، تئاتر  و هنرهای تجسمی فجر و سایر جشنواره­‌های معاونت هنری بازنگری و تدوین خواهد شد.

در این جلسه مدیران و مشاوران معاونت امور هنری مطالبی را درباره همکاری و تعامل معاونت امو هنری و حوزه­‌های تخصصی با استان­‌ها بیان کردند.

 علی غیاثی ندوشن (مدیر کل امور استان­‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز گفت: نشست‌های مشترک و تعامل استان‌ها با معاونت امور هنری، برای کاهش مشکلات حوزه هنر و برنامه­‌ریزی برای توسعه هنر در استان­‌ها انجام می­‌شود. به این منظور، استان­‌های کشور به چند منطقه تقسیم شده است و هر گروه، متشکل از چند استان است.

 محمدرضا علیزاده (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان) به نمایندگی از استان­‌های کرمان، اصفهان، یزد و کرمان جنوب، رضا دهبانی­پور (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهکیلویه و بویراحمد) به نمایندگی از استان های فارس،  کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، رحیم جعفری (مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه) به نمایندگی از استان‌های همدان، ایلام، لرستان، کردستان و کرمانشاه، بهزاد مریدی (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران) به نمایندگی از استان­‌های سمنان، قم، قزوین البرز، مرکزی و تهران ناصر مقدم (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز) به نمایندگی از استان­‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، سیدسعید سرابی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی) به نمایندگی از استان­‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان، فیروز فاضلی (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان) به نمایندگی از استان­های گیلان، مازندران و گلستان و حمیده ماحوزی (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر) به نمایندگی از استان­‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مطالبی را درباره تعامل و همکاری معاونت امور هنری با استان­‌ها بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز