خبرگزاری کار ایران

کنگره فدراسیون جهانی وزنه برداری برگزار شد

قانون محرومیت دو ساله برای فدراسیون‌هایی که ورزشکاران آن‌ها در بازی‌های المپیک به تصمیم داوران اعتراض کنند، به اساسنامه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اضافه شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون وزنه‌برداری، کنگره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در سال 2016 در حاشیه برگزاری مسابقات نوجوان جهان در پنانگ مالزی برگزار شد و در  بخشی از این کنگره، فدراسیون جهانی بابت درخشش وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک ریو از فدراسیون وزنه‌برداری ایران تقدیر کرد. اساسنامه فدراسیون جهانی نیز مورد بررسی قرار گرفت. فرانس کارا تغییرات جدی و مهم اساسنامه را برای اعضای فدراسیون جهانی شرح داد.

از مهمترین تغییرات این اساسنامه اضافه شدن قانون محرومیت دو ساله برای فدراسیون‌هایی است که ورزشکاران آنها در بازی‌های المپیک به تصمیم داوران اعتراض کنند. این بند از اساسنامه از جمله قوانینی بود که به اساسنامه فدراسیون جهانی برای اولین بار اضافه شد.
در بند دیگری از این اساسنامه قرار شد که تغییر تابعیت ورزشکاران با سخت‌گیری بیشتری همراه خواهد بود. با این قانون از این پس وزنه‌برداران برای اینکه برای کشور دیگری مسابقه بدهند باید حداقل چهار سال سابقه زندگی در آن کشور را داشته باشد و حداقل یک المپیک را هم بعد از تغییر تابعیت از دست داده باشد.

 

کد خبر : ۴۲۰۵۷۲