خبرگزاری کار ایران

مجسمه‌سازان به تغییر اساسنامه انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران رأی مثبت دادند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۴۷۹

مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این مجمع با حضور اکثریت اعضا و برای اولین بار در تاریخ انجمن تشکیل و به اساسنامه و سند چشم‌انداز، رای مثبت داد.

به گزارش ایلنا، نگار نادری‌پور (رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران) در این زمینه گفت: چنانچه مستحضرید انجمن در آستانه ٢٠ سالگیست، تغییرات و اصلاحات اساسنامه حداقل در دهه اخیر دغدغه همه هیات مدیره‌ها بوده و لزوم به روزرسانی اساسنامه سال‌هاست که احساس می‌شود. اما به دلایل متعددی از جمله نیاز به تدوین اساسنامه و مشارکت اعضا و همچنین مشکلات برگزاری مجمع فوق العاده، این مهم به تعویق افتاده بود.

 او افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که از ابتدای پذیرش مسئولیت انجمن در پی آن بودیم اصلاحات اساسنامه بود که پس از تشکیل کارگروه اساسنامه از اواخر سال گذشته و برگزاری جلسات متعدد با هیات موسس انجمن، هیات مدیره‌ها و مسئولین دوره‌های گذشته، اساتید مجسمه سازی و حقوقدانان برگزار گردید و نسخه حاضر پس از بار‌ها اصلاح و گنجاندن نظرات اعضا تدوین شد.

به گفته نادری‌پور؛ انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران بزرگ‌ترین تشکل مجسمه سازان ایران است، این نهاد تخصصی پتانسیل و توان سیاستگذاری‌های کلان در حوزه هنر و مجسمه سازی کشور را داراست و تغییرات اساسنامه در جهت گسترش حیطه تصمیم گیری انجمن اعمال شده است. به بالا‌ترین رکن انجمن یعنی مجامع عمومی اختیارات بیشتری داده شده و با به وجود آمدن اعضا به وابسته و پیوسته، پروسه به حد نصاب رسیدن و تشکیل مجامع آسان‌تر خواهد بود. هدف این است که مجامع نقش خود را در تصمیم گیری و سیاستگذار ی‌های انجمن را ایفا نمایند.

او افزود: با تصویب اساسنامه جدید ازین پس بازرس علاوه بر نظارت بر عملکرد مالی، فعالیت‌های هیات مدیره را در چارچوب اساسنامه نیز رصد خواهد کرد. تصویب سند چشم انداز گام بزرگ و موثر دیگری ست. یکی از نگرانی‌ها و مشکلات انجمن‌ها تغییر سیاستهای هیات مدیره در هر دوره است. چشم انداز، اهداف استراتژیک و عملیاتی مانند نقشه راه، به همگرایی بیشتر در سیاستگذاری هیات مدیره‌ها منجر خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از اعتماد و مشارکت بالای اعضا، ابراز امیدواری کرد که تداوم این همدلی و همبستگی میان اعضا به انجمنی بالنده و پویاتربیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز