خبرگزاری کار ایران

«قدم‌زدن با اسب» مسعود شاه‌محمدی/ بهنام شرفی و مهران نائل بازیگر «تابوتخانه» شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۶۳

نمایش «قدم‌زدن با اسب» به کارگردانی مسعود شاه‌محمدی و نمایش «تابوتخانه» به کارگردانی رحمان خوب‌زاده و حسن رونده به ترتیب در سالن‌های پردیس تئاتر شهرزاد و سالن حافظ روی صحنه می‌روند.

به گزارش ایلنا، نمایش «قدم‌زدن با اسب» نوشته مسعود شاه‌محمدی‌ است و از ششم دی‌ماه در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود.

«قدم‌زدن با اسب» داستان عشقی ممنوعه در برهه‌ای حساس از تاریخ معاصر را روایت می‌کند. این نمایش درباره زن و مرد چریکی است که در سال ۵۴ در یک خانه تیمی، به صورت چشم بسته زندگی می‌کنند؛ مفهوم چشم بسته بودن این است که افراد حاضر در خانه تیمی به هیچ‌وجه نباید همدیگر را ببینند و شناسایی کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «سال، سال 1354 است. سال‌هایی که همه آزادی و خلق را فریاد می‌زدند و می‌خواستند. اما عشق و زن را نه. رسمی که هنوز هم مرسوم است در این جغرافیا. نمایش قدم زدن با اسب ،داستان زن و مرد  چریکی است که در یک خانه تیمی ،نه با استبداد و دیکتاتوری که با  عشق می‌جنگند.»

مسعود شاه‌محمدی از سال ۱۳۷۲ نویسندگی، کارگردانی و تدوین سریا‌ل‌هایی از قبیل: "گل‌های آفتاب‌گردان"، "این زمینی‌ها"، "هم‌شاگردی‌ها"، "خداوند عشق را آفرید"، "دیروز امروز فردا"، "خرده ستمگران" را در کارنامه خود دارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مسعود شاه محمدى، تهیه کننده: محمد مهدى براتى، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی، دستیار کارگردان: مهسا عباسى، امیر آقاپور، طراح صحنه و لباس: مروارید جواهریان، گریم: امیر ترابى، عکاس: آزاده امیرخان، مجری طرح: خانه فرهنگ آوا، مدیر تولید: جواد نادری.

بهنام شرفی و مهران نائل با «تابوتخانه» به حافظ می‌روند

نمایش «تابوتخانه» به کارگردانی رحمان خوب‌زاده و حسن رونده در حافظ روی صحنه می‌رود.

این نمایش نوشته رحمان خوب‌زاده‌ است و تا کنون حضور بهنام شرفی و مهران نائل در این نمایش قطعی شده‌است.

این نمایش روایت‌گر سیاست‌مدارانی است که دروغ را در جامعه تبدیل به یک هنجار کرده‌اند و اعتمادی که توده مردم به آن‌ها داشته را گلوله باران کرده‌اند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «میلاد کیانی در آستانه‌ی پرورش یک ایده برای ساختن شهری است، اما دخالت و حضور شخصیت‌های تاریخچه‌ی زندگی‌اش اجازه‌ی پرورش این ایده را نمی‌دهد و او خود را مجبور می‌کند تا با یکایک این افراد به گفتگو بنشیند و ...»

«تابوتخانه» ۲۹ آذرماه هرشب در سالن حافظ روی صحنه می‌رود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از : نویسنده: رحمان خوب‌زاده، کارگردان: رحمان خوب‌زاده، حسن رونده، تهیه‌کننده: رحمان خوب‌زاده، مجری طرح: امیررضا نوبر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: محمدحسین حسینی، مدیر تولید: فرزین فرزدنیا، مدیرفرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی، منشی صحنه: کیمیا بختیاریان، مدیر صحنه: مجید مهرآبادی، دستیار دوم کارگردان: جواد لشگری، طراح صحنه: رضا کرمی‌زاده، طراح لباس: هدیه سادات رسولی، طراح نور: رضا حیدری، طراح صوت و موسیقی: شهرام آذرمهر، طراح پوستر و بروشور:رضا کرمی‌زاده، عکاس: داریوش ترابی، گروه تولید: یاسین حسینی، سعید جعفری، وحید یعقوبی، ساخت و اجرای دکور: بهنام مهدی پور، نوشین نوروزی، کاوه صمدی، سحر بهاری.

گروه حرکت و فرم: مینا مرادی، ملیکا حسینی، فائزه بهرامی، زهرا صفری، نگار آزاد، امیرحسین شیرازیان، آرزو احمدیان، رضا کاشی لو، ابوالفضل کاوندی، خاطره خوشدل، مهدی گوهر دوست، ثمین بی طرف، سپیده غلامی، حسین حیدری، طهورا زهدی، دنیا سلیمانی، مسعود خانی، زهرا گوهر دوست، طلوع تهرانی، مهسا طاهری، معصومه عباداله پور، مهدی عباسی، نگار صحرا نورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز