خبرگزاری کار ایران

«خروس نشان» ایده‌ای برای گفتمان

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۹۸۴

آثار نقاشی‌خط مهرداد فلاح و مجسمه‌های علیرضا مجیدی در نمایشگاهی تحت عنوان «خروس‌نشان» در گالری فردا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، در نمایشگاه «خروس‌نشان»، آثار نقاشی‌خط مهرداد فلاح و مجسمه‌های علیرضا مجیدی روی دیوار می رود که در آنها این ۲ هنرمند یکی با مجسمه و دیگری با نقاشی‌خط به موضوع خروس پرداخته و این موجود را با یک گفتمان مشترک و با دیدگاه خود ساخته و پرداخته‌اند. در این نمایشگاه ۱۱ تابلو از فلاح و ۱۱ مجسمه از مجیدی و نیز یک چیدمان با تابلو از فلاح به نمایش درمی‌آید.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «خروس در هنر معاصر دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. از خروس‌های پیکاسو تا خروس‌های مهرداد فلاح و علیرضا مجیدی. همه به این حیوان زیبا و فتوژنیک پرداخته و در آینده باز هم به این موضوع پرداخته خواهد شد. ولی این بار و در نمایشگاه «خروس‌نشان» شاهد بروز یک ایده هستیم. ایده‌ای برای گفتمان و نه تقابل. گفتمانی میان فلز و بوم، میان رنگ و آهن، میان تابلو و مجسمه. فلاح و مجیدی در یک آتلیه کار نمی‌کنند ولی فکرهای شان به هم نزدیک است. همان رقص قلم بر بوم را که فلاح خلق کرده، مجیدی بر آهن نشانده است. همان ریتم و کمپوزسیون که فلاح با اشعارش در تابلوهایش به نمایش می‌گذارد، مجیدی با آهن و مفرغ مجسمه کرده است.»

این نمایشگاه از ۲۴ تا ۳۰ آذر در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز