خبرگزاری کار ایران

از تعطیلات مگره و مردی در خیابان تا بن‌سای در مجموعه نقاب

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۴۱۴

سه داستان جدید از مجموعه «نقاب» توسط انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات جهان کتاب رمان‌های «بن‌سای»، «تعطیلات مگره» و «مرد خیابان» را با ترجمه عباس آگاهی در مجموعه «نقاب» منتشر کرد.

بن‌سای

رمان «بن‌سای» نوشته پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

عنوان کتاب واژه‌ای ژاپنی و مرکب از دو جزء بن (به معنای گلدان/ ظرف) و سای (به معنای گیاه/ روییدنی) است. اتفاقات داستان هم در شهر بایو (واقع در هفت کیلومتری سواحلی که در سال ۱۹۴۴ قوای متفقین با گذشتن از دریای مانش، در آنجا قدم به خشکی گذاشتند) و در نوعی کلینیک ویژه مبارزه با درد (درد جسمی و درد روانی) و تهیه انواع پروتز می‌گذرد. در مسیر داستان خوانندگان با مباحثی در موضوع درد و اندام‌های مصنوعی هم برمی‌خورند که به تجسم هرچه بیشتر صحنه‌های ترسیم‌شده کمک می‌کند و کم‌کم رابطه بین‌ بن‌سای و موضوع کتاب را درمی‌بابند.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«داستان کتاب در بنیاد کارینگتن جریان می‌یابد؛ مرکزی مدرن و ویژة درمان دردهای ناشی از بیماری‌های درمان‌ناپذیر. کلینیک کارینگتن در شهر بایو در نزدیکی سواحل نورماندی واقع است، جایی که در جنگ جهانی دوم نیروهای متفقین با گذشتن از دریای مانش قدم به خشکی گذاشتند و به اشغالگران آلمانی یورش بردند.

ویلیام کارینگتن و دکتر آرگو، مدیران بنیاد، نامه‌های بی‌امضا و تهدیدآمیزی دریافت می‌کنند و سربازرس کلاریو مأمور رسیدگی به موضوع می‌شود. او در تحقیقات خود به اسراری پی می‌برد که در کلینیک کارینگتن نهفته است.»

از این دو نویسنده پیش‌تر رمان «مهندسی که دلباخته اعداد بود» نیز در «مجموعه نقاب» منشتر شده بود.

«بن‌سای» نوشته پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک با ترجمه عباس آگاهی در ۱۸۲ صفحه و به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان توسط انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

تعطیلات مگره

رمان «تعطیلات مگره» نوشته ژرژ سیمنون تازه‌ترین داستان درباره سربازرس مگره است که در مجموعه «نقاب» منتشر شده است.

پیش از این رمان‌های  «دلواپسی های مگره»، «مگره از خود دفاع می کند»، «تردید مگره»، «شکیبایی مگره»، «مگره و سایه پشت پنجره»، «سفر مگره»، «دوست مادام مگره»، «مگره در کافه لیبرتی»، «ناکامی مگره»، «مگره دام می گسترد»، «مگره و جسد بی سر»، «مگره و زن بلند بالا»، «مگره و آقای شارل»، «بندرگاه مه‌آلود»، «پی یتر لتونی»، «مگره در اتاق اجاره ای»، «مگره و شبح»، «مگره و مردی روی نیمکت» و «مگره سرگرم می‌شود» هم با محوریت شخصیت سربازرس مگره در قالب کتاب‌های نقاب به چاپ رسیده بودند.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«چند روزی از رفتن سربازرس مگره و همسرش به تعطیلات نگذشته بود که کار مادام مگره به عمل جراحی کشید. سربازرس هرروز در ساعت معینی به بیمارستان می‌رفت و از خواهران روحانی اجازه ملاقات می‌گرفت.

روزها، یکنواخت و بدوم هیچ اتفاقی، می‌گذشت و بیکاری او را کلافه می‌کرد... تا آن که شبی، پس از بازگشت از بیمارستان، در جیبش یک یادداشت بی‌امضا را یافت. روی کاغذ شظرنجی و با خطی به‌ظاهر زنانه نوشته شده بود: «از روی دلسوزی به دیدن بیمار اتاق ۱۵ بیایید»...»

رمان «تعطیلات مگره» نوشته ژرژ سیمنون در ۱۷۹ صفحه و به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان در مجموعه «نقاب» انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

مرد خیابان

رمان «مرد خیابان» نوشته فردیک دار پلیسی‌نویس مشهور فرانسوی است و عباس آگاهی نیز این رمان را به فارسی بازگردانده است.

از این نویسنده تاکنون رمان‌های «آسانسور»، «مرگی که حرفش را می‌زدی»، «کابوس سحرگاهی»، «چمن» و «قیافه نکبت من»، «بچه پرروها» و «زهر تویی»، «قاتل غمگین»، «تصادف»، «دژخیم می‌گرد» و «نان حلال» در همین مجموعه «نقاب» به چاپ رسیده است.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

شب سال نو است. ویلیام رابرتس، افسر امریکایی عضو نیروهای ناتو، برای پیوستن به همسر و فرزندان خود عازم خانه یکی از دوستانش در حومه پاریس است. در آن‌جا جشنی برپاست...

در شب مه‌آلود، در خیابانی طولانی و دلگیر، چراغ راهنمایی متوقف می‌شود. با سبز شدن چراغ، در کمتر از ده ثانیه، او قدم به عجیب‌ترین ماجرایی می‌گذارد که ممکن است برای کسی روی دهد...»

«مرد خیابان» نوشته فردیک دار با ترجمه عباس آگاهی در ۱۳۶ صفحه و به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان توسط نشر جهان کتاب منتشر شده است.

با احتساب این سه رمان تعداد رمان‌های پلیسی انتشارات جهان کتاب در مجموعه «نقاب» به ۷۶ عنوان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز