خبرگزاری کار ایران

سه مجموعه‌دار آثارشان را به فروش می‌رسانند؛

نقاشی‌های ژازه طباطبایی، فرامرز پیلارام و مهدی سحابی به فروش گذاشته شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۳۳

کیوریتو‌رها اکثراً برای برپایی یک نمایشگاه، با تِم و موضوعی خاص، کارهایی را انتخاب می‌کنند. امّا این نمایشگاه تِم و موضوع خاصی نداشته است، و کارهای متفرقه از مجموعه‌ی شخصی سه مجموعه‌دار جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «نمایشگاه گروهی از مجموعه‌ی شخصی سه مجموعه‌دار» عنوان نمایشگاهی است از مجموعه شخصی سه مجموعه‌دار با نام‌های ویدا زعیم، نادر سیحون و علی لاجوردی که در روز جمعه مورخ 2 تیرماه افتتاح شد. قرار بود این نمایشگاه تا 7 تیر ادامه داشته باشد، اما یک هفته‌ی دیگر هم به زمان بر پاییش اضافه شد.

نادر سیحون (صاحب گالری سیحون و یکی از این سه مجموعه‌دار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: ابتدا قرار بود که سه مجموعه‌دار، قسمتی از مجموعه‌شان را برای فروش به نمایش بگذارند. یکی از این سه نفر، به خاطر مسافرتی که برایش پیش آمد، نتوانست در این نمایشگاه شرکت کند. به همین دلیل خود من به جای ایشان شرکت کردم. خانم ویدا زعیم هم کیوریتور و هم مجموعه‌دار هستند. ایشان تعدادی نمایشگاه چه در داخل و چه در خارج از ایران برگزار کرده‌اند. آقای لاجوردی تنها مجموعه‌دارند. خود من هم گالرین و مجموعه‌دار هستم.

صاحب گالری سیحون افزود: کارها اصلاً تم مشخصی ندارند. آن‌ها را طی سالیان درازی جمع‌آوری کرده‌اند، و همه از مجموعه‌ی شخصی‌شان بوده است. بنابراین این آثار، انتخاب خاصی نشده‌اند. هرکدام از کارها که خودِ مجموعه‌داران تمایل به فروش‌شان داشته‌اند، در این نمایشگاه ارائه شده است. تعداد کارها خیلی زیاد است. اما کارهای روی دیوار گالری 30 عدد است. چون بیشتر از این، دیوار گالری جا نداشت، بقیه کارها را در کاتالوگی که در گالری موجود است، آورده‌ایم.

سیحون ادامه داد: کارها از چند نسل مختلف است. هم از اساتید و هم از جوان‌ترهاست. تعدادی از کارها، قیمت‌شان خیلی پایین‌تر از قیمت اصلی‌شان است. قیمت‌گذاری‌ها را خود مجموعه‌داران انجام داده‌اند.

سیحون درباره‌ی تمدیدِ زمانِ برپایی این نمایشگاه تصریح کرد: استقبال از این نمایشگاه خیلی خوب بوده است. اما پیش‌بینی من درموردِ فروش آثار بیشتر از امرِ واقع بود. اول ما این نمایشگاه را یک هفته گذاشته بودیم. عده‌ای با ما تماس گرفتند و گفتند که در سفر هستند و نمی توانند از گالری دیدن کنند. به همین خاطر ما یک هفته‌ی دیگر هم به زمان بازدید اضافه کردیم. شاید علت فروش پایین آثار تا الان، به خاطر همین چند روز تعطیلی‌ بوده است. قیمت‌ آثار از 2 تا 150 میلیون میلیون تومان است.

نادر سیحون گفت: قسمت جالبِ این نمایشگاه، انتخاب آثار است که نگاهِ سه مجموعه‌دار را نسبت به آثار هنری نشان می‌دهد. این آثار وجه مشترکی ندارند. همه‌جور کاری در بین این کارها دیده می‌شود. ما هم کار آبستره، و هم فیگوراتیو داریم. در بین این آثار، عکس هم وجود دارد. عکس‌ها متلق به عکاسِ جوان و موفقی است به نام علیرضا فانی که بیشتر در خارجِ کشور موفقیت‌هایی کسب کرده است. آقای فانی، در اُپرا گالری و حراجی‌های زیادی شرکت داشته است.

برای خود من خیلی جالب بود که سه مجموعه‌دار بخواهند قسمتی از مجموعه‌شان را به نمایش بگذارند. من به یاد نمی‌آورم که در ایران تاکنون چنین اتفاقی افتاده باشد. یک‌باری آقای فریدون آو، قسمتی از مجموعه‌شان را در خارج کشور برای فروش به نمایش گذاشتند.

نادر سیحون دررابطه با تفاوت این نمایشگاه نسبت به دیگر نمایشگاه‌ها گفت: کیوریتو‌رها اکثراً برای برپایی یک نمایشگاه، با تِم و موضوع خاصی، کارهایی را انتخاب می‌کنند. امّا این نمایشگاه تِم و موضوعی خاص نداشته است، و کارهای متفرقه از مجموعه‌ی شخصی سه مجموعه‌دار جمع‌آوری شده است. 

نقاشی‌های ژازه طباطبایی، فرامرز پیلارام و مهدی سحابی به فروش گذاشته شد

 

نقاشی‌های ژازه طباطبایی، فرامرز پیلارام و مهدی سحابی به فروش گذاشته شد

این سه مجموعه‌دار در این نمایشگاه، تعدادی از آثار مجموعه خویش را برای نمایش و فروش گذاشته‌اند. آثاری ازجمله نقاشی، مجسمه و عکس از هنرمندان مختلف. هنرمندانی چون: ژازه طباطبایی، فرامرز پیلارام، جعفر روحبخش، واحد خاکدان، حمید پازوکی، مهدی سحابی، مصطفی دشتی، پویا آریان پور، خسرو حسن زاده، سمیرا علیخانزاده، علیرضا فانی و ... .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز