خبرگزاری کار ایران

براساس اعلام شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما؛

تهیه‌کنندگان تأخیر دریافت پورسانت فیلم را اطلاع دهند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۸۳۱

تهیه‌کنندگانی که سهم پورسانت را سینماها پس از دو هفته پرداخت نکرده‌اند، می‌توانند لیست سینماهای متخلف را به دبیرخانه شورایعالی ارائه کنند.

 به گزارش ایلنا، سیدغلامرضا موسوی (عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران) گفت: براساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش صاحبان سالن‌های سینما موظف هستند دو هفته پس از پایان نمایش فیلم، پورسانت سهم تهیه‌کننده را به حساب پخش‌کننده فیلم واریز کند. پخش‌کنندگان نیز موظف‌اند که براساس قرارداد فی ما بین وجود پردختی را به تهیه‌کنندگان بپردازند.

عضو شورای صنفی نمایش افزود: متاسفانه برای مدیران یا صاحبان سینماها پس از دو هفته پورسانت را نمی‌پردازند یا چک‌های مدت‌دار ارائه می‌کنند که برخلاف آیین‌نامه است. چک‌های پرداختی باید به‌روز باشد و در حقیقت پس از دو هفته وجه قابل پرداخت به تهیه‌کنندگان باشد.

موسوی اضافه کرد: اگرچه وظیفه پخش‌کننده است که عدم پرداخت حق‌السهم صاحبان فیلم‌ها را به شورای صنفی اعلام کند، اما محافظه‌کاری برخی از پخش‌کنندگان، شورای عالی را بر آن داشت تا در جهت صیانت از حقوق همکاران مستقیماً از تهیه‌کنندگان درخواست کند که موضوع را پیگیری و اسامی سینماهای مختلف را به شورایعالی اعلام کنند.

موسوی افزود: در آخرین نشست شورای صنفی اکران و با توجه به طرح موضوع،‌ شورا تصمیم گرفت براساس شکایت پخش‌کنندگان یا صاحبان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها، از صدور حواله نمایش برای سینماهای بدهکار خودداری نماید.

عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگن در پایان گفت: مؤسسات پخش فیلم موظفند در صورت در خواست تهیه‌کنندگان لیست سینماهای متخلف را در اختیار آنان قرار دهند، بدیهی است در صورت عدم همکاری با تهیه‌کنندگان، شورای عالی از مراجع ذیصلاح درخواست برخورد قانونی با این دفاتر را خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز