خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ارائه پیشنهاد تعیین سقف متراژ از سال آینده/کاهش غرفه‌های نهادها و ارگان‌های دولتی در نمایشگاه کتاب

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۸۰۰

مدیر کمیته ناشران داخلی می‌گوید: در بخش ناشران دانشگاهی با اینکه حتی یک چادر اضافه شد محدودیت جا هنوز به چشم می‌خورد؛ برای حل این مشکلات بوده که امسال برای اولین بار از غرفه‌های بخش نهادها و ارگان‌ها هم کم کرده‌ایم.

هومان حسن‌پور (مدیر کمیته ناشران داخلی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در توضیح چگونگی تعیین متراژ غرفه‌های امسال و اینکه برخی ناشران از حوزه های مختلف مخصوصا ناشران حوزه کودک نسبت به پایین بودن متراژ  تعیین شده غرفه‌‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعتراض داشته‌اند، گفت: موارد اعتراضی نسبت به متراژ غرفه‌ها به صورت موضوعی بررسی شده‌اند. تعیین متراژ غرفه‌ها امسال نیز مثل سال‌های گذشته طبق فرمول خود بخش‌ها تعیین شده و مواردی هم در کارگروه ارزشیابی تصمیم‌گیری شده. در تعیین متراژ غرفه‌ها هم بخش‌های مختلف معیارها و ملاک‌هایی را مدنظر داشته‌اند که در کارگروه نمایشگاه خود، به تصویب رسانده بودند و روالی چندین ساله محسوب می‌شود با این تفاوت که امسال کمیته ناشران داخلی معیارهای آنها را به شکل کتبی خواست و متراژ‌ها را با فرمول‌ها تطبیق داد. این کار در کارگروه ارزشیابی صورت گرفت. اصولا بعد تقسیم‌بندی و تعیین متراژ غرفه‌ها توسط بخش‌ها این متراژ‌ها به تائید کمیته ناشران داخلی می‌رسد.

او ادامه داد: موضوعات اعتراضی هم به خود بخش‌ها عودت داده شد و مورد بررسی هم قرار گرفت.

مدیر کمیته ناشران داخلی سپس در پاسخ به این سوال که در بخش کودک‌ونوجوان کف متراژ‌های تعیین شده چه میزان بوده که باعث اعتراض برخی از ناشران شده است، اظهار داشت: کف متراژ غرفه‌ها در بخش کودک و نوجوان 4/5 متر مربع است و دلیل کاهش کف متراژ در این بخش هم بنا به تصمیم‌گیری خود بخش ناشران کودک و نوجوان که مسئولیت آن‌ را انجمن ناشران کودک و نوجوان برعهده داشته است؛ اتفاق افتاده و منطق آنها این بود که تعداد بیشتری از ناشران حوزه کودک و نوجوان فرصت حضور در نمایشگاه کتاب سی‌ام را به دست بیاورند. در غیر این صورت ناچار بودند نزدیک به 128 ناشر را از لیست ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب کنار بگذارند. البته سعی شده این 5/4 متر غرفه واقعا در شرایط مناسب و قابل استفاده درنظر گرفته شده است. هرچند برخی از غرفه‌ها به اجبار نقشه به اصطلاح شرایط مطلوبی ندارند و بعضاً غرفه‌های بزرگی هم داریم که این شرایط را دارند.

حسن‌پور دید یادآور شد: در کل ما معمولا در نمایشگاه کتاب با  یکسری جبر غرفه‌بندی مواجه هستیم که با توجه به ان باید متراژ غرفه‌ها را لحاظ کنیم. در عین حال امسال در بخش کودک و نوجوان ناشران بزرگ هم حتی تا 20درصد کاهش فضا داشته‌اند تا امکان حضور تعداد بیشتری از همکاران در نمایشگاه کتاب مهیا شود. ضمن اینکه کمیته یه شورای برنامه‌ریزی صنف پیشنهاد تعیین سقف متراژ در بخش‌ها را در شورای سیاست‌گذاری داد که هنوز نتیجه نداده است. شاید برای سال بعد مفید باشد.

او در پایان تاکید کرد: در بخش ناشران آموزشی هم کف متراژ 12 مترمربع است. در بخش عمومی هم با تمامی تمهیدات نزدیک به 1100 متر کم داشتیم که ناچار بودیم تغییر و کاهش بعضی از متراژ غرفه ها را داشته باشیم. در بخش ناشران دانشگاهی با اینکه حتی یک چادر اضافه شد محدودیت جا هنوز به چشم می‌خورد؛ برای حل این مشکلات بوده که امسال برای اولین بار از غرفه‌های بخش نهادها و ارگان‌ها هم کم کرده‌ایم. نهایتا اینکه ما اعتراضات همکاران را دریافت کرده و به هر اعتراضی احترام گذاشته و آن را بررسی کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز