خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار سیاوش مظلومی‌پور در گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی‌های سیاوش مظلومی‌پور این روزها در گالری شکوه برپاست.

به گزارش ایلنا، وجه‌غالب در نقاشی‌های این هنرمند حضور انسان و فضای‌شهری در شکلی چشم‌نواز و رنگ‌آمیزی شده است.

او با استفاده از تکنیک آب‌رنگ در خلق فضای مورد نظر خود به گونه‌ای عمل کرده که می‌توان از دریچه آن به یک تضاد معنایی از پس یک زیبایی ظاهری پی برد.

وی در این نمایشگاه ۲۳ اثر آب‌رنگ روی کاغذ و اکریلیک روی بوم که در ابعادی متفاوت کار شده‌اند را در  معرض تماشای عموم قرار داده است.

سیاوش مظلومی‌پور که این روزها نمایشگاه نقاشی‌هایش در گالری شکوه برپاست، گفت: من در نقاشی به ترسیم فضاهای شهری و روستایی می‌پردازم اما دنبال معنای خاصی نیستم و تنها یک روایت تصویری از آن فضا را ارائه می‌دهم.

وی ادامه داد: مثلا اینکه بخواهم با به تصویر کشیدن فضای شهر تهران آلودگی هوا و یا ترافیک را نقد کنم ندارم و تنها دنبال کشف ارتباط زیبایی‌شناسانه با فضای‌شهری هستم و سعی می‌کنم بیشتر به مساله سایه و نور بپردازم تا یک منظره زیبا یا زیباتر دیده شود.

این هنرمند نقاش گفت: تکنیک آب‌رنگی که من از آن استفاده می‌کنم ممکن است این فکر را دنبال داشته باشد که من با رنگین کردن فضای شهری قصد زیبا کردن آن را دارم یا دنبال ایجاد یک کنتراست و ایجاد فضایی انتزاعی می‌خواهم وضعیت حاکم را به بوته نقد بگذارم اما در حقیقت فضاها و منظره‌های شهری، معماری و این مسائل به تنهایی در خلق نقاشی با آب‌رنگ ارزشی ندارد.

مظلومی‌پور متذکر شد: اساسا حس روحی و لطیفی در تکنیک آب‌رنگ وجود دارد که نقش به‌سزایی در شفافیت تصویر دارد. بنابراین دائم به نقاشانی که آب‌رنگ کار می‌کنند توصیه می‌شود که مواظب باشند برای ترسیم منظره با این ماده لطیف سراغ مناظر و موضوعات خشن نروند و مطابق با شخصیت آب‌رنگ موضوعات‌شان را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد نور و سایه یکی از خاصیت‌هایی است که با آب‌رنگ می‌توان به آن دست پیدا کرد و من از این ماده تنها برای ترسیم نور و سایه استفاده می‌کنم. در نقاشی‌های اروپایی و آمریکایی می‌بینید مناطق فقیرنشین و یا حوادث تلخی را به وسیله آب‌رنگ به تصویر می‌کشند که با مشاهده آن به راحتی می‌توان پی برد که نقاش در انتخاب تکنیک موفق نبوده و بهتر بود از تکنیک‌های دیگری که بافت در آن اهمیت دارد و زمختی خود بافت معنا دارد استفاده کند.

نمایشگاه نقاشی‌های سیاوش مظلومی‌پور تا چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در گالری‌شکوه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی‌شمالی کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ گالری شکوه دیدن کنند.

78

کد خبر : ۴۴۶۰۴۴