خبرگزاری کار ایران

نگاه یک نویسنده به وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب:

ده روز دیرتر؛ نمایشگاه بهتری می‌شد

سالمی می‌گوید: اینجا هنوز هیچ چیز حاضر نیست. برخی از غرفه‌های راهنما هنوز نقشهٔ نمایشگاه را ندارند. سردر انتشاراتی‌ها مشخص نشده و به‌طور کلی هیچ چیزی مشخص نیست گرچه کار خوب است و فضا قشنگ است.

غلامحسین سالمی (شاعر، مترجم و نویسنده) با حضور در غرفهٔ انتشارات نگاه، در اشاره به وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب به خبرنگار ایلنا گفت: این بسیار خوب است که به مدت ۱۰ روز مردم با کتاب آشتی می‌کنند اما‌ ای کاش این نمایشگاه؛ ده روز دیگر شروع می‌شد.

او ادامه داد: اینجا هنوز هیچ چیز حاضر نیست. برخی از غرفه‌های راهنما هنوز نقشهٔ نمایشگاه را ندارند. سردر انتشاراتی‌ها مشخص نشده و به‌طور کلی هیچ چیزی مشخص نیست گرچه کار خوب است و فضا قشنگ است.

این مترجم با اشاره به اینکه دوری مسیر شهر آفتاب باعث ریزش مخاطب می‌شود؛ بیان کرد: من هشت صبح از ایستگاه شهید حقانی سوار مترو شدم و تا به نمایشگاه رسیدم ساعت نزدیک به ۱۰ بود. تمام ناشران گفته‌اند که در طول مدت نمایشگاه بیست درصد تخفیف می‌دهیم اما با توجه به مسافت، افراد می‌توانند کتاب‌های خود را از خیابان انقلاب خریداری کنند.

سالمی ادامه داد: فکر می‌کنم این نمایشگاه می‌توانست به شکل بهتری برگزار شود. به‌عنوان کسی که کتاب را دنبال می‌کنم؛ امیدوارم طوری نباشد که بگوییم سال به سال، دریغ از پارسال. امیدوارم که اتفاق خوبی بیفتد. اما فکر می‌کنم با ریزش مخاطب مواجه باشیم.

وی در اشاره به تفاوت شهر آفتاب و مصلی گفت: در مصلی اگر کتاب کم می‌آمد، با پیک موتوری به سرعت کتاب را برایمان می‌فرستادند. اما اینجا اگر کتابی تمام شود بلافاصله کتاب به ما نمی‌رسد و موکول به روز آینده می‌شود. با این‌حال امیدوارم همه چیز به خوبی برگزار شود.

کد خبر : ۳۶۸۰۲۷