خبرگزاری کار ایران

بازیگر مطرح انگلیسی در جشنواره یاس

«مانیارد ازیاشی» داور بخش مسابقه جهان سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ «مانیارد ازیاشی» که همیشه برای بازیهای متفاوتش مورد علاقه سینمای هالیوود بوده است، متولد سال ۱۹۶۵ در لندن است. او در سال ۱۹۹۱ توانست جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگری جشنواره فیلم برلین را برای بازی در فیلم «مس‌تر جانسون» از آن خود کند.

بازی در اولین فیلم کارگردان بزرگ «مورگان فری من» به نام «بوفا- ۱۹۹۳» در مقابل «دنی گلاور»، بازی مقابل جیم کری در فیلم «ایس ونچورا» (وقتی طبیعت فرا می‌خواند) و در فیلم «مس‌تر جانسون» در کنار پیرس برازانان از جمله همکاریهای او با ستارگان هالیودی است.

این بازیگر با تجربه سینما و سریال‌های تلویزیونی، برای داوری فیلم‌های بخش مسابقه جهان داور این دوره از جشنواره بین المللی فیلم یاس خواهد بود.

 

تقدیر از یک مادر هنرمند

در افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی که از اول مهر ماه در رامسر برگزار می‌شود، از «احترام‌السادات حبیبان» بازیگر مازندرانی تقدیر خواهد شد.

حبیبان مادر علی رضا و محمد رضا داوودنژاد است که همیشه در فیلم‌های پسرش به ایفای نقش می‌پردازد. این بازیگر در فیلم‌هایی «کلاس هنرپیشگی»، «مرهم»، «هوو»، «دختری در قفس»، «بچه‌های بد»، «بهشت از آن تو» و «مصائب شیرین» بازی کرده است.

همچنین او به خاطر بازی در فیلم «مصائب شیرین» ساخته علیرضا داوود‌نژاد برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

در دومین دوره این جشنواره از نادر مقدس کارگردان سینمای ایران تقدیر به عمل آمد.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۴۷۳۴