خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان بخش نمایش‌نامه‌خوانی رویداد «توکا» معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۱۱۴

مهلت ارسال تا ۳۱ مرداد

ده اثر در بخش نمایش‌نامه‌خوانی دومین رویداد «توکا» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «توکا» رویدادی هنری در حوزه نمایش و نمایش عروسکی است که در دو بخش نمایش‌نامه‌خوانی و نمایش‌نامه‌نویسی از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر برگزار می‌شود. 

بر همین اساس، آثار بخش نمایش‌نامه‌خوانی این رویداد از میان ۴۸ اثر ارسالی انتخاب شده و قرار است شنبه‌های هر ماه به صورت دو هفته یک بار در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله از سوی گروه‌های نمایش‌نامه‌خوانی اجرا شود. 

مجید قناد، سعید زین‌العابدینی، آزیتا رضایی، لاله مالمیر و آتسا شاملو ارزیابی و انتخاب این آثار را برعهده داشتند. اسامی آثار بدون در نظر گرفتن اولویت از طرف داوران اعلام شده است. 

«انجمن لولوهای برنده» به نویسندگی علیرضا دهقانی و کارگردانی ماندانا عبقری، «گرگ میاد می‌بردت» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی پیروز کرمی، «گوگولی و موگولی» به نویسندگی رضا بیات و کارگردانی نیلوفر سیاری، «یک روز در موزه» به نویسندگی ندا حاج‌بابایی و کارگردانی زهرا همایی، «بره‌ای در پوست گرگ» به نویسندگی و کارگردانی آناهیتا کاشف، «سئنا مرگو» به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی از نمایش‌های برگزیده دومین رویداد توکا است. 

نمایش‌های «مسافر دریا» به نویسندگی حسین فدایی‌حسین و کارگردانی رضا فقیهی، «جنگل خوشبختی» به نویسندگی و کارگردانی الهه محقق، «پنجول طلا و همسایه‌ها» به نویسندگی مرضیه شریفی و کارگردانی توران عبادی و «نونی و جعبه مداد رنگی» به نویسندگی و کارگردانی سحر صفرپور نیز عنوان برگزیده را کسب کردند. 

همچنین مهلت ارسال آثار در بخش نمایش‌نامه‌نویسی این رویداد تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ادامه دارد و نتایج آن ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز