خبرگزاری کار ایران

کتاب «مردان قدرت طلب» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۲۷۶

کتاب «مردان قدرت طلب» بر اساس مجموعه داده‌ها، اسناد بایگانی شده، پژوهش در حوزه تاریخ، مطالعات جنسینی، علوم سیاسی، فرهنگ بصری و… نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «مردان قدرت طلب چگونه ظهور می‌کنند، چرا موفق می‌شوند و چگونه سقوط می‌کنند» نوشته روت بن گیات و با ترجمه فاطمه شاداب به همت نشر ققنوس منتشر و روانه بازار شد. 

این کتاب درواقع اولین تجربه نویسنده درباره این موضوع است که جریان راست افراطی چگونه روند دموکراسی را مختل می‌کند. این کتاب بر اساس مجموعه داده‌ها، اسناد بایگانی شده، پژوهش در حوزه تاریخ، مطالعات جنسینی، علوم سیاسی، فرهنگ بصری و… نوشته شده است. با ارزش‌ترین منابع گزارشی نویسنده، افراد گوناگونی بوده‌اند که دوران حکومت قدرت طلبان را تجربه کرده بودند. تجربیاتی که در قالب خاطرات، داستان‌های مصور، مدارک بازجویی نیروی نظامی و پلیس، و مصاحبه‌ها بیان شده‌اند. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

قرن اخیر قرن ظهور، قدرت‌یابی و سقوط مردان قدرت طلب بسیاری بوده است، مردانی که هر کدام در نقطه‌ای از این سیاره با انقلاب و کودتا یا شوربختانه با رای اکثریت قد برافراشتند و فرصت طلبانه به هر سازو کاری متوسل شدند تا قدرت خود را تدوام بخشند. این کتاب کوشیده است نشان دهد که آن‌ها چگونه آمدند، چگونه مغرورانه حکومت کردند و در نهایت چگونه، در اوج قدرت نمایی، غافلگیرانه سقوط کردند. مولف بر این باور است که این تقدیری تاریخی هر «مرد قدرت طلبی» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز