خبرگزاری کار ایران

«روان‌شناسی موسیقی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۴۰۴

کتاب «روان‌شناسی موسیقی» با الهام از اصطلاح رایج «فلسفه مضاف» یا «روانشناسی مضاف» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «روان‌شناسی موسیقی» نوشته سوزان هَلِم با ترجمه سهند سلطاندوست به همت نشر ققنوس با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۱۱۰ هزار تومان منتشر شد. 

کتاب «روان‌شناسی موسیقی» پس از «روانشناسی هنر» دومین عنوان از مجموعه «روانشناسی همه چیز» انتشارات راتلج است که تقدیم علاقه‌مندان روانشناسی به ویژه حوزه‌ای از آن می‌شود که می‌توان –با الهام از اصطلاح رایج‌تر «فلسفه مضاف» - آنرا «روانشناسی مضاف» نامید. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

موسیقی چطور در خلق‌وخوی ما تأثیر می‌گذارد؟ بهترین راه برای پرورش مهارت‌های موسیقایی چیست؟ تنوع تعریف موسیقی در میان فرهنگ‌ها چگونه است؟ 

«روان‌شناسی موسیقی تأثیر مهمی که موسیقی در زندگی روزمره ما دارد، و اثرش را بر جامعه، گروه‌ها و افراد بررسی می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که موسیقی چطور می‌تواند بر عملکرد فکری، سلامت و رضایت خاطر مفید باشد، و توانایی موسیقایی را هم به مثابه موهبت می‌سنجد و هم به مثابه آنچه می‌توان از طریق یادگیری و تمرین بهبود بخشید. این کتاب همچنین اهمیت موسیقی و تأثیرش را در رفتار ما نشان می‌دهد. 

سوزان هلم استاد افتخاری آموزش و روان‌شناسی موسیقی در موسسه آموزشی یوسی‌ال است. او در فهرست برگزیدگان سال ۲۰۱۵ مفتخر به دریافت نشان امپراتوری بریتانیا (MBE) شد و پیش از درآمدن به کسوت دانشگاهی هم در مقام موسیقیدان حرفه‌ای مشغول به کار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز