خبرگزاری کار ایران

نشست خبری صندوق اعتباری برگزار شد؛

تاکید بر دو مقوله «حمایت» و «توانمند‌سازی و رونق بخشیدن بخش اقتصاد هنر»

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۴۶۲

نشست خبری صندوق اعتباری هنر صبح امروز دوشنبه ۲۱اسفندماه با حضور مجیدپوراحمدی (مدیرعامل صندوق) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در نشست خبری صندوق اعتباری هنر که صبح امروز دوشنبه بیست و یکم اسفند ماه، در ساختمان صندوق اعتباری برگزار شد، سیدمجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر)، فرزاد حیدری (معاون توسعه صندوق اعتباری هنر)، محمدعلی کاروان (معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد هنر)، مسلم کریمی (معاون اعضای صندوق اعتباری هنر)، امیررضا یزدخواستی (مدیرعامل شرکت پروانه) و سیدعلی شکراللهی (مدیرعامل شرکت مانا) حضور داشتند. 

در ابتدای برنامه پس از پخش آیاتی از کلام‌الله مجید، پوراحمدی، با نشان دادن نموداری از فعالیت‌ها و خدمات صندوق اعتباری هنر رونمایی کرد.

او گفت: یکی از بخش‌های مهم صندوق اعتباری بال حمایتی است که به آن توجه داریم و در این زمینه کارهای متعددی صورت گرفته و در حال انجام است. بخش دیگر توانمندسازی و ایجاد کسب و کار است. در سال‌های قبل روی بخش حمایتی متمرکز بودیم و طی این دو سال جهت‌گیری به سمت تقویت بخش توانمندسازی بوده است، که حال روند مشخصی دارد.

پوراحمدی ادامه داد: در بخش حمایتی با رشد و توسعه خدمات همراه بودیم تا به این واسطه بر دایره میزان تنوع‌ها بیفزاییم. بخش اصلی مربوط به صندوق برای هنرمندان رشته‌های مختلف روند عضو شدن است که در حال حاضر سهل شده است.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم همزمان مشکلات موجود دیگر را هم کاهش دهیم و با حذف موانع در سال بعد سیر عضویت را راحت‌تر کنیم.

پوراحمدی یادآور شد: البته در مقاطعی عضوگیری صندوق اعتباری هنر متوقف شده بود و حال این روال عضوگیری وجود دارد. در گذشته طرح تکریم را داشتیم که نشان اعتبار هنر به آن اضافه شد. این نشان مختص به هنرمندان شهرهای دیگر است و امکان دریافت درجه یک را ندارند و دلیل طراحی طرح همین است.

مقرری ناتوان‌ها افزایش یافته است

او گفت: بخشی از این طرح مربوطه به حقوق و مستمری ماهانه است. یکی از بخش‌ها هم پرداخت مبالغی به کم‌تواناهاست. در این بخش ارتقا میزان مقرری داشتیم و با رشدی صد و هفتاد درصدی، ماهانه یک میلیون به این عزیزان اعطا می‌شود. 

وی افزود: طرح «نیک مهر» را هم داریم که بر اساس توافق با وزارت کار ایجاد شده است. در این راستا کارهای مربوط به استعلام‌ها انجام شده و دهک‌بندی‌ها هم انجام شد. سپس روی دهک‌های پایین‌تر کار کردیم و طی این روند، افرادی که وضعیت بدی داشتند آمدند و حال هزار نفر شرایط لازم را دارند و در طرح «نیک مهر» قرار می‌گیرند و از سال بعد کمک ماهانه دریافت می‌کنند.

توضیحاتی درباره طرح مسکن و بیمه  

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: طرح سرا را داریم که مربوط به مسکن است. افرادی  کهتوان تهیه خانه نداشتند، شناسایی شدند. از طرفی بحث سرانه درمان را داریم. ما سه بیمه داریم که نرخ‌های متقاوت دارند و ده در صدش توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود و باقی را فرد می‌دهد. ما نرخ ۲۷ درصد را هم اضافه کردیم که برای خانواده‌های بیش از سه فرزند دارند مناسب است.

وی گفت : الان چهار هزار و ششصد نفر در طرح  درمان تکمیلی ما شرکت کرده‌اند که  به طور میانگین هفتاد درصد مبالغشان را ما می‌دهیم.

طرح بیمه «آیین» برای آنهایی که توان مالی ندارند

او ادامه داد: در تامین اجتمایی طرح آیین را دا یم که به افرادی اختصاص دا د که کمترین مبلغ را هم نمی‌توانند پرداخت کنند. ما سی وشش خدمت داریم که توسط هنر کارت ارائه می‌شود  و تلاش بر گسترش آن است.

پوراحمدی ادامه داد: در ابتدا دوازده طرح داشتیم که طی دو سال و نیم گذشته بیست و چهار طرح به آنها افزوده شد. 

تسهیل روند دریافت وام‌ها

مدیرعامل صندوق اعتباری گفت: صندوق در بخش تسهیلات یکی از موفقترین‌هاست و حال  بیش‌ از پنج برابر میزان پرداخت تسهیلات داشته‌ایم که به حدود دو هزار و سیصد نفر  پرداخت شده است. موضوع دیگر اینکه در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که به زودی افتتاح می‌شود و روند دریافت وام را راحت می‌کند. تعاملی یا بانک‌ها داریم که در صورت انجام اطلاع رسانی می‌شود. امیدواریم این تعامل به نتیجه برسد تا سرعت دریافت به کمتر از یک هفته برسد.

او در ادامه توضیحاتش گفت: برای ارایه تسهیلات هم طرح‌های مختلفی داریم. به طور مثال طرح‌های شمیم و جوانه را داریم که در حوزه فرزند آوری کمک‌های بلا عوض ارائه می‌کند. تعداد طرح‌ها بسیار است و انشالله در نشست خبری سال آینده درباره‌شان توضیح داده می‌شود.

پوراحمدی اذعان داشت: بازدیدهای میدانی را داریم که یکی از قویترین بخش‌ها است و در حال اجرا شدن است و به این واسطه بیش از سی هزار نفر عضو صندوق شده‌اند و این یعنی ۳۶ درصد رشد عضویت داشته‌ایم.

او در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا رویدادهای مستقل که توسط بخش خصوصی حمایت می‌شوند مورد توجه صندوق خواهند بود یا خیر،‌ پاسخ داد: بله ما در برنامه سال آینده به این موضوع توجه خواهیم داشت و البته اولویت‌های ما شهرستان‌ها و مناطق و هنرمندان کم بهره هستند. البته امسال هم از سی رویداد خصوصی حمایت کرده‌ایم. 

رشد صدوهشتاد درصدی بیمه خبرنگاران

پوراحمدی گفت: رشد بیمه خبرنگاران هم صدو هشتاد درصد بوده است. بیست و یک هزار نفر طی دوسال و نیم به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند و در بیمه تکمیلی پنجاه و یک درصد رشد داشته‌ایم. و اینکه در طرح تکریم با رشد هفتاد درصدی تعداد اعضا به ششصد و بیست نفر رسیده است.

 پوراحمدی گفت: اتفاق مهم دیگر بود که صندوق اعتباری به سراغ خبرنگاران و اهالی رسانه رفته و پنج هزار نفر در شهرها واجد شرایط بودند. در شهر پرند هم  بخشی در نظر گرفته شده و نامش شهرک هنر است که به اعضا بر اساس قوانینی مسکن اعطا می‌کند. از سویی دیگر بخش خودرو را داشتیم که به اعطای خودرو با بهره پایین می‌پرداخت و در این بخش حدود هفتصد و بیست نفر از این امکان استفاده کردند. و ماشین‌ها تا اردیبهشت به آنها تحویل داده می شوند.

کسب و کار هنرمندان در قالب طرح «قاب هنر» رونق می‌یابد

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر، گفت: موضوع دیگر توانمندسازی است که همانطور که گفتم بال مهم صندوق است. ما در این زمینه باید به سراغ کسب و کارها برویم تا هنرمندان خودشان کسب در آمد کنند و مجبور به دریافت کمک نشوند. تجاری سازی سازی هنر را در قلب قاب هنر داریم و تلاشمان گسترش آن است. موضوع بعد کسب و کار اهالی فرهنگ و هنر است که سال آینده درباره‌اش بیشتر می‌شنوید.

پوراحمدی در پایان گفت: بخش آموزش، مشاوره و تجاری سازی را داریم که به این واسطه افراد هنر و حرفه‌ای را یاد می‌گیرند و ما با تاسیس شرکت مسیر اقتصاد هنر را با نام اختصاری ماه تحقق بخشیده‌ایم که با ایجاد مشارکت‌های سال بعد گام مهمی خواهد بود و اینکه مشارکت در سرمایه‌گذاری ها را هم در برنامه کار خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز