خبرگزاری کار ایران

مقبره ۱۲۰۰ساله مملو از طلا کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۵۴۲

باستان‌شناسان در پاناما یک مقبره ۱۲۰۰ساله متعلق به خانواده سلطنتی ماقبل اسپانیایی را کشف کردند که مملو از اشیاء طلایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان در پارک باستان‌شناسی در استان کوکله در مرکز پاناما موفق به کشف مقبره یکی از نجیب زادگان شدند که به گفته وزارت فرهنگ پاناما می‌تواند مربوط به آخرین خاندان اربابی در کوکله باشد که احتمالاً در اواخر دهه ۷۰۰ زندگی می‌کرد و هنگام مرگ ۳۰ سال داشت. 

این مقبره مملو از اشیاء تدفین متعلق به خانواده سلطنتی است که باستان‌شناسان موفق به شناسایی آن نشده‌اند. اما مصنوعاتی از جمله ظروف سرامیکی و قطعات طلا در آن بدست آمده است. همچنین لباس و مهره‌های طلایی و دستبند و گوشواره و سایر زیورآلات در این مقبره کشف شد. از دیگر اشیاء بدست آمده در این آرامگاه می‌توان به دو کمربند ساخته شده از مهره‌های گرد طلا، چهار دستبند، دو گوشواره با تصویر یک مرد و یک زن، یک گوشواره به شکل تمساح، یک گردنبند مهره دار، پنج گوشواره ساخته شده از دندان نهنگ، مجموعه‌ای از صفحات دایره‌ای طلا، دو زنگ، مجموعه‌ای از فلوت‌های استخوانی و همچنین دستبند و دامن ساخته شده با دندان سگ اشاره کرد. 

مقبره ۱۲۰۰ساله مملو از طلا کشف شد

بر اساس گفته باستان‌شناسان، متوفا در وضعیتی که مرسوم در آن دوره بود دفن شده و با توجه به آنکه کاوش ادامه دارد باستان‌شناسان هنوز مطمئن نیستند که افراد بیشتری در کنار این مرد دفن شده‌اند یا خیر. با این حال، مقبره‌های این دوره اغلب شامل دفن یک زن و سایرین در زیر قبر مرد (برای خدمت به عنوان همراه) است، بنابراین ممکن است او تنها فردی نباشد که در آرامگاه دفن شده است. 

مقبره ۱۲۰۰ساله مملو از طلا کشف شد

جولیا مایو (مدیر بنیاد ال کانو و مدیر پروژه باستان شناسی) چندی پیش در ال کانیو موفق به کشف بقایای یک فرمانده جنگجو شده بود که قبر او با اشیاء طلا پوشیده شده بود و بر روی قبر ۲۵ شخص دیگر دفن شده بود از این رو این احتمال وجود دارد که در لایه‌های زیرین این مقبره نیز اجساد دیگری بدست آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز