خبرگزاری کار ایران

توسط انتشارات علمی و فرهنگی؛

«امپراتوری عثمانی» و «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۴۹۱

کتاب‌های «امپراتوری عثمانی» و «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» نوشته مهرداد کیا و ترجمه علی کاتبی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب «امپراتوری عثمانی» در ۳۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و کتاب «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» در ۴۶۰ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد. 

در خلاصه کتاب امپراتوری عثمانی آمده است: 

«امپراتوری عثمانی در تاریخ‌نگاری‌های غربی عمدتا به این شکل وصف و درک شده که در تضاد و ناسازگاری با اروپا و اروپاییان قرار داشته است. علت چنین برداشتی می‌تواند وجود مدارک تاریخی ویژه‌ای همچون سنت صلیبی مسیحیان، خصومت‌های عمده‌ی عمومی به دلیل جنگ‌های طولانی مدت، بیگانگی فرهنگی و حتی ممکن است به این دلیل باشد که «امپراتوری عثمانی» خارج از روند روشنگری باقی ماند. با این حال این تضاد، جای صحبت‌های بیشتری دارد. 

فهم تاریخ اسلام میانه و معاصر بدون توجه عمیق و جدی به تحولات عثمانی می‌توان گفت غیر ممکن است. ضمن اینکه فهم و درک صحیح و عمیق از تاریخ ایران نیز بدون توجه به مهم‌ترین همسایه غربی آن یعنی عثمانی/ ترکیه، که در قرون متمادی دارای مناسبات مختلف خصمانه و دوستانه بوده‌اند و مثبت و منفی بر تحولات و تغییرات جوامع یکدیگر اثر گذاشته‌اند، امری است محال. »

در خلاصه کتاب «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» نیز آمده است: 

«کتاب «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» به بررسی دقیق و عمیق پنج سده حکومت عثمانی می‌پردازد در این کتاب، در حین بررسی اسنادی، پیچیدگی‌های این امپراتوری توانمند، خواننده خود را هم به ژرف‌نگری و اندیشیدن در مورد این تاریخ غنی وادار می‌سازد، بررسی فرهنگ و جامعه‌شناسی تاریخ عثمانی از ارزشمندی‌ها و قلم توانمند نویسنده این کتاب است، در این کتاب تاریخ، فرهنگ، زبان، ارزش‌های دینی همه اقوام عثمانی مورد بازنگری قرار می‌گیرد و به انحلال این امپراتوری بزرگ می‌پردازد، از آنجایی که دولت عثمانی یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین قدرت‌های جهان در سده‌های ۱۳تا۱۹بود که در طول تاریخ خود با چالش‌ها و تحولات فراوانی روبرو شد، خواندن این کتاب جامع را به علاقه‌مندان تاریخ توصیه می‌کنیم. در صفحات این کتاب در تاریخ عثمانی سفر کنید و از زندگی روزمره در تاریخ لذت ببرید. »

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز