خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان نمایشگاه رسانه‌های ایران معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۲۴۲

حضور بیش از. ۲۸۰غرفه و ۴۰۰رسانه/ نمایشگاه سال بعد پاییز برگزار می‌شود

آیین اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران شامگاه امروز چهارشنبه دوم اسفندماه با حضور مسئولان و اهالی رسانه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران عصر امروز چهارشنبه دوم اسفندماه در طبقه فوقانی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

محمد مخبر دزفولی (معاون اول رئیس جمهور)، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرشاد مهدی پور (معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران)  محمد خزاعی(رییس سازمان سینمایی) در این رویداد حضور داشتند. 

در مراسم اختتامیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از غرفه‌های برتر تقدیر شد. رونمایی از سامانه ایران رسانه یکی دیگر از اتفاق‌های مهم این رویداد بود. 

در ابتدای برنامه ویدئویی به سمع و بصر مخاطبان رسید که در آن صحبت‌های رهبر انقلاب پخش شد. 

پس از پخش سرود ملی کشورمان و تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، فرشاد مهدی پور (معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران) پشت تریبون رفت. 

مهدی پور گفت: خوشحالم که امروز در نزدیکی میلاد حضرت علی اکبر (ع) نمایشگاه  پایان می‌یابد و از همه همکاران، خبرنگاران، عکاسان و همه آن‌هایی که با حضورشان این امکان را دادند که نمایشگاه امسال برگزار شود، ممنونم و ممنونم که مضیغه‌های موجود را تحمل کردید.

رسانه‌ها نگذاشتند فجایع غزه پنهان بماند

او بیان کرد: از ابتدای فعالیت امر، نظرمان را بر توجه به رسانه‌ها متمرکز کردیم. به این فکر کردیم که پس از شش سال چگونه این رویداد را برگزار کنیم و مهم‌ترین بهره گیری امکانات رسانه‌ای است و حضور رسانه های دانش بنیان در نمایشگاه برهمین اساس است.

او ادامه داد: موضوع دیگر که امسال برایمان اهمیت داشت، غزه بود؛ اتفاقی که در آن هزاران نفر به دست بدترین جانیان به شهادت رسیدند و آنچه موجب شد فجایع پنهان نماند، اهالی رسانه بودند. 

مهدی پور در ادامه گفت: اتفاق خوب دیگر ایجاد بخش کودک و نشریات کودک و نوجوان بود؛ لذا به دلیل اهمیت موضوع بخش خاصی تلقی شد. 

او گفته‌های خود را اینگونه تکمیل کرد: موارد ذکر شده در کنار بیش از ۲۸۰ غرفه‌ای بود که ۴۰۰ رسانه در آن حضور پیدا کردند و ۲۱ رسانه خارجی در قالب چند غرفه در نمایشگاه امسال حضور داشتند.

وی ادامه داد: ما توانستیم در این چهار روز ۳۲ نشست تخصصی برگزار کنیم و از پیشکسوتان تقدیر شد. ۲۲ پیشکسوت استانی هم مورد تقدیر قرار گرفتند و مدیران و کنشگران استان‌ها را هم دعوت کردیم.

معاون امور رسانه ای وزارت ارشاد اذعان داشت: ۲۰۰۰ نفر از استان‌ها به نمایشگاه آمدند و بیش از بیست نشست خبری برگزار شد و صدها مناظره داشتیم که در غرفه‌ها و محیطهای عمومی برگزار شد. 

او گفت: یکی از نقاط، قوت نمایشگاه امسال تعامل بین اهالی رسانه و کنشگران سیاسی بود و اینکه هر روز موقعیتی برای برنامه‌های مذهبی مهیا شده بود. 

معاون امور رسانه‌ای‌ در پایان گفت: امیدوارم سال آینده نمایشگاه را در فصل پاییز برگزار کنیم. 

در ادامه گزارشی از برگزاری نمایشگاه طی چهار روز پخش شد و پس از آن سید حمیدرضا برقعی روی صحنه رفت و شعرخوانی کرد. 

برگزیدگان نمایشگاه رسانه‌های ایران معرفی شدند

جامعۀ رسانه‌ای الگو و الگوساز است

در بخشی از مراسم محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز با تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: خوشحالیم که بعد از چندین سال نمایشگاه رسانه‌های ایران در این ایام برگزار شد. برگزاری این دورۀ نمایشگاه به‌لحاظ عِده و عُده و پیش‌بینی اقتضائات طبیعتاً نیازمند تمهیدات بیش‌تری بود که همکارانم در معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، آقایان مهدی‌پور و شمسایی و شیروی و همۀ همکاران خوب‌مان همت کردند و آن‌ را به‌نحو احسن مدیریت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امروز در هیئت دولت، آقای رئیس‌جمهور سلام گرم خود را به رسانه‌ها ابلاغ و از این کار ستودنی تشکر کرد. در روزهای برگزاری نمایشگاه که مصادف با هیچ تعطیلی هم نبود و در روزهای زمستان که کوتاه است، استقبال مخاطبان حرفه‌ای نمایشگاه به حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید.

اسماعیلی ادامه داد: از اصحاب رسانه، خبرنگاران و عکاسان تا سردبیران و دبیران سرویس‌ها و تک‌تک شما بزرگواران از صمیم قلب تشکر می‌کنم. این کار شما بزرگواران و همت‌تان بود و این شور و شوق و شعف و نشاطی که جامعۀ رسانه‌ای در حال تجربه آن است، حاصل زحمات همۀ شما است‌.

وی گفت: ان‌شاءالله در پناه خداوند متعال همۀ اصحاب رسانه روزهای شایسته‌تری را تجربه کنند. یکی از دلایل اصلی اصرار در برگزاری نمایشگاه آن هم در پایان مجموعه جشنواره‌های فجر که بار روانی و حجم مضاعف کاری را به‌سمت همکاران من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوق داده بود، نزدیکی به انتخابات بود، مردم عزیز ایران هفتۀ آینده پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

وزیر فرهنگ گفت: اینجا محلی برای گفتگو و ایراد دیدگاه‌ها و محلی برای نقد همدیگر و فضای سالم و تعاملی برای اصحاب فکر و اندیشه و سیاست برقرار شده بود.

اسماعیلی اضافه کرد: برگزاری ده‌ها نشست با حضور سیاستمداران و اندیشمندان برای همۀ ما مسرت‌بخش بود. از همۀ این عزیزان با گرایش و علایق گوناگون سیاسی تشکر می‌کنم و از رسانه‌ها با گرایش‌های مختلف و با سلایق گوناگون که در یک آزمون مهم در ماه‌های اخیر سربلند بیرون آمده‌اند و آن آزمون، حمایت از مظلومان غزه که تعداد شهدای آن‌ها به ۳۰ هزار نفر رسیده، بود.

وی تصریح کرد: ما تلاش کردیم همدلی با مردم غزه را در بخش ویژه‌ای در نمایشگاه به نمایش بگذاریم. در این بخش سردبیران روزنامه‌ها و فعالان مقاومت آمدند و با خلوص و همدلی در نمایشگاه این موضوع را به‌عنوان نقطۀ روشن و قابل افتخار در کارنامه ثبت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از همۀ دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله سال آینده با فرصت مناسب‌تر و اطلاع رسانی بیش‌تر بتوانیم جشنواره‌ای در شأن رسانه فاخر ایران برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: امسال دوستان ما در روابط عمومی وزارت ارشاد ابتکاری به خرج دادند که صفحه‌ای را برای بیان نقدها از مجموعۀ جشنواره‌ها و همچنین این نمایشگاه به وب‌سایت وزارتخانه اضافه کردند و به بهترین نقدها به اصحاب رسانه جوایزی را تقدیم خواهیم کرد.

وی گفت: ما می‌خواهیم نشان دهیم که می‌توانیم با یک‌دیگر گفتگو کنیم، کنار هم باشیم و با هم مهربان باشیم و دست‌دردست هم دهیم برای عزت و سربلندی ایران عزیزمان با هم هم‌قسم شویم. ما جامعۀ رسانه‌ای جامعه الگو و الگوساز هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ان‌شاءالله همه دست‌دردست هم در همۀ بخش‌ها فارغ از همۀ اختلاف دیدگاه‌ها و سلایق کنار هم برای منافع ملی کار می‌کنیم و مردم عزیز ایران شهد شیرین این وحدت و همدلی را بیش از گذشته خواهند چشید.

اسماعیلی از مهمانان خارجی تشکر کرد و در پایان گفت: ما همچنان با آغوش باز در خدمت همه عناصر جبهۀ مقاومت در ایران سرافراز هستیم.

اسامی رسانه های برگزیده و برتر در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات به قرار زیر است:

بخش غرفه‌های برتر به انتخاب غرفه‌داران

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایسنا

پایگاه خبر فوری

رسانه‌های برتر از نگاه کمیته ارزیابی

مؤسسه مطبوعاتی

مؤسسه همشهری

بخش روزنامه برتر

روزنامه صبا

در این بخش دو خبرگزاری ایرنا و فارس به صورت مشترک برگزیده شدند. 

پایگاه خبری پارسینه یکی دیگر از برگزیده‌های این بخش بود. 

بخش رسانه‌های نوین

شرکت دانش بنیان دیتاک به مدیرعاملی امیرحسین عسکری

بخش انسان رسانه

حسین حقیقت‌پور به عنوان مدیر کافه رسانه

بخش استان‌ها

محراب رشیدی مدیر مسؤول روزنامه صبح ساحل

شایستگان تقدیر

سردبیر همدان پیام

کرد پرس

مدیر تلویزیون فلسطین الیوم

گروه رسانه‌ای CMG چین

نمایشگاه رسانه‌های ایران از  یک‌شنبه، ٢٩ بهمن‌ماه آغاز شد و چهارشنبه شب دوم اسفند در مصلی امام خمینی به کار خود پایان داد؛ این در حالی است که اسماعیلی وزیر فرهنگ صبح امروز از تمدید یک روزه نمایشگاه خبر داده بود که ستاد اطلاع‌رسانی نمایشگاه رسانه‌های ایران، ساعاتی بعد ضمن عذرخواهی از رسانه‌هایی که برای تمدید نمایشگاه برنامه‌ریزی کرده بودند توضیح داد: با توجه به اینکه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران شهرستانی باید به شهرهای خود بازگردند، برای رعایت مساوات، این رویداد رسانه‌ای، امشب به پایان می‌رسد.

برگزیدگان نمایشگاه رسانه‌های ایران معرفی شدند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز