خبرگزاری کار ایران

سارقان اثر جدید بنکسی دستگیر شدند/ آیا بنکسی بازهم اسراییل را محکوم کرده؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۲۵۷

آخرین اثر بنکسی که گفته می‌شود در محکومیت اسراییل خلق شده و حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای حماس و اهالی نوازه غزه را مورد انتقاد قرار داده، در روز رونمایی روبوده شد. سارقان که دو نفر بوده‌اند روز بعد دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از «سی‌ان‌ان»، طی هفته‌های گذشته دو مرد مظنون به دزدیدن یک اثر هنری جدید از بنکسی توسط پلیس دستگیر شدند. این اثر در همان روز رونمایی، ربوده شده است. 

اثر جدید بنکسی شامل سه هواپیمای بدون سرنشین است که روی تابلوی راهنمایی و رانندگی در منطقه پکهام واقع در جنوب لندن خلق شده است. 

این نقاشی گرافیتی کوچک به عنوان اثر جدید بنکسی مورد تایید قرار گرفته است. ماجرا از این قرار است بنکسی که آثارش بیش از ۲۳ میلیون دلار در حراج فروخته شده، حوالی ظهر جمعه به وقت محلی (هفت صبح همان روز) عکس‌هایی را از این اثر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

سارقان اثر جدید بنکسی دستگیر شدند/ آیا بنکسی بازهم اسراییل را محکوم کرده؟

تصویر مرد سارق در حال سرقت اثر هنری بنکسی از خیابانی در جنوب لندن/ شاهدان عینی از او عکس می‌گیرند

شاهدان درباره این سرقت به خبرگزاری «PA Media» گفته‌اند: دو مرد را را دیده‌اند که در حدود ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر تابلوی «ایست» را با باز کردن پیچ و مهره و بریدن پرچ‌ها از تقاطع خیابان مربوطه ربوده‌‌اند. 

پلیس «متروپولیتن» لندن در بیانیه‌ای گفت: این دو مرد به ترتیب در روزهای شنبه و یکشنبه (فردای همان روز) به ظن سرقت دستگیر شده‌اند. در حال حاضر هم یکی از آن‌ها در بازداشت به سر می‌برد و دیگری با قرار وثیقه آزاد است. 

صبحت‌های شاهدان عینی

یکی از شاهدان این حادثه که پس از دیدن پست اینستاگرامی بنکسی درباره اولین نمایش در رسانه‌های اجتماعی با این اثر هنری روبرو شده، به «PA Media» گفته است: مرد سمت تابلو آمد و ما با تعجب او را نگاه می‌کردیم. ما از او سوال کردیم که در حال انجام چه کاری هستی یا می‌خواهی چه کار کنی؟ که او پاسخ نمی‌هد. در ادامه آن مرد با ابزار و آچار تابلو را باز کرد و بدون اینکه چیزی بگوید، پا به فرار گذاشت. 

شاهدان گفته‌اند مرد سارق نسبت به اثر به عنوان اثر هنری توجهی نداشته است. گویی نمی‌دانسته چه اثری را ربوده و خالق آن چه کسی است و مبلغ آن چقدر است.

پلیس «متروپولیتن» گفت که سرقت مذکور هنوز ثابت نشده و تحقیقات پلیسی در این رابطه ادامه دارد. پلیس از مردم خواسته، اگر درباره این رخداد اطلاع بیشتری دارند یا محل اختفای تابلو را می‌دانند با پلیس تماس بگیرند. 

سخنگوی پلیس لندن افزود: یک تابلوی دیگر جای اثر هنری بنکسی نصب شده است؛ زیرا امکان اینکه خیابان مربوطه بدون تابلوی ایست باشد، میسر نبوده است.

سارقان اثر جدید بنکسی دستگیر شدند/ آیا بنکسی بازهم اسراییل را محکوم کرده؟

اثر هنری بنکسی در دست سارق فراری/ آیا هواپیماهایی روی تابلوی «ایست» هجوم اسراییل به نوار غزه را محکوم می‌کند؟

اثر جدید؛ بازهم بر ضد اسراییل

با اینکه بنکسی درباره ماهیت آثار خود توضیح نمی‌دهد، اما برخی بر این باورند که این اثر به عنوان فراخوانی برای آتش‌بس جنگ اسراییل با نیروی حماس خلق شده و توسط هنرمند مورد رونمایی قرار گرفته است. این ادعا در حالی مطرح شده که بنکسی بارها تهاجم اسراییلی‌ها نسبت به فلسطین را با خلق چندین اثر محکوم کرده است. 

هتل بنکسی؛ «بد منظره‌ترین جای جهان»

از قرار معلوم بنکسی صاحب هتلی در شهر «بیت لحم» است که در چند قدمی دیوار عظیم جداکننده اسرائیل از کرانه باختریِ اشغالی واقع شده است. این هتل «Walled Off» نام دارد و بنکسی آن را در سال ۲۰۱۷ برای توجه جهانیان به اوضاع فلسطین و حملات اسراییل ساخته است. بنکسی این هتل را به لحاظ موقعیتی که دارد، به عنوان بدترین منظره جهان معرفی کرده است.

سارقان اثر جدید بنکسی دستگیر شدند/ آیا بنکسی بازهم اسراییل را محکوم کرده؟

یک اثر از بنکسی روی دیوار کرانه باختری

اگرچه ارزش بازار آثار بنکسی در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ اما بنکسی همچنان به تولید آثاری در مکان‌های عمومی ادامه می‌دهد که این مدل کار کردن، حفظ آثارش را تقریباً غیرممکن می‌کند و درصد سرقت یا تخریب آن‌ها را به شدت افزایش می‌دهد. 

نگاهی به آثار سرقت شده و تخریب شده قبلی

اثر «غرفه جاسوسی» یکی از معروف‌ترین آثار دیواری بنکسی بود که در سال ۲۰۱۶ تخریب و در ادامه نابود شد. این اثر سه مامور مخفی را در اطراف یک باجه تلفن با تجهیزات ضبط و جاسوسی نشان می‌داد.

سارقان اثر جدید بنکسی دستگیر شدند/ آیا بنکسی بازهم اسراییل را محکوم کرده؟

اثر «دختری با بالون قرمز» که بنکسی آن را پس از فروختن خرد کرد!

در فوریه امسال نیز فریزر معیوب و خرابی که بخشی از یک اثر هنری بنکسی در شهر مارگیت انگلیس محسوب می‌شد تنها چند ساعت پس از تایید بنکسی ربوده شد. 

همچنین در سال ۲۰۱۸ بنکسی یک از آثار خودش با عنوان «دختری با بالون قرمز» را پس از فروش در حراج به مبلغ بیش از یک میلیون دلار با دستگاه خرد کرد. 

جزییات بیشتر سرقت اثر بنکسی که بارها رخ داده پس از تحقیقات پلیس لندن رسانه‌ای خواهد شد. موضوعی که این اتفاق را با اهمیت می‌کند این است که سارقان آثار بنکسی پیش از این هرگز دستگیر نشده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز