خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

قراردادهای جدید شرکت آرامکو با تولیدکنندگان لوله های فولادی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۵۹

به گزارش ایلنا به نقل از سایت arabnews ، شرکت آرامکو عربستان سعودی در راستای تهیه و تامین لوله‌های فولادی مورد نیاز خود، سه قرارداد به ارزش تقریبی 493 میلیون دلار را با تولیدکنندگان پیشرو لوله فولادی در این کشور؛ امضا نمود.

در همین ارتباط شرکت East Pipes Integrated  قراردادی به ارزش 1.8 میلیارد ریال سعودی معادل 479.9 میلیون دلار در زمینه تولید و عرضه لوله‌های فولادی را با آرامکو منعقد کرده است. انتظار می‌رود اثرات مالی توافقات مزبور که بازه یک ساله را در بر می‌گیرد طی فصول سوم و چهارم سال مالی جاری و همچنین در سه ماهه اول سال مالی آینده محسوس و ظاهر شوند.

شرکت Saudi Steel Pipe نیز اخیراً اعلام نموده که قراردادی به ارزش 50.2 میلیون ریال سعودی را با آرامکو برای تامین لوله‌های فولادی نفت و گاز طی بازه 5 ماهه منعقد کرده است. شرکت Group Five Pipe Saudi نیز بدون ارائه جزئیاتی، از امضای قراردادی با آرامکو خبر داد.

به دنبال اعلامیه‌های مزبور، قیمت سهام سه شرکت   Saudi Steel Pipe ، East Pipes Integrated و Group Five Pipe Saudi  به ترتیب 3.41 درصد، 9.93 درصد و 4.86 درصد افزایش یافت.

شرکت East Pipes Integrated در سال 2010 تاسیس شده است که در زمینه تولید لوله‌های اسپیرال با جوش زیر پودری تخصص دارد. این شرکت دارای ظرفیت تولید سالانه 500 هزارتن لوله است که عمدتاً در پروژه‌های آب، نفت و گاز استفاده می‌شوند.

در این راستا، تولید شرکت Saudi Steel Pipe  نیز در زمینه لوله های فولادی با جوش مقاومتی بوده که دامنه فعالیت آن به بیش از 20 کشور جهان می‌رسد و شرکت Group Five Pipe Saudi نیز متخصص در تولید لوله‌های اسپیرال است که پنج خط تولید با ظرفیت سالانه 500 هزارتنی را داراست. در سپتامبر سال گذشته نیز شرکت Saudi Steel Pipe قراردادی به ارزش 40 میلیون دلار با آرامکو منعقد کرده بود که پیش‌بینی می‌شود نتایج مالی آن تا قبل از فصل پایانی سال جاری ظاهر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز