خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جزییات همکاری با بیمه اتکایی RNRC روسی/ وجود ۵٠٠ میلیارد دلار ریسک در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۸۲۶

مدیرعامل بیمه اتکایی امین اظهار داشت: خوشبختانه این مذاکرات به ثمر نشسته و بزرگترین شرکت بیمه اتکایی روسیه که 100درصد سهام آن متعلق به بانک مرکزی این کشور است، وارد همکاری‌های مشترک با بیمه اتکایی امین شده‌ایم.

مصطفی کیائی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزئیات همکاری با شرکت بیمه اتکایی روسی RNRC اظهار داشت: موضوع بسیار مهم در صنعت بیمه این است که نباید تمام ریسک‌ها را که بنابر اظهار رئیس کل سابق بیمه مرکزی به 500 میلیارد دلار می‌رسد، در داخل کشورمان نگه داریم و اینکه یک اقدام بسیار خطرناکی است اما مسائل تحریمی باعث شده در این شرایط قرار بگیریم.

وی افزود: باید سعی کنیم با مذاکره با شرکت‌های بیمه خارجی، این ریسک‌ها را از مرزهای کشورمان انتقال دهیم و در راستای تحقق این هدف، با شرکت بیمه اتکایی RNRC وارد مذاکره شدیم و به دنبال این هستیم که از این طریق با کشورهای CIS هم ارتباط برقرار کنیم.

کیائی با بیان اینکه مذاکرات با شرکت بیمه روسی RNRCاز چند سال گذشته آغاز شده است، گفت: خوشبختانه این مذاکرات به ثمر نشسته و بزرگترین شرکت بیمه اتکایی روسیه که 100درصد سهام آن متعلق به بانک مرکزی این کشور است، وارد همکاری‌های مشترک با بیمه اتکایی امین شده‌ایم.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم همزمان با بیمه RNRC با سایر شرکت‌های بیمه اتکایی روسی وارد مذاکره شویم، بیان کرد: با برخی از شرکت‌های بیمه اتکایی روسی از قبل ارتباط داشتیم و در دور جدیدی از مذاکرات به دنبال احیا و تجدید این روابط هستیم تا راهی باز شود به بازار کشورهای CIS. گزارش مذاکرات با شرکت‌های بیمه روسی و شرکت‌های متعلق به کشورهای CIS را به بیمه مرکزی هم ارائه کردیم و آماده انتقال نقطه‌نظرات آنها در مذاکرات آتی در روسیه هستیم.

کیائی ادامه داد: فرصتی پیش آمده که با شرکت‌های بزرگ بیمه روسی و شرکت‌های کشورهای آسیای میانه وارد همکاری شویم که البته مذاکرات و مکاتباتی را هم با شرکت‌های بیمه‌ای اتکایی چینی را داشته‌ایم.

وی افزود: همکاری با شرکت RNRC به این معنا است که هم پوشش ریسک را برعهده می‌گیریم و پوشش ریسک را واگذار می کنیم و انتقال می دهیم که  این اقدام منجر به افزایش ارزآوری به کشور می‌شود.

مدیرعامل بیمه اتکائی امین با بیان اینکه همکاری بیمه‌ای با کشورهای همسایه را از چند سال گذشته آغاز کرده‌ایم، یادآور شد: در راستای اجرای منویات رهبری و سیاست‌های دولتی مبنی بر تقویت ارتباط با کشورهای همسایه همکاری بیمه‌ اتکایی را آغاز کرده‌ایم.

کیائی درباره موانعی مانند تحریم و عدم رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه‌ای در همکاری‌های بین‌المللی توضیح داد: امروز همه کشورها شرایط تحریمی ایران را می‌دانند و ما با همین شرایط تحریمی وارد مذاکره با این کشورها شده‌ایم اما در مورد رتبه‌بندی باید توان مالی شرکت سنجیده شود که مطمئن هستم با توجه به توان مالی نهاد نظارتی که به عنوان پشتیبان محسوب می‌شود، می‌توانیم وارد همکاری با شرکت‌های بیمه اتکایی خارجی شویم و همکاری با این شرکت‌ها را بین شرکت‌های بیمه اتکایی در داخل کشور توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: در بیمه اتکایی، پوشش ریسک باید بین چندین شرکت تقسیم شود و در حال حاضر در بخش انرژی، بیمه‌های زیادی برای واگذاری به شرکت‌های خارجی داریم. البته در سال‌های گذشته شرکت‌های اروپایی در این حوزه‌ها حضور داشتند؛ نه اینکه شرکت‌های بیمه‌ای داخلی امروز توان پوشش این ریسک‌ها را ندارند اما در صورت خسارت باید این خسارت بین تعداد بسیاری از شرکت‌ بیمه ای داخلی و خارجی توزیع شود .

این فعال صنعت بیمه با بیان اینکه در سال‌های گذشته سندیکای بیمه گران لوییدز لندن که عنوان محور بیمه‌گری دنیا محسوب می‌شود، با ایران همکاری داشت، اذعان کرد: در حال حاضر شرایط برای مذاکره با شرکت‌های اروپایی وجود ندارد اما مذاکره با شرکت‌های قوی چینی را هم آغاز کرده‌ایم. البته چین هیچگاه وارد بازار بیمه ایران نشده اما شرکت‌های چینی رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای در صنعت بیمه جهان داشته‌اند و دارند و ما به دنبال برقراری ارتباط با این شرکت‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز