خبرگزاری کار ایران

انتشار چند کتاب با محوریت روانشناسی کاربردی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۲۷۴

«چگونه روان درمانگر خود باشید»، «بیداری آگاهانه»، «هنر نگریستن»، «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» و «یک کاسه شکر» کتاب‌هایی با محوریت روانشناسی هستند که توسط نشر نخستین منتشر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات نخستین درصدد انتشار و بازنشر تعدادی از کتاب‌ها با محوریت موضوعات روانشناسی کاربردی شده است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «چگونه روان درمانگر خود باشید»، «بیداری آگاهانه»، «هنر نگریستن» اشاره داشت و دو کتاب «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» و «یک کاسه شکر» نیز از دیگر کتاب‌هایی این ناشر هستند. 

کتاب «چگونه روان درمانگر خود باشید» نوشته اون اکین ترجمه مهدی قرچه داغی است که موضوع آن روانشناسی، روان درمانگری، روان درمانی، روانشناسی کاربردی است. اون اکین (Owen O'Kane) یک دوره آموزشی دوگانه پزشکی و روان درمانی دارد و پیش از این یک رهبر بالینی برای یک سرویس بهداشت روان NHS است. او توانایی منحصر به فردی در درک چگونگی فرونشاندن اضطراب و مدیریت استرس و همچنین بینش بی‌نظیری در مورد آنچه که شادی و آرامش را در زندگی افراد به ارمغان می‌آورد، دارد. 

روان‌درمانی ارزان تمام نمی‌شود. کسانی هستند که سال‌ها در صف ویزیت روان‌درمانگرها ایستاده‌اند. گاه مغز ما نیاز به کمی محافظت و دستی نوازشگر دارد تا بتواند با چالش‌های زندگی برخورد کند و در اینجاست که روان‌درمانی می‌تواند به ما کمک کند. روان‌درمانی هرگز اسباب خجالت نیست. روان‌درمانی به شما جرأت و شهامت می‌دهد؛ باعث می‌شود یک زندگی سرشار از امید و موفقیت داشته باشید و حال شما را از هر جهت بهتر می‌کند. 

مباحث کتاب چگونه روان درمانگر خود باشید شامل بخش‌هایی از جمله نکات مهم در روان درمانی، حکایت زندگی شما چیست، کنار هم قراردادن قطعات، خب حالا چه باید بکنم، عمل مهم‌تر از حرف است، برای روز پیش روی خود آماده شوید، حفظ ثبات، بررسی اعمال در پایان روز، رویدادهای غیرمنتظره در زندگی، تمام مشکلات از میان می‌روند است. 

این کتاب با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در بازار کتاب ارائه شده است. 

«هنر نگریستن» 

کتاب «هنر نگریستن» اثر راب واکر با ترجمه ارغوان به جو نیز با ارائه ۱۳۱ ایده برای برزو خلاقیت، رهایی از روزمرگی و لذت بردن از زندگی نیز از دیگر کتاب‌ها با محوریت روانشناسی کاربردی است. 

این کتاب، از جمله کتاب‌هایی است که کمک می‌کند کمی بیشتر به محیط اطراف توجه داشته باشیم، از مسائل و چیزهایی که هر روز در مسیرمان می‌بینیم و به سادگی از کنارشان می‌گذریم، غافل نشویم و شناخت بهتری نسبت به خود و اطراف‌مان پیدا کنیم. همچنین کتاب مناسب شهرنشین‌هایی است که در و دیوارهای ملال‌آور شهر خسته‌شان کرده و دنبال ایده‌های جالب و ناب هستند تا از یکنواختی رها شده و با گردش در شهر، چیزهای جالبی برای کشف و یادگیری پیدا کنند. 

تمرین‌های کتاب، هر یک بسته به سادگی و یا دشواری، نهایتا در یک یا دو صفحه، روان و مختصر توضیح داده شده است و برای برخی تمرین ها، عکس‌هایی در نظر گرفته شده که درک موضوع راحت‌تر و تعمق بر آن تمرین را بیشتر کند. 

در کتاب حاضر؛ هنر توجه کردن، دقت در رفتار، آگاهی از جزئیات و بدیهیات، یادگیری گوش سپردن، ابراز کنجکاوی و هر چیزی که حسی تازه را در درون ما روشن می‌کند، می‌آموزیم و…

«بیداری آگاهانه» 

کتاب «بیداری آگاهانه» اثر شفالی ساباری نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و روانشناس بالینی مشهور است که به زنان می‌آموزد چگونه بر ترس‌ها و توهمات خود غلبه کنند، از انتظارات اجتماعی رها شوند و شخصی را که همیشه قرار بود باشند دوباره کشف کنند: کاملا حاضر، آگاه و…

این کتاب توسط مهدی قراچه داغی ترجمه شده. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

در زندگی هر زنی زمانی فرا می‌رسد که شیوه‌های قدیمی را مانند کفش‌هایکهنه‌ی خود را دور می‌اندازد، فهرست «بایدها» و تعهدات خود را پاره پاره می‌کند و انتظارات ناممکن خود را می‌سوزاند و تبدیل به خاکستر می‌کند. 

در زندگی هر زنی زمانی فرا می‌رسد که تمایلش به همرنگ شدن با جماعت از میان می‌رود، دیگر تمایلی به کامل و بی‌نقص بودن ندارد و دغدغه‌ی وافر او برای محبوب بودن نزد دیگران، محو می‌شود. 

در زندگی هر زنی زمانی فرا می‌رسد که به راحتی «نه» می‌گوید، از حیله، دورویی و خیانت بیزاری می‌جوید و از تعصب، برتری‌جویی و پیروی کورکورانه دست می‌کشد. 

شفالی ساباری، نویسنده‌ی این کتاب، زاده‌ی هندوستان و دارای دکترای روانشناسی بالینی از دانشگاه کلمبیا است. وی نویسنده و سخنرانی مشهور در سطح بین‌الملل است که در زمینه‌های رشد و بالندگی فردی، فرزندپروری، خانواده و زندگی آگاهانه دارای تحقیقات و چندین کتاب است. دکتر ساباری با تلفیق آموزه‌های فلسفه‌های شرق و روانشناسی غرب توانسته است نه تنها زندگی خود را دچار تغییر و تحولی عظیم نماید بلکه با رویکرد منحصر به فرد خود به زنان و مردان دنیا نیز کمک کرده تا خود و زندگی‌شان را دگرگون سازند. 

«پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» 

کتاب «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» نوشته جیمز نوربری با ترجمه شهاب‌الدین عباسی داستانی الهام‌بخش درباره‌ی لذت دوستی و هیجان کشف است که در شمارگان ۲۵۰ نسخه منتشر شده است. 

این کتاب، ماجرای دو دوست را روایت می‌کند که در یک سفر معنوی با یکدیگر همراه می‌شوند و دست‌آوردهای ارزشمندی را برای خود به ارمغان می‌آورند. این دو، مسیری را می‌روند که در آن رفته‌رفته فاصله‌ی آن‌ها از خانه دورتر می‌شود اما در عوض پاندا و اژدهای قصه را به قلب یکدیگر و وجود خودشان نزدیک‌تر می‌کند. 

هنگامی که اژدهای کوچک احساس می‌کند شادی از قلبش رخت بربسته است، به پاندا اعتماد می‌کند که با او در سفری هیجان‌انگیز همراه شود و شادی و نشاط از دست رفته‌اش را بازیابی کند. آن‌ها در طول سفرشان سرزمین‌های جدیدی را کشف می‌کنند، با تجربیات خارق‌العاده‌ای مواجه می‌شوند و چالش‌های سختی را پشت سر می‌گذارند. اما در نهایت با وجود تمام فراز و نشیب‌ها با رضایتمندیِ تمام، سفر خود را به پایان می‌رسانند. در طول سفر، پاندای بزرگ و اژدهای کوچک همان‌طور که در مسیر پذیرش خود قدم برمی‌دارند، یاد می‌گیرند که وجود تغییرات و چالش‌ها در زندگی ضروری است. درس بزرگ این سفر برای آن‌ها این است: مشکلات بخشی طبیعی از زندگی هستند و با عبور از آن‌هاست که می‌توانیم رشد کنیم. 

کتاب »یک کاسه شکر» 

«یک کاسه شکر» داستانی تأثیرگذار درباره‌ی فقدان و مرگ است جان چی موث هنرمند و تصویرگر مشهور با استفاده از داستانی شرقی و با تصویرگری لطیف و چشم نواز خود جانی دوباره به این داستان بخشیده است خودش میگوید ما معمولا با فرزندانمان درباره‌ی مرگ حرف نمی‌زنیم وقتی شکوفه‌های بهاری را می‌بینیم کم پیش می‌آید که به زمستان فکر کنیم. اما کودکان فقدان و از دست دادن را به اندازه بزرگسالان و شاید حتی عمیق‌تر حس می‌کنند. 

موث هنرمندی چیره دست است که داستانهای ذن او با محوریت پاندایی خردمند به نام استیل واتر یا آب، آرام محبوبیت جهانی دارد آب آرام عشق و نگاهی متعادل به زندگی دارد و همیشه در تلاش است دنیا را جای بهتری برای دوستان جوانش کند. یک کاسه شکر پنجمین کتابی از جان چی موث است که به همین قلم ترجمه شده است. 

این کتاب با ترجمه شهاب‌الدین عباسی در بازار کتاب ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز