خبرگزاری کار ایران

وزارت ارشاد به حضور شهیدی گمنام مزین شد/ یک روز به یادماندنی در تاریخ وزارت ارشاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۸۲۳

مراسم تشییع پیکر شهید گمنام تازه تفحص شده از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، صبح امروز دوشنبه ۲۷ آذر در میدان بهارستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیست‌وهفتم آذر ۱۴۰۲ یک روز متفاوت در تاریخ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، امروز کارکنان این وزارتخانه برای استقبال از پیکر مطهر شهیدی گمنام در حیاط وزارتخانه گردهم آمده بودند و طی مراسمی پیکر مطهر این شهید گمنام را در این محوطه به خاک سپردند.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس صبح امروز با حضور جمعی از عاشقان شهدا، هنرمندان و مسئولان فرهنگی با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید از میدان بهارستان تهران آغاز شد.

پس از قرائت قرآن، پیکر مطهر شهید گمنام که وارد میدان بهارستان شده بود، روی دست حاضران در جایگاه قرار گرفت.

در ادامه پس از قرائت جزئی از زیارت عاشورا، پیکر مطهر این شهید بزرگوار با همراهی حاضران به سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رهسپار شد.

پیش از ورود پیکر شهید گمنام به محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به استقبال پیکر این شهید بزرگوار رفت و پس از خوانده شدن نماز بر پیکر این شهید گمنام ادامه مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید برگزار شد.

در ادامه مراسم سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و مجید شعبانی (مداح اهل بیت) روی صحنه آمد و گفت: یک شهید بی‌نام و نشان اما در آسمان بنام را امروز در اینجا به خاک می‌سپاریم. از کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم این شهید بزرگوار را تنها نگذارند و برایش برادر و خواهر باشند.

این مراسم با مداحی مجید شعبانی و سینه‌زنی حضار ادامه پیدا کرد و همزمان پیکر این شهید بزرگوار با دستان یک مادر شهید به خاک سپرده شد.

در پایان این مراسم محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خدای متعال را شاکریم که امروز این توفیق را نصیب ما کرد که ما مهمان این شهید والامقام باشیم؛ شهید عزیزی که در عملیات رمضان در سن هجده سالگی به شهادت رسیده است. از همه بزرگان و پیشکسوتان عرصه مداحی و ذکر مصیبت اباعبدالله و همکاران خوبم که همت کردند یک روز به یادماندنی را در تاریخ وزارت ارشاد ثبت کردند تشکر می‌کنم. همه همکاران من این افتخار را دارند که در جوار این شهید عزیز به خدمتگذاری مشغول باشند، مسئولیت ما از امروز بیشتر می‌شود و ما موظفیم مسیر شهدا را برای اعتلای کلام‌الله ادامه دهیم و به تو شهید عالی‌مقام این قول را می‌دهیم که در کنار آرمان تو و دیگر شهدا بایستیم.

گفتنی است احمد میرعلایی، محمد شیری، هوشنگ توکلی، علی رویین‌تن و محمدرضا شرف‌الدین از سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز