خبرگزاری کار ایران

سال نو مصر باستان چه شکلی بود؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۳۹۴

صحنه باستانی سال نو در مصر روی سقف معبدی ۲۲۰۰ساله کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، یک منظره خیره‌کننده از سال نو که توسط مصریان باستان نقاشی شده بود، توسط محققانی که در حال بازسازی آثار هنری روی سقف معبد اسنا (معبدی که حدود ۲۲۰۰ سال پیش ساخته شد؛ زمانی که رومیان مصر را تحت کنترل داشتند) کشف شد. 

بر اساس بیانیه دانشگاه توبینگن آلمان که به طور مشترک با وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر این مرمت را رهبری کرد، این نقاشی‌ها خدایان مصری همچون اوریون، سیریوس و آنوکیس را سوار بر قایق نشان می‌دهند که نات الهه آسمان در حال بلعیدن خورشید غروب بالای سرشان است. به نظر نمی‌رسد معبد به خدای واحدی اختصاص داشته باشد و تجزیه و تحلیل بقایای آن ممکن است به محققان اجازه دهد تا بیشتر در مورد معنی و هدف تزئینات درک کنند. 

سال نو مصر باستان چه شکلی بود؟

در پنج سال گذشته، دانشمندان در حال تمیز کردن سقف، تصاویر مختلفی از جمله تصاویری از زودیاک باستان و صورت‌های فلکی مختلف نجومی، الهه‌های اساطیری و بیش از ۲۰۰ کتیبه که قبلاً ناشناخته بودند. سقف معبد مصر باستان نیز قبل از بازسازی، پوشیده از گرد و غبار و دوده هزاران‌ساله بود که پس از بازسازی، شمایل‌نگاری خدای مصری با چهار سر قوچ نمایان شد که احتمالاً نمایشی از خدای خورشید در ساعت ششم روز است. 

سال نو مصر باستان چه شکلی بود؟

در تصویر، شکارچی نمایانگر صورت فلکی به همین نام است، در حالی که سوتیس نشان دهنده سیریوس، ستاره‌ای است که ۷۰ روز از سال در آسمان شب در مصر باستان نامرئی بوده است، قبل از اینکه دوباره در شرق قابل مشاهده شود، در آن روز که نشانگر مصر باستان جدید است. 

سال نو مصر باستان چه شکلی بود؟

کریستین لیتس (استاد مصرشناسی در دانشگاه توبینگن) دراین باره گفت: در رود نیل در این زمان به صورت فصلی سیل می‌آمد و مصریان باستان بر این باور بودند که حدود ۱۰۰ روز پس از ظهور سیریوس، الهه آنوکیس که مسئول عقب‌نشینی آب‌های سیل نیل بود ظهور می‌کند. 

وقتی تیم تمیز کردن سقف را تمام کرد، چندین نقاشی دیگر را بازسازی کردند. یکی از آن‌ها - نمایانگر بدن یک شیر با چهار بال و یک سر قوچ - بر اساس کتیبه‌ای نشان دهنده «باد جنوبی» است. 

باستان‌شناسان معتقد هستند: در مصر باستان، باد جنوبی با گرمای سوزان همراه بود و این احتمال وجود دارد که "شیر نماینده قدرت گرما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز