خبرگزاری کار ایران

فصل پاییز با نمایشگاه‌های جدید هنری در پایتخت و دیگر شهرها/ رویدادهایی از نسل‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۶۵۳

با پایان یافتن فصل تابستان که اتفاقا مقطع پرکاری برای تعدادی از هنرمندان عرصه تجسمی بود، در فصل پاییز و نیمه دوم مهرماه نیز گالری‌ها میزبان نمایشگاه‌های هنرمندان نسل‌های مختلف هستند. در این میان می‌توان تعداد نمایشگاه‌های انفرادی در نیمه دوم از ماه اول پاییز را بیش از نمایشگاه‌های گروهی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با پایان تابستان و فصل گرما، رویدادهای هنری هم شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته‌اند. اکران جدید فیلم‌ها در سینماها و اجرای نمایش‌های جدید در سالن‌های دولتی و خصوصی اتفاقی است که از ابتدای مهرماه تا به امروز شاهدش بوده‌ایم. در این میان گالری‌های هنری نیز بیکار نبوده‌اند و به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی جدید روی آورده‌اند. در سه ماهه تابستان تعدادی از گالری‌های نهادهای دولتی و خصوصی به طور کامل فعال بوده و به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در رشته‌هایی چون نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، تصویرگری و… همت گمارده‌اند. برخی دیگر نیز فعالیت‌های مقطعی و غیر مستمر دارند.

در این میان تعدادی از نمایشگاه‌های تابستانی که در اواخر ماه شهریور برپا شده بودند تا نیمه اول مهرماه میزبان مخاطبان بودند و برخی نیز به کار خود پایان دادند. حال با فرا رسیدن نیمه دوم ماه مهر، گالری‌ها به برگزاری نمایشگاه‌های جدید اقدام کرده‌اند. معمولا روزهای پایانی هفته برای بازدید مخاطبان پایتخت‌نشین و شهرستانی مقطع بهتری برای بازدید از نمایشگاه‌های هنری است؛ به همین مناسبت برنامه پاییزی گالری‌های تهران در ادامه به صورت جزیی ارائه می‌شود. 

گالری +۲

نمایشگاه انفرادی «ل و ژ ی»

گالری «+۲» از جمعه چهاردهم مهرماه میزبان نمایشگاه انفرادی «ل و ژ ی» است که به آثار مهرداد محب‌علی اختصاص دارد. این نمایشگاه تا جمعه دوازدهم آبان ماه برقرار و به جز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در روزهای دیگر پذیرای مخاطبان خواهد بود. زمان بازدید نیز ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ است. 

گالری «+۲» در تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه دوم واقع شده است. 

گالری عصر 

 نمایشگاه انفرادی «قره آغاج» 

گالری عصر نیز این روزها میزبان نمایشگاه انفرادی «قره آغاج» است. این رویداد به نقاشی‌های منتخب ساوالان جماعتی اختصاص دارد. 

نمایشگاه «قره آغاج» روز جمعه چهاردهم مهرماه افتتاح شده و تا بیست و هشت مهرماه برقرار است. 

علاقمندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از آثار ساوالان جماعتی دیدن کنند. 

گالری «عصر» در خیابان میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ واقع شده است. 

گالری شکوه

نمایشگاه گروهی «خرگوش»

گالری «شکوه» نیز میزبان یک نمایشگاه گروهی است که «خرگوش» نام دارد. 

حمیدرضا اندرز، ابراهیم فرازی، فاطمه بوجار، بهار دیدگاه، آگرین دلیان، نازنین رجب‌دوست، غزاله سماواتی، گلسا شاملو، زهرا صدری، محمد طباطبایی، ستین غفاری، مسیح قاسمیان و پرویز معزز هنرمندانی هستند که در نمایشگاه مذکور آثار خود را پیش روی مخاطبان قرار داده‌اند. 

گالری «شکوه» به جز پنجشنبه‌ها در تمام ایام هفته میزبان مخاطبان است. 

علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به آدرس فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ مراجعه کنند. 

گالری «شیدایی» 

نمایشگاه انفرادی «او نیست با خودش»

«او نیست با خودش» عنوان نمایشگاهی انفرادی است که آثار شقایق سعیدی را شامل می‌شود. این نمایشگاه از جمعه چهاردهم مهرماه در گالری «شیدایی» برپا شده و تا جمعه بیست و هشتم مهرماه برقرار است. 

علاقمندان می‌توانند برای تماشای آثار جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵:۰۰ لغایت ۱۹:۳۰ به گالری مربوطه مراجعه کنند. 

گالری «شیدایی» در میدان هفت تیر، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکاسخانه شهر، پلاک ۱۴۹ واقع شده است. 

گالری «او» 

نمایشگاه «در میان سایه‌ها و روشنایی»

گالری «او» نیز از چهاردهم مهرماه میزبان نمایشگاه انفرادی سیاوش صدرعضدی است. این نمایشگاه «در میان سایه‌ها و روشنایی» نام دارد و تا جمعه بیست و هشتم مهرماه ادامه خواهد داشت. 

گالری «او» همه روزهای هفته جز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها پذیرای علاقمندان است. 

مخاطبان می‌توانند برای دیدن آثار سیاوش صدرعضدی به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی۳، پلاک ۵، طبقه همکف و اول مراجعه نمایند. 

گالری «آرتیبیشن» /استخر

نمایشگاه گروهی «پژواک دوان»

گالری آرتیبیشن که همزمان به برگزاری نمایشگاه‌های حضوری و مجازی می‌پردازد از چهاردهم مهر تا چهارشنبه ۲۶ این ماه میزبان نمایشگاه گروهی تصویرسازی «پژواک دوران» است که توسط محبوبه یزدانی گردآوری شده است. 

این نمایشگاه در تمام روزهای هفته برقرار است و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از آثار هنرمندان این رویداد از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به استخر واقع در گالری «آرتیبیشن» مراجعه کنند. 

مرجان وفاییان، احسان عبداللهی، هدا حدادی، کمال طباطبایی، محبوبه یزدانی، نرگس محمدی و نجلا مهدوی‌اشرف برخی از تصویرگران حاضر در این رویداد هستند. 

آدرس گالری «آرتیبیشن»: خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، خیابان رضایی، پلاک ۶۱. 

گالری «بهروز» 

نمایشگاهی گروهی«پژواک مهر» 

گالری «بهروز» از چهاردهم مهرماه میزبان نمایشگاهی گروهی است که «پژواک مهر» نام دارد و توسط ساناز زاهدی گردآوری شده است. 

در این رویداد آثاری از صادق تبریزی، محمد احصایی، جلال شباهنگی، منوچهر نیازی، نصرالله افجه‌ای و برخی دیگر از نقاشان معاصر نمایش داده می‌شود. 

زمان تعطیلی گالری «بهروز» روزهای شنبه است و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از تصاویر خلق شده از ساع ۱۵:۰۰ تا ۱۹:۰۰ به این مکان مراجعه کنند. 

آدرس گالری «بهروز»: خیابان ولی عصر روبروی خیابان فاطمی کوچه عبده پلاک ۴۶. 

گالری «دیدار» 

نمایشگاه گروهی «مان» ​

گالری «دیدار» نیز میزبان نمایشگاه گروهی «مان» است. بنا به توضیحات گالری این رویداد در راستای فروش آثار نقاشی، مجسمه، چاپ و طراحی برگزار می‌شود. 

زمان برگزاری نمایشگاه «مان» از چهاردهم تا جمعه بیست و هشتم مهرماه است. 

گالری «دیدار» جز پنجشنبه‌ها میزبان دوست داران هنر است. علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از آثار مربوطه دیدن نمایند. 

گالری «دیدار» در خیابان مفتح جنوبی، کوچه مبینی، پلاک ۱۰ واقع شده است. 

گالری «شلمان» 

نمایشگاه انفرادی «درهم تافتگی»

نمایشگاه انفرادی و آنلاین «درهم تافتگی» هم از روز سه‌شنبه یازدهم مهرماه گشایش یافته و به نقاشی‌های محمدباثر آذرکیا اختصاص دارد. 

این نمایشگاه تا سی‌ام مهر به صورت آنلاین برقرار است. علاقمندان نقاشی می‌توانند برای تماشای آثار آذرکیا به سایت گالری مربوطه مراجعه نمایند. 

گالری «اعتماد ۱» 

نمایشگاه انفرادی «رخ»

گالری «اعتماد ۱» هم یکی از اماکن فعال این روزهاست که نمایشگاه انفرادی مجتبی طباطبایی را برگزار کرده است. 

این رویداد با عنوان «رخ» جمعه هفتم مهرماه افتتاح شده و تا سه‌شنبه دوم آبان‌ماه برقرار خواهد بود. 

گالری مذکور روزهای دوشنبه تعطیل است و علاقمندان می‌توانند برای حضور در نمایشگاه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به آدرس میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ مراجعه کنند. 

گالری «راه ابریشم» 

نمایشگاه انفرادی »هفت سنگ»

گالری «راه ابریشم» میزبان نمایشگاه انفرادی شادی قدیریان است که «هفت سنگ» عنوان دارد. نمایشگاه مذکور تا روز جمعه ۲۸ مهرماه برپاست و علاقمندان می‌توانند بین ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به گالری «راه ابریشم» مراجعه نمایند. 

گالری مذکور در بلور کشاورز، بین وصال شیرازی و قدوس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ واقعه شده و فقط دوشنبه‌ها تعطیل است. 

گالری «آرت سنتر» 

نمایشگاه گروهی «نقش برگردون»​

نمایشگاه گروهی «نقش برگردون» یکی دیگر از رویدادهایی است که هفتم مهرماه در گالری «آرت سنتر» برپا شده و تا روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه برقرار است. 

این رویداد منتخبی از چاپ‌های دستی و چندتای هنرمندان مدرن و معاصر ایران است. محمد احصایی، علیرضا اسپهبد، پروانه اعتمادی، هانیبال الخاص و فریدون آو برخی از هنرمندان هستند که آثارشان در نمایشگاه «نقش برگردون» نمایش داده می‌شود. 

گالری «آرت سنتر» در تمام روزهای هفته باز است و زمان بازدید هم از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در نظر گرفته شده است. 

آدرس گالری: بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان. 

نگارخانه «هور» 

نمایشگاه انفرادی آثار آدم‌بکان

نگارخانه «هور» از روز جمعه هفتم مهرماه تا جمعه بیست و هشتم این ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های علیرضا آدم‌بکان است. 

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه هر روز به جز شنبه‌ها ز ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به نگارخانه «هور» بروند. 

نگارخانه «هور» در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ قرار دارد. 

گالری «مدار موازی» 

نمایشگاهی گروهی «چشم‌انداز ۳»

«مدار موازی» نام یکی دیگر از گالری‌های تهران است که از روز جمعه سی و یکم شهریور تا جمعه بیست و هشتم مهرماه میزبان نمایشگاه گروهی «چشم‌انداز۳» است. 

مریم می‌می امینی، اندیشه آوینی، ندا سعیدی، مملی شفاهی، فرخ مهدوی و محسن وزیری‌مقدم آثارشان در این رویداد نمایش داده می‌شود. 

گالری «مدار موازی» طی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و علاقمندان می‌توانند درروزهای دیگر هفته، از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ به این مکان مراجعه کنند. 

آدرس گالری «مدار موازی»: تهران، خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز