خبرگزاری کار ایران

کشف ۸ مومیایی جدید در پرو

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۴۹۵

در حین نصب خطوط گاز جدید در پرو، کارگران هشت مومیایی پیش از اینکا را که در کنار انواع مصنوعات دفن شده بودند، کشف کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، کارگران خدمات برق در پرو یک اتاق دفن حاوی مومیایی‌هایی را کشف کردند که در حالت نشسته در کنار آثار باستانی دفن شده بودند. 

این کشف هنگام نصب خطوط گاز درست در زیر خیابان‌های شلوغ لیما، پرو اتفاق افتاد و هشت مومیایی پیش از اینکاها و انبوهی از مصنوعات آن‌ها بدست آمد. این اولین بار نیست که یک پروژه ساختمانی بخش‌هایی از گذشته لیما را فاش می‌کند. 

مومیایی‌ها در حالت نشسته دفن شده‌اند و در میان پارچه پنبه‌ای پیچیده و با طناب‌های بافته شده از لیانا (درختی که در جنگل‌های بارانی رشد می‌کند) بسته شده بودند. 

باستان‌شناسان فکر می‌کنند که این مومیایی‌ها بخشی از فرهنگ پیش از اینکاها به نام ایچما (یچما) بودند که در قرن پانزدهم در امپراتوری اینکاها زندگی می‌کردند. 

باستان‌شناسان در میان این مومیایی‌ها دو بزرگسال و شش کودک را شناسایی کرده‌اند و آثاری مانند کفش، کارت‌های بازی، یک سکه نقره ضرب شده در سال ۱۸۹۸ و ادوات دیگر از زندگی روزانه را کشف کردند که نشان از نوعی تداوم تاریخی دارد. 

این اولین بار نیست که یک پروژه ساختمانی بخش‌هایی از گذشته لیما را فاش می‌کند. باهاموند گفت که در زمان خود در کالیدا، بیش از ۱۹۰۰ یافته باستان‌شناسی از جمله مومیایی، سفال و منسوجات در منطقه شهری کشف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز