خبرگزاری کار ایران

کوچک‌ترین پرتره‌های رامبراند کشف شدند/ قیمت تعیین شده بیش از ۱۴ میلیون دلار!

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۹۲۷

به تازگی دو پرتره در اندازه‌های کوچک از یک مجموعه خصوصی کشف شده‌اند که متعلق به رامبراند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از «سی‌ان‌ان»، یک جفت پرتره ناشناخته و بسیار کمیاب که توسط رامبراند خلق شده‌اند، کشف شدند.

این دو اثر در روزهای گذشته در یک مجموعه خصوصی واقع در بریتانیا به مبلغی بیش از ۱۱ میلیون پوند (معادل ۱۴/۲ میلیون دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند. 

به گفته خانه حراج کریستی که هویت برنده مناقصه را فاش نکرد، این نقاشی‌های کشف شده؛ بستگان رامبراند این استاد مسلم هلندی را به تصویر می‌کشند، آخرین پرتره‌های رامبراند هستند که هنوز صاحبان شخصی دارند.

کوچک‌ترین پرتره‌های رامبراند کشف شدند/ قیمت تعیین شده بیش از ۱۴ میلیون دلار!

دو پرتره تازه کشف شده از رامبراند با قیمتی بیش از چهارده میلیون دلار

امضا و تاریخ ۱۶۳۵، این تصاویر با امضا و تاریخ سال ۱۸۵۳ با ارتفاع ۸ اینچ مربوط به یک زوج مسن و سرشناس است که با ازدواج خود با نقاش مرتبط هستند: مرد یان ویلمز ون نام دارد و فردی ثروتمند بوده و زن یاپگن کارلز نام دارد؛ از خانواده‌ای سرشناس اهل شهر لیدن هلند. 

پسر این زوج با دخترعموی رامبراند ازدواج می‌کند و آن‌ها صاحب فرزندی می‌شوند که گمان می‌رود با رامبراند آموزش دیده و تنها وارث هنرمند، تیتوس، را در وصیت نامه خود گنجانده است. در سال ۱۶۳۵، سالی که پرتره‌ها نقاشی شدند، سوژه‌ها در باغی در کنار باغ مادر رامبراند در لیدن زندگی می‌کرده‌اند. 

پیش از حراج، کارشناسان کریستیز در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده بود که این پرتره‌ها خط منشأ و ارتباطی تقریباً ناگسستنی دارند. 

این آثار هنری تا سال ۱۷۶۰ (یک سال پس از مرگ نوه زوج مذکور)، در خانواده آن‌ها باقی ماند. پرتره‌ها سپس به ورشو و مجموعه خصوصی کنت وینسنت پوتوکی رفتند. این دو اثر قبل از ورود به مجموعه بارون دیوری در پاریس (به سال ۱۸۲۰) نزد جیمز موری بوده‌اند. جمیز موری نیز در ژوئن سال ۱۸۲۴ این دو اثر را برای فروش به کریستیز سپرد. حال پس از حدود دو قرن این تابلوها همچنان در مجموعه‌ای خصوصی و خانوادگی قرار دارند و به همین دلیل است که کارشناسان تا به امروز از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اند. البته از آخرین مالک این دو اثر شاخص نامی برده نشده است. 

هنری پتیفر (معاون بین‌المللی نقاشی‌های رامبراند در کریستیز) ماه می‌ن» گفته که این کشف چند سال پیش به عنوان بخشی از «ارزش‌گذاری معمول برای بررسی محتویات یک خانه» انجام شده بود. در همان زمان ما تصاویر را مورد بررسی قرار دادیم و صاحبان آثار از ارزش و بهای آن‌ها غافلگیر شده بودند. آن‌ها واقعا توقع نداشتند که نقاشی‌ها تا این حد با ارزش باشد. 

او گفت: جزییات فروش این آثار قبلا در کریستیز بررسی شده و مورد تحقیقات موزه‌ای نیز قرار گرفته است. 

معاون بین‌المللی نقاشی‌های رامبراند در کریستیز در پایان تاکید کرده است که طی دو قرن ۱۹ و ۲۰ نامی از این آثار برده نشده و کاملا ناشناخته بوده‌اند و همین قضیه بر ارزش آن‌ها می‌افزاید. موضوع مسلم این است که که این آثار کوچکترین پرتره‌های رامبراند به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز