خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از نویسندگان «سرمایه قلم» مطرح شد؛

مراکز اقتصادی بخشی از سرمایه خود را صرف توسعه کتابخوانی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۵۰

به گفته معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین «سرمایه قلم» اگر مراکز اقتصادی، خدماتی و صنعتی بخشی از درآمد خود را صرف توسعه کتابخوانی در کشور کنند، پیشرفت اقتصادی را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه «سرمایه قلم» با حضور یاسر احمدوند (معاون فرهنگی وزارت ارشاد)، جمعی از مسئولان سازمان بورس و نویسندگان حوزه بازار سرمایه عصر روز شنبه هفدهم تیر ماه در هتل لاله و به همت انتشارات بورس برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم، محمدهادی سلیمی زاده، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در سخنانی با بیان اینکه نشر یک موضوع پایه در فرهنگ‌سازی است، گفت: تجربه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد، به عنوان مثال نهادهای مختلف مالی از جمله بانک‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور ترکیه وارد شده‌اند و موضوع بازار سرمایه را در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان و رمان‌های ادبی وارد کرده‌اند. 

وی افزود: ما نیز این دغدغه جدی را در سازمان بورس داریم و از همه حضار می‌خواهم پس از برنامه با ما ارتباط داشته باشند تا کاری تعاملی در عرصه تولید محتوا و انتشار داشته باشیم. 

در بخش دیگری از این مراسم، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی گفت: سازمان بورس اقدام مهمی در راستای تاسیس موسسه انتشاراتی کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که بازار سرمایه توجه لازم به بحث نشر دارد. 

وی با اشاره به آثار منتشر شده توسط این سازمان، تاکید کرد: آثاری که این انتشارات منتشر کرده است، آثار فاخر و پاکیزه‌ای است و نشان می‌دهد که کار حرفه‌ای و قابل اعتباری در این مجموعه انجام می‌شود. 

احمدوند همچنین به نامناسب بودن وضعیت تولید محتوا در زمینه اقتصاد اشاره کرد و افزود: تالیف در این بخش چندان به سامان نیست، بنابراین ایجاد مراکز دارای وجاهت و صلاحیت علمی برای تولید محتوا و نظارت بر محتوا ضرورت دارد. 

وی ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد که در اقتصاد نیز ما گرفتار شبه علم هستیم، کسانی که توانایی اندک در حوزه اقتصاد دارند دست به تولید علم می‌زنند بنابراین تولید دانش درست و ترویج دانش در زمینه اقتصاد می‌تواند از جمله اقدامات موثر انتشارات بورس باشد. 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نسبت اقتصاد با مسئله کتاب اشاره کرد و افزود: شاید تصور شود که این دو مقوله جدا از هم هستند اما هیچ کشوری پیشرفت اقتصادی نداشته مگر اینکه آمار کتابخوانی رشد کرده باشد، اگر جامعه‌ای بخواهد پیشرفت کند؛ اول باید کتابخوان باشد، غیر از این مسیری نیست بنابراین کتابخوان کردن مردم پایه پیشرفت و توسعه اقتصادی است. 

احمدوند با بیان اینکه اگر مراکز اقتصادی، خدماتی و صنعتی بخشی از درآمد خود را صرف توسعه کتابخوانی در کشور کنند پیشرفت اقتصادی را خواهیم داشت، گفت: در سال حدود ۱۰ هزار عنوان متاب در حوزه ادبیات تولید محتوا می‌شود که نشان از جامعه زنده و با نشاط در این حوزه است. 

به گفته وی، جامعه‌ای که ۱۲ هزار عنوان در حوزه کودک و نوجوان تولید می‌کند، یعنی جامعه‌ای بانشاط و امیدوار است، توجه به حوزه فرهنگ و کتابخوانی اهمیت به‌سزایی دارد و توجه جدی به حوزه بازار محتوا مسئله مغفول در حوزه صنایع خلاق است. 

در ادامه این مراسم، عبده تبریزی از نویسندگان حوزه سرمایه نیز در سخنانی گفت: زبان ابزاری برای توانمندی است، روزنامه‌نگاری اخلاقی و اصولی چون صداقت، دقت و انصاف تاکید دارد و از فعالان این حوزه انتظار می‌رود به کدهای اخلاقی پایبند باشند. 

وی همچنین به حضوز شخصیت‌های تاثیرگذار در حوزه بازار سرمایه، عنوان کرد: نوشتار و روزنامه‌نگاری اقتصادی باید برای آموزش خبرنگاران تلاش کنند تا آن‌ها را 

در پایان این مراسم از نویسندگان پیشکسوت بازار سرمایه تجلیل شد: 

۱/حمیدرضا ارباب به دلیل تالیف آثار ارزشمند و اولین قرارداد تالیف کتاب در انتشارات بورس

۲/حسن قالیباف اصل به دلیل تالیف آثار ارزشمند

۳/ فریدون رهنمای رودپشتی به دلیل تالیف آثار ارزشمندو کسب جوایز ملی

۴/غلامرضا کرمی به دلیل تالیف آثار ارزشمندو کسب جوایز ملی

۵/ابوالفضل شهرابادی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین عنوان کتاب در انتشارات بورس

۶/روح الله فرهادی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و بیشترین شمارکان کتابهای تخصصی و دانشگاهی

۷/بیتا مشایخی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و دارای شمارگان کتابهای تخصصی و دانشگاهی

۸/سید مجتبی فنایی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین شمارگان کتابهای عمومی سواد مالی در انتشارات بورس و کسب جوایز ملی

۹/محمداسماعیل فدایی نژاد به دلیل تالیف آثار ارزشمند و پیشکسوتان قلم بازار سرمایه و تالیف اثار برجسته علمی در انتشارات بورس

۱۰/سید مجید شریعت پناهی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و پیشکسوتان قلم بازار سرمایه و تالیف اثار برجسته علمی در انتشارات بورس

۱۱/رضا تهرانی به دلیل تالیف آثار ارزشمند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز