خبرگزاری کار ایران

یک ربات ارکستر ملی کره جنوبی را رهبری کرد!

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۴۴

ارکستر ملی کره جنوبی به تازگی کنسرت متفاوتی را روی صحنه برده است. این ارکستر طی یک اجرای حرفه‌ای در سالن تئاتر ملی کره، توسط یک ربات به نام «EveR ۶» رهبری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از «CNN»، چند سالی است که ربات‌ها به جامعه انسانی راه پیدا کرده‌اند. بسیار می‌شنویم که در فلان کشور رباتی برای انجام امور در یکی از مشاغل ساخته شده و مورد تست یا حتی بهره‌برداری قرار گرفته است. طی یکی دو سال گذشته نیز هوش مصنوعی جای خود را در میان جوامع انسانی پیدا کرده است. البته استفاده گسترده از هوش مصنوعی در کارهای مختلف و بهره‌گیری از این مغز متفکر ساخته دست انسان با وجود همه مزایا، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده. در حال حاضر علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی در امور پزشکی و علمی، هنرهایی چون سینما، موسیقی و برخی دیگر هم درگیر این موضوع شده‌اند. استفاده از این امکان شاید در موسیقی و اموری چون نوازندگی و خوانندگی و آهنگسازی بیش از دیگر هنرها نمود داشته است. چندی پیش بود که صدای برخی خوانندگان درگذشته توسط هوش مصنوعی با کمترین نقص شبیه‌سازی شد و در ادامه بود که این روند حالتی عادی به خود گرفت. حال پس از چندماه مدتی است برخی کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد و اجرای قانونی هستند که به واسطه آن مخاطبان صدای خوانندگان را با ملودی‌های دیگران شبیه‌سازی نکنند.

رباتی که ارکستر ملی کره جنوبی را رهبری کرد

طی روزهای گذشته یک ربات رهبری ارکستری ملی کره جنوبی را به عهده داشت. این ربات اندرویدی به نام «EveR ۶» در شهر سئول چوب رهبری ارکستر ملی این کشور را به عهده گرفت تا به این ترتیب اولین تلاش برای بهره‌گیری از ربات‌ها در موسیقی رقم زده شود.

در توضیحات بیشتر درباره این اتفاق آمده است: این ربات دو بازو دارد که توسط موسسه فناوری صنعتی کشور کره طراحی شده است. گفتنی است این اولین حضور ربات «EveR ۶» در سالن تئاتر ملی کره است و نوازندگان برجسته ارکستر ملی این کشور بنا به رهبری این ربات به اجرای قطعاتشان پرداخته‌اند. 

اما موضوع جالب چهره انسانی این ربات است که در ابتدای کنسرت به تماشاگران تعظیم کرده است. او در ادامه در کمال ناباوری به عنوان رهبر ارکستر شروع به تکان دادن قاعده‌مند دست‌هایش پرداخته است.

یک ربات ارکستر ملی کره جنوبی را رهبری کرد!

صحبت‌های رهبر ارکستر ملی کره جنوبی درباره «EveR ۶» 

البته باید گفت در اجرای مربوطه یک رهبر واقعی هم کنار ربات بوده است. چوی سو یول طی این اجرا با نظارت بر کار ربات اجرا و نوع رهبری او را تایید کرده و گفته «EveR ۶» حرکات یک رهبر را خیلی دقیق انجام می‌دهد. 

این رهبر ارکستر در ادامه گفته: این ربات قادر بود حرکات دقیقی را بسیار بهتر از آنچه من تصور می‌کردم، انجام دهد. 

اما اشکال بزرگی که چوی سو یول به آن اشاره کرده این است که ربات «EveR ۶» نمی‌تواند صداها را بشنود. 

نظر مخاطبان ارکستر ملی کره جنوبی درباره «EveR ۶» 

در ادامه لی یونگ جو؛ یکی از مخاطبانی که موسیقی سنتی کره را مطالعه و دنبال می‌کند؛ درباره جزییات رهبری «EveR ۶» به «CNN» اینگونه گفته است: حرکات ربات، اگرچه در حفظ ریتم بی‌عیب و نقص است، اما فاقد حس و درکی است که بتواند به واسطه آن اتفاقات و چالش‌های لحظه‌ای حین اجرا را مدیریت کند.

این مخاطب در ادامه گفته: اگر بخواهیم از ربات در امور هنری و رهبری ارکستر استفاده کنیم باید این توان مدیریت لحظه‌ای اجرا در او ایجاد و تقویت شود و به درستی کار کند. 

سونگ این هو؛ یکی دیگر از مخاطبان؛ اجرای ارکستر ملی کره جنوبی اجرای «EveR ۶» را بسیار ابتدایی و آماتور دانسته است. او گفت: اید اگر هوش مصنوعی هم به این کاراکتر رباتیک اضافه شود او بتواند موسیقی و نت‌ها و دیگر موارد را درک و تجزیه و تحلیل کند و در ادامه بدون خطا به رهبری ارکستر بپردازد. 

گفتنی است این ربات انسان‌نما سه قطعه از پنج قطعه مورد نظر ارکستر ملی کره جنوبی را رهبری کرده است. او قطعه دیگر را با همکاری مشترک چوی سو یول (رهبر اصلی ارکستر) رهبری کرده است. 

رهبر ارکستر ملی کره جنوبی در پایان گفته است: این اجرا یک رسیتال بود که نشان داد (روبات‌ها و انسان‌ها) می‌توانند همزیستی داشته باشند و یک دیگر را کامل کنند نه اینکه یکی جایگزین دیگری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز