خبرگزاری کار ایران

رضا حداد تا خانه ابدی بدرقه شد/ کارگردانی که از مرگ نمایشنامه می‌ساخت ولی از زندگی می‌گفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۵۳۱

پیکر رضا حداد (کارگردان تئاتر) صبح امروز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه از مقابل خانه هنرمندان ایران تا بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا حداد (کارگردان تئاتر و تهیه‌کننده) در میان استقبال خانواده، همکاران و دوستدارانش از مقابل خانه هنرمندان ایرانی به خانه ابدی خود واقع در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد. 

محمد رحمانیان، شهرام گیل‌آبادی، محمد چرمشیر، ستاره پسیانی، روزبه بمانی پریسا مقتدی، علیرضا تابش، مجید رجبی معمار، ساسان پیروز و ابراهیم حقیقی برخی از افرادی بودند که در مراسم تشییع رضا حداد حضور داشتند. 

در ابتدای مراسم با اجرای محمد سلوکی (مجری تلویزیون)، شهرام گیل‌آبادی (رییس کانون کارگردانان تئاتر) ضمن ابراز تاسف از درگذشت رضا حداد گفت: ما امروز همگی بازیگران رضا حداد هستیم و در آخرین اثر او بازی می‌کنیم. 

او افزود: امروز صبح زمانی که می‌خواستم لباس بپوشم یادم افتاد که گفته بود اگر برایم اتفاقی افتاد سفید بپوشید و حال می‌بینیم خیلی‌ها سفید پوشیده‌اند. 

گیل‌آبادی در ادامه با اشاره به اینکه مرگ این روزها به اتفاقی سهل تبدیل شده است، گفت رضا حداد فقط پنجاه و چهارسالش بود و هیچکس نیست که از او خاطره‌ای در عمق وجودش نداشته باشد. او همیشه در بین ماست به این دلیل که یادش هستیم. 

وی گفت: مطمئن هستم که در آغوش خداوند آرام هستی. واقعا متاسفم که در این شرایط از رضا تجلیل می‌کنیم و او را تکریم می‌نماییم. او واقعا در زمان زنده بودنش شایسته تمام تکریم‌ها بود. 

او در پایان گفت: دوام رضا حداد بر جریده عالم ثبت شده است.

رضا حداد تا خانه ابدی بدرقه شد/ کارگردانی که از مرگ نمایشنامه می‌ساخت ولی از زندگی می‌گفت

در ادامه مراسم محمد چرمشیر، درام‌نویس و کارگردان گفت: همیشه تصور می‌کردم اگر من روزی در تابوت باشم رضا حداد چه می‌کند؟ و من الان نمی‌دانم باید چه کنم! بهتر می‌دانم درباره مرگ حرف نزدیم و از او صحبت کنیم که از مرگ نمایشنامه می‌ساخت ولی از زندگی می‌گفت. 

چرمشیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش زنده‌یاد رضا حداد را یکی از پسران خود دانست و گفت: نمی‌دانم چگونه از پس این روزها برآیم. 

محمد رحمانیان، نویسنده و کارگردان تئاتر، هم گفت: باید باور کنیم که رضا حداد مرده است و هر وقت باور کنم احمد آقالو و پرویز پورحسینی مرده‌اند، این را هم باورم می‌کنم. 

وی افزود: موضوع این بود که من همیشه از رضا چیزی می‌خواستم اما او هرگز از من چیزی نخواست. هروقت می‌دید ما غمگین هستیم یا به لحاظ مالی مشکل داریم می‌گفت: مگر رضا مرده است؟ و حال می‌گویم رضا نمرده چون لذت تماشا همچنان باماست. 

رحمانیان گفت: رضا حداد مجوز گریستن را برای همه ما صادر کرده است. 

رحمانیان در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: مرگ رضا حداد یکی ار دراماتیک‌ترین مرگ‌ها طی پنجاه سال اخیر است؛ مانند مرگ عباس نعلبندیان. 

در ادامه مراسم ابراهیم حقیقی هم گفت: رسم است از همراهان شهادت می‌طلبند و شهادت دهیم یکی از مهربانترین عزیزان ما بود که بدجوری ما را ترک کرد. 

او گفت: رضا حداد خیلی درباره مرگ و تشیع و این مسائل صحبت می‌کرد. 

رحمانیان با بیان اینکه رضا درباره این روز (مرگ و تشییع) خیلی صحبت می‌کرد، بیان کرد: می‌گفت اول آتیلا بیاید صحبت کند. می‌پرسید شعر چه می‌نویسید؟ و به شوخی می‌گفتیم برای کدام؟ روی سنگ یا مراسم؟ ا و این شوخی مسخره به اینحا رسید. پاشو رضا بگو حالا من چه بگویم؟ او شعر را خوب می‌فهمید. اما مهمترین ویژگی او رفاقت بود. 

در ادامه مراسم سپس ستاره پسیانی نیز گفت: حال پدرم خوب نیست و از من خواست متنی را برای رضا حداد بخوانم. 

در متن آتیلا پسیانی آمده است: رضا قلبم مالامال از اندوه است که پایانی ندارد. تو برای من از برادر نزدیک‌تر بودی. همه جگرم یک پاره خون است. قول می‌دهم برای علی عموی خوبی باشم.

در پایان پس از اقامه نماز بر پیکر زنده‌یاد رضا حداد، خانواده و دوستدارانش او را تا بهشت زهرا(س) بدرقه کردند.

گفتنی است رضا حداد روز جمعه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه به دلیل ایست قلبی درگذشت. او دانش‌آموخته کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری تهران بود و فعالیت حرفه‌ای‌اش را از سال (۱۳۶۵) با کارگردانی تئاتر آغاز کرد. رضا حداد عضو هیئت موسس و مدیرعامل هلدینگ «گروه ارتباطی شبکه آفتاب» یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی ایران نیز بود.

رضا حداد تا خانه ابدی بدرقه شد/ کارگردانی که از مرگ نمایشنامه می‌ساخت ولی از زندگی می‌گفت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز