خبرگزاری کار ایران

بازگشت علی رهبری بر روی صحنه در روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۸۲۱

در اولین سالگرد دعوت والری گرگیف از علی‌رهبری به مجموعه مارینسکی کنسرت‌های زیر برگزارمی‌شوند:

به گزارش ایلنا، در روزهای ۲۹ اردیبهشت و ۵ خرداد علی رهبری با دو برنامه مختلف بار دیگر به مدت ۲ هفته رهبری ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی را به عهده می‌گیرد.

در اردیبهشت ۱۴۰۱ علی رهبری توسط والری گرگیف (رهبر ارکستر روس و مدیر مجموعه اپرای مارینسکی) برای یک کنسرت به سنت پترسبورک دعوت شد تا ۲ اثر روسی را رهبری کند. قطعه اول، سمفونی شماره ۵ از شوستاکوویچ و قطعه دوم، شهرزاد اثر کورساکوف. 

بعد از این کنسرت والری گرگیف و ارکستر سمفونیک مارینسکی تصمیم گرفتند رهبری دائم میهمان ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی را به علی رهبری واگذار کنند. 

به پیشنهاد والری گرگیف مقرر شد در هر فصل هنری ۱۲ کنسرت مختلف برگزار شوذ و در آن‌ها علاوه بر آهنگسازان غربی از بعضی آثار آهنگسازان شرقی نیز استفاده شود. 

کل آثار انتخاب شده در این مجموعه عبارتند از «شوستاکوویچ: سمفونی‌های شماره ۵ و ۱۰»، «کورساکوف: شهرزاد»، «چایکوفسکی: سرناد برای ارکستر زهی»، «سمفونی‌های شماره ۴ و ۵»، «سمفونی مانفرد» و «اورتور رومئو و ژولیت»، «ریشارد شتراووس: چنین گفت زرتشت»،  «دبوسی: بعد از ظهر یک دیو»؛ «علی رهبری: چنین گفت زرتشت به زبان فارسی، خواننده تنور رضا فکری»،  «دورژاک: سمفونی‌های شماره ۷و۸و۹»،  «باباجانیان: بالاد برای پیانو و ارکستر»، «برلیوز: سمفونی فانتاستیک»، «فازیل سای: هزارو یکشب در حرمسرا»، «طالب خان شهیدی: تخت جمشید»؛ «استراوینسکی: سوییت شماره ۱.۲»، «سوییت پرنده اتشین و پتروشکا»، «خاچاطوریان: سویت باله گایانه»؛ «اراتونیان: کنسرتو برای ترومپت»، «مارتین خایمه: سوییت فلامنکو»، «راول: سوییت دافنیس و کلوعه»، «کاتایف: لیلی و مجنون». 

علی رهبری، رهبر و آهنگساز ایرانی، پیش‌تر نیز در ارکستر‌های فیلهارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلهارمونیک چک، و فیلهارمونیک بلگراد سمت رهبر دایم میهمان را به عهده داشته و مدیریت هنری ارکستر‌های سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب، و مالاگا را نیز عهده دار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز