خبرگزاری کار ایران

آغاز سومین سال فعالیت رادیو مقاومت/ شهید سلیمانی مطیع امامان انقلاب بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۱۶۷

مراسم آغاز به کار سومین سال فعالیت رادیو مقاومت و رونمایی از اولین دایره‌المعارف تکنیک‌های پایه علوم شناختی در رسانه و مجموعه کتب علوم شناختی، صبح امروز در ساختمان شهدای رادیوی صداوسیما با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم پیام ویدئویی رئیس جمهور به مناسبت افتتاحیه رادیو مقاومت پخش شد. سید ابراهیم رئیسی در این پیام ویدئویی گفت: شخصیت شهید سلیمانی نه تنها به عنوان یک شخصیت صاحب منصب در سپاه پاسداران که اهمیت دارد، بلکه به عنوان یک مکتب باید شناخته شود. این شخصیت می‌تواند به عنوان یک سبک، نگاه و مشی در کشور و جهان اسلام جریان‌سازی کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: برای تبیین جریان مقاومت، آگاهی‌بخشی، ایجاد آمادگی در همگان، ملت ما و ملت‌های تحت ستم بدانند که راه مقاومت است نه تسلیم و وادادگی. امروز شهید سلیمانی نماد مقاومت و ایستادگی و مبارزه با تروریسم در دنیا است. چهره او، زندگی او،‌ مقاومت او، دشمن‌شناسی او، مردم شناسی، دوست داشتن مردم،‌ خانواده شهدا و سلوک او آگاهی‌بخش و ایجادکننده آمادگی برای مقاومت بیشتر است. راه او پر رهرو باد تا بتوانیم در این مسیر که امتداد راه عاشوراست مقاومت کنیم.

در ادامه این مراسم علی بخشی‌زاده (معاون صدای رسانه ملی) روی صحنه آمد و طی اظهاراتی گفت: خیلی فکر کردم که از کجا صحبت‌هایم را آغاز کنم که در این فاصله کوتاه بتوانم حداقلی از حقی که به گردن این جانب است را ادا کنم. می‌خواهم درباره رمز محبوبیت شهید سلیمانی که به عنوان قله شهدا مطرح است و هنوز داغ شهید سلیمانی بر قلب‌های یکایک ما سنگینی می‌کند، صحبت کنم و بهترین پناهگاه را قرآن یافتم، اواخر سوره مبارکه مریم آیه‌ای است که می‌گوید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا»؛ به درستی که کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، به زودی خدای رحمان برای آنان در دل‌ها محبتی قرار خواهد داد.

وی افزود: در کلامی نورانی از حضرت مولی‌الموحدین عباراتی هست که بد نیست با هم مرور کنیم، در کتاب نهج‌البلاغه کسی هست که از مولی‌الموحدین دلبری کرده و اما درباره این فرد صفاتی را که مطرح می‌کند به این شرح است؛ در گذشته برادر دینداری داشتم که خدا در دلش بود،‌ به خاطر اینکه دنیا در چشمش کوچک بود و در نزد من خیلی بزرگ می‌نمود و از سلطنت هوا و هوسش به دور بود. او اشتها نمی‌کرد آنچه را که نمی‌یافت، زیاده‌روی هم نمی‌کرد وقتی به آن مسئله دست پیدا می‌کرد،‌ آن کسانی که به حاج قاسم عزیز نزدیک بودند می‌توانند متوجه شوند که این صفات را در او می‌دیدند. اکثر اوقات مهر سکوت بر لب داشت اما نه از سر ناتوانی و وقتی که به میدان سخن می‌آمد تمام جویندگان را سر جای خودشان می‌نشاند و تشنگی سوال‌کنندگان را سیراب می‌کرد، به چشم ضعیف می‌آمد اما به وقت کار و به میدان آمدن همچون شیر غران بود و مانند مار بیابان گزنده و پیش از حضور در مجلس داوری قضاوت نمی‌کرد، جایش حرف می‌زد و هیچکس را به انجام کارش ملامت نمی‌کرد تا اینکه عذرش را می‌شنید.

وی افزود: شما جلوه‌های مصداق این عبارت‌های نورانی را در سردار سلیمانی می‌بینید. در ادامه حضرت مولی‌الموحدین می‌فرمایند؛ اهل درد و دل با انسان‌هایی مثل خودش نبود، پیش خدا درد و دل می‌کرد. شب‌های جانسوز حاج قاسم و آن دلدادگی‌ها و راز و نیازش با خدا برای ما مثال‌زدنی است. هر کسی که رهروی این مسیر مقاومت است باید سعی کند خودش را مثل شهید سلیمانی و سلیمانی‌ها کند.

حضرت در ادامه می‌فرمایند؛ هر چه که انجام می‌داد می‌گفت،‌ اهل این نبود کاری را که انجام نداده، بگوید و اگر در جمع‌ها کسی شاید به او غلبه می‌کرد اما در سکوت کسی نمی‌توانست به او غلبه کند. به شنیدن حریص‌تر بود تا حرف زدن. در بخش پایانی وقتی دو مسئله به او روی می‌آورد می‌دید کدام یک به هوا و هوسش نزدیک‌تر است، پس به آن غلبه می‌کرد.

بخشی‌زاده در ادامه تأکید کرد: زمانی گفته می‌شد سوریه سقوط می‌کند و حتی شهید هم گفتند که شاید یک ماه بیشتر مقاومت ادامه نداشته باشد، اما زمانی که رهبر فرمودند نباید سوریه سقوط کند شهید سلیمانی وارد جبهه عمل شد تا در همین راستا عمل کند. حضرت امیرالمومنین(ع) در آخر می‌فرمایند، بر شما باد فراگیری این اخلاق‌ها،‌ آن‌ها را لازم بدانید، برای گرفتن این اخلاق‌ها از هم سبقت بگیرید و اگر توانایی‌اش را نداشتید بدانید گرفتن کمی از این‌ها بهتر از رها کردن همه آن‌ها است.

در ادامه این مراسم سه تن از نسل پنجمی‌ها روی صحنه حاضر شدند و فرازی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی را خواندند و سپس از خانواده شهید عجمیان،‌ شهید علی‌وردی،‌ شهید معصومیان و شهید امیراحمدی با حضور سردار ایران‌منش، دکتر سهرابی و زینب سلیمانی که روی صحنه حاضر شدند، تقدیر به عمل آمد. همچنین از فرزند شهید پوریا احمدی نیز تقدیر شد.

در ادامه این مراسم سردار ایرانمنش از دوستان و همراهان شهید سلمانی روی صحنه آمد و گفت: غیرمنتظره برای سخنرانی دعوت شدم و حرف چندانی ندارم و فقط دو توصیه دارم و می‌خواهم به روش‌هایی اشاره کنم که بگویم سردار سلیمانی اینگونه به این درجه رسید. اول از هر چیز اخلاص سردار بود، سپس بی‌ریا بودن، او همواره پیگیری‌های بی‌وقفه شبانه‌روزی در امور مختلف داشت و مطیع امامان انقلاب بود. شهید سلیمانی از مردم، در مردم و با مردم بود.

وی افزود: شهید سلیمانی از قشر ضعیف مردم بود، همیشه به درد و دل‌ها توجه می‌کرد، خواسته‌های آن‌ها را مدنظر داشت و تأکید داشت به همه درخواست‌های مردم توجه کنید و جواب دهید. احترام به والدین از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی ایشان بود، ایشان همیشه از خانواده‌های شهدا یاد می‌کرد و پیگیر کارهایشان بود. شهید سلیمانی سیدالشهدای مقاومت است، دشمنان اسلام بدانند که این انقلاب به آسانی به دست نیامده و مردم تا  آخرین قطره خونشان پای آن ایستاده‌اند.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: صحبت کردن درباره شهید سلیمانی هم افتخار است و هم کار سختی است. نام و کارهای ایشان در سراسر جهان و جبهه مقاومت طنین انداز شد. حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس به یک خودساختگی رسید و پس از آن به سپاه قدس ورود کرد و کارهایی در آن انجام داد که قطعاً‌ ورود او به جبهه مقاومت یک اتفاق بزرگ برای جهان اسلام به حساب می‌آید.

وی افزود: این مکتب هم در ادامه مکتب انقلاب اسلامی است، من در دوران ارتش و در ایام راهیان نور که در نقاط مختلف کشور حضور داشتم افراد بسیاری را می‌دیدم که از من خواهش می‌کردند آن‌ها را به جبهه مقاومت وصل کنم،‌ تصور می‌کردند که من می‌توانم این کار را برایشان انجام دهم و تأکید داشتند که هیچ چیزی جز این نمی‌خواهند که در جبهه مقاومت حضور داشته باشند. من در کادر ارتش سیل جوانانی را دیدم که می‌خواستند در این جبهه حضور داشته باشند و از جاماندگان نباشند. شهید سلیمانی آنچنان محور مقاومت را توانمند کرد که در حوزه نظامی به یک بازدارندگی رسیدیم که دشمن دیگر جرأت تعرض ندارد.

گلفام تأکید کرد: برای اینکه مسیر را گم نکنیم یکی از بهترین شاخصه‌ها، حاج قاسم است.

در بخش دیگر این مراسم از سه اثر در زمینه علوم شناختی در میدان و تکنیک‌های علوم شناختی در رسانه رونمایی شد.

در پایان این مراسم کوچک زاده با توضیحاتی درباره کتاب‌ها گفت: کتاب‌ها به شکل هوشمند تهیه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت رادیو گفت‌وگو از محتوای این آثار استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز