خبرگزاری کار ایران

بهرام عظیمی در برنامه «اقیانوس آرام» مطرح کرد:

نوجوان باید حس رقابت و عطش دیده شدن داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۹۵۷

بهرام عظیمی، کارگردان انیمیشن، فیلمنامه‌نویس، طراح کاراکتر و کاریکاتوریست در برنامه‌ «اقیانوس آرام» از تجربیات خود در دوران کودکی و دانشگاه برای نوجوانان صحبت کرد. او معتقد است اگر به عنوان یک هنرمند می‌خواهید شناخته شوید و دیگران از کارتان لذت ببرند، سعی کنید دیده شوید و عطش دیده شدن داشته باشید. عظیمی موفقیت خود را مدیون پدر و مادرش می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی برنامه، بهرام عظیمی در ابتدای برنامه‌ی «اقیانوس آرام» درباره‌ی سبک زندگی‌ِ خود در دوران کودکی و تلاش‌ برای رسیدن به علاقه‌اش توضیح داد: «دوران کودکیِ من در یک شهر خیلی خیلی کوچک در رشت سپری شد که امکانات خاصی نداشت. من از کودکی عاشق نقاشی بودم و اگر قرار بود به کلاس نقاشی بروم یا اینکه پدر و مادرم می‌خواستند برایم یک بسته مداد رنگی ۲۴ رنگ بخرند، باید به رشت یا تهران می‌رفتند و می‌خریدند. اما من همیشه مداد رنگیِ ۶ رنگ داشتم. »

او افزود:« من همیشه خودم را مدیون پدر و مادرم می‌دانم، به دلیل اینکه از من حمایت کردند. اگر بخواهم یک نمونه از این حمایت‌ها را بگویم این است که ما‌ در خانه‌مان دو اتاق داشتیم که یکی از آن‌ها بزرگ‌تر بود. یکی از دیوارهای خانه‌ی ما خیلی مهم و یک تابلو روی آن نصب بود؛ حمایت مادرم به این شکل بود که اگر یک نقاشیِ خوب می‌کشیدم، آن تابلو را برمی‌داشت و نقاشیِ من را به جای آن می‌زد. من در چهار یا پنج سالگی تمام تلاشم این بود که یک نقاشیِ خوب بکشم تا در مهم‌ترین جای خانه قرار بگیرد که اگر فامیل می‌آمدند آن را می‌دیدند و نقاشی من مورد توجه قرار می‌گرفت.»

عطش دیده شدن داشته باشید

کارگردان انیمیشن «سیا ساکتی» درمورد عطش دیده شدن یک هنرمند گفت: «اگر می‌خواهید به عنوان یک هنرمند شناخته شوید و دیگران از کارتان لذت ببرند، سعی کنید دیده شوید و عطش دیده شدن داشته باشید که اصلا هم بد نیست. » او ادامه داد:« مثلا از بعضی از بازیگران سوال می‌کنند که چه پیشنهادی به جوانان دارید و بازیگری که ۲۰ سال است در سینما فعالیت می‌کند، اولین جمله‌ای که می‌گوید این است که اگر به عشق معروف شدن و دیده شدن به سینما بیایید، اشتباه است. من خیلی با این جمله مخالف هستم. مگر می‌شود بازیگر شوید و عشق دیده شدن نداشته باشید؟ هنرمند کسی است که مردم به او بگویند هنرمند نه اینکه خودش به خودش بگوید هنرمند. این مخاطب است که یک نفر را هنرمند می‌کند.»

عظیمی در این باره گفت:« من در خانه‌مان هنرمند بودم و زمانی که به مدرسه رفتم، کم آوردم. چون در کلاس‌مان دو، سه نفر نقاشی‌شان خوب بود و من هم حس رقابت پیدا کردم و این حس رقابت بسیار بسیار خوب است. حس دیده شدن و رقابت که من داشتم، باعث شد تا جلوتر بروم. یک جاهایی شکست ‌خوردم و کم ‌آوردم اما ادامه دادم و به طور کلی درس را هم بیخیال شده بودم. به طوری که پنجم دبستان، سوم راهنمایی و چهارم نظری هم مردود شدم. در کل ۱۵ سال درس خواندنم که دیپلم گرفتم، به عنوان یک شاگرد تنبل شناخته شدم و ۷ تا تجدید داشتم. اما هیچ‌کدام از معلمان و مدیران من را به چشم شاگرد تنبل نگاه نمی‌کردند.»

محبوبیت به وسیله‌ی کار هنری

عظیمی درباره‌ی محبوبیت خود در دوره‌ی دانشگاه هم این طور توضیح داد: «یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که جوانان و نوجوانان دارند، چهره‌شان است و جالب است که همین چهره باعث می‌شود خیلی از کارها را انجام ندهند. من یک زمان می‌ترسیدم به شکل نیمرخ جلوی آینه بایستم و از نیمرخ خودم اصلا خوشم نمی‌آمد. یک آدم لاغر با یک دماغ خیلی بزرگ بودم. زمانی که ۲۴ یا ۲۵ ساله بودم هم همین حس را داشتم و می‌گفتم پس کی قرار است ازدواج کنم. معلوم است که هر کسی این چهره را ببیند، نمی‌پذیرد. چیزی که برای‌مان به یک معضل خیلی بزرگ تبدیل شد، نفرتی بود که از چهره‌مان داشتیم. اما الان خانم‌ها و آقایان عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند و این مشکلات را ندارند. » او ادامه داد:« من این حس را تا زمان دانشگاه داشتم، در دانشگاه هنر درس می‌خواندم و رشته‌ام هم صنایع دستی بود. همچنان کاریکاتور می‌کشیدم و نترس بودم. به وسیله‌ی طراحی و نقاشی به همه گیر می‌دادم و صبح به صبح ساعت ۷ می‌آمدم و کاریکاتورهایم را به دیوار کنار دانشگاه می‌چسباندم. سعی می‌کردم از غذای سلف تا رئیس دانشگاه را در نقاشی‌هایم نقد ‌کنم. به مرور این نقاشی‌ها محبوب شد که همه می‌گفتند چقدر خوب است و تعریف می‌کردند. من هم که تا پیش از این یک آدم دماغ گنده و لاغر بودم، به وسیله‌ی کار هنری‌ام به قد بلندترین، خوش‌قیافه‌ترین و خوشتیپ‌ترین دانشجوی دانشگاه تبدیل شدم.»

نظم داشتن کمک زیادی به شما می‌کند

کارگردان انیمیشن «بابا برقی» درمورد تاثیر نظم در زندگی به نوجوانان هم گفت: «سال ۶۳ رشته تحصیلی من مکانیک بود، زمانی که طراحی می‌کردم یکی از معلم‌هایم گفت چرا مکانیک می‌خوانی؟ حتما در دانشگاه هنر بخوان و مثل یک پدر دلسوز گفت باید به رشته‌ی هنر بروی. چیز دیگری که می‌تواند شما را موفق کند و خیلی خیلی مهم است، نظم  است. جلسه‌ای با یک وزیر داشتم که ۲۰ دقیقه دیر رسید و زمانی که دیدم نمی‌آید، تصمیم گرفتم بروم. جلوی در هم او را دیدم و گفتم من ۲۰ دقیقه منتظر شما بودم اما نیامدید. او فکر کرد من شوخی می‌کنم اما من رفتم. این کار باعث شد تا خاطره‌ی خوبی در ذهن‌ام باقی بماند. اگر منظم باشید، دیگران هم طور دیگری روی شما حساب باز می‌کنند.»

عظیمی همچنین در انتهای برنامه گفت: «اگر هر کاری که انجام می‌دهید، به خودتان، کارتان و نتیجه‌اش ایمان داشته باشید، مطمئنا نتیجه‌اش را می‌گیرید. زندگیِ من از کودکی تا به این سن که رسیدم به شکلی بوده است که به واسطه‌ی اطرافیان و توقع خودم، یک شیب را بالا رفته‌ام و آرام آرام به چیزهایی که مدنظر بوده رسیده‌ام و می‌رسم.»

برنامه «اقیانوس آرام» محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که روزهای شنبه تا چهارشنبه از شبکه دو پخش می شود. این برنامه در هر قسمت میزبان چهره های مختلف می شود تا تجربیات دوران نوجوانی خود را با این گروه سنی به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز