خبرگزاری کار ایران

انتقاد میدیا فرج‌نژاد از برخی ناهماهنگی‌ها:‌

اداره میراث فرهنگی فارس مجوز ضبط در اماکن تاریخی به ما نمی‌دهد/ به کیهان کلهر و علی قمصری هم مجوز داده نشد/ گفتند فقط به حمام وکیل می‌توانید بروید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۶۳۴

سرپرست و مجری پروژه «تار و تاریخ» از عدم همکاری‌های لازم توسط میراث فرهنگی استان فارس برای اجرا در اماکن تاریخی شیراز انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میدیا فرج‌نژاد (نوازنده و آهنگساز) که به تازگی پروژه «تار و تاریخ» را کلید زده از نحوه همکاری اداره میراث فرهنگی استان فارس با این رویداد فرهنگی هنری انتقاد کرد. 

فرج‌نژاد پروژه «تار و تاریخ‌» را با انگیزه ایجاد ارتباط میانِ موسیقی و اماکن تاریخی شکل داده و در چند شهر به ضبط و تولید آثاری پرداخته است.

شروع «تار و تاریخ» از اصفهان بوده و این پروژه تاکنون به شهرهای اصفهان، یزد و نیشابور سفر کرده است. این پروژه همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و به شهرها و استان‌های دیگر کشورمان هم سفر خواهد کرد.

اداره میراث فرهنگی فارس مجوز ضبط در اماکن تاریخی به ما نمی‌دهد/ به کیهان کلهر و علی قمصری هم مجوز داده نشد/ گفتند فقط به حمام وکیل می‌توانید بروید

میدیا فرج‌نژاد به ایلنا گفت: ضمن تشکر از مسئولان محترم میراث فرهنگی استان‌ها بابت همکاری‌شان با عوامل پروژه «تار و تاریخ» از اداره میراث فرهنگی استان فارس در مقوله همکاری‌ها، گلایه‌مند هستم. 

این نوازنده درباره روند ضبط و تولید آثار توسط اعضای پروژه «تار و تاریخ» در اماکن تاریخی شهرهای مختلف اینگونه توضیح داد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که داریم، ابتدا مقصد و بنایِ مورد نظر انتخاب می‌شود. سپس قطعه‌ای براساسِ حال و هوای آن بنا و لوکیشن ساخته و ضبط می‌شود و در ادامه تیمِ نوازندگان برای ضبطِ موزیک ویدیو به شهر مورد نظر سفر می‌کنند. 

فرج‌نژاد در ادامه گفت: من از شهری بزرگ و هنرپرور و ارزشمندی مانند شیراز که در تاریخ کشور منطقه‌ای ریشه‌دار است، به دلیل‌ عدم همکاری‌ها تعجب می‌کنم. 

او بیان کرد: دقیقا یک ماه و نیم است که نامه‌نگاری‌ها را با اداره میراث فرهنگی شیراز انجام داده‌ام و کارهای لازم برای حضور خودم و عوامل پروژه «تار و تاریخ» در شیراز انجام شده، اما مسئولان مربوطه نامه را با سختگیری که اعمال کردند به تهران ارجاع داده‌اند و مسئولان تهران هم تا به امروز کاری انجام نداده‌اند. 

میدیا فرج‌نژاد درباره دلیل‌ عدم به نتیجه رسیدن تعاملش با وزارت و اداره میراث فرهنگی گفت: بهانه مسئولان تهران این است که شورای مربوط به این ماجرا تشکیل نشده تا درباره همکاری‌ها و ارائه مجوزها، اظهارنظری صورت گیرد. 

او اذعان داشت: باید بگویم میراث فرهنگی فارس ما را برای حضور در شیراز رسما سر دوانده است و نباید اینطور باشد. 

فرج‌نژاد صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: لازم می‌دانم این را هم بگویم که بر اساس گفته‌های مسئولان میراث به خودم، دو موزیسین عزیز آقایان کیهان کلهر و علی قمصری هم طی یک سال گذشته برای ضبط در اماکن تاریخی استان فارس و شهر شیراز چنین درخواستی را ارائه داده‌اند، اما با درخواستشان موافقت نشده است. 

وی گفت: در راستای روندی که گفتم، تنها یک گزینه وجود داشته که اجازه ضبط در آن داده شده و اگر درست بگویم آن مکان حمام وکیل است و نه اماکن دیگر! 

این نوازنده تار ایرانی تاکید کرد: به دلیل وجود مشکلات و عدم همکاری‌ها ترجیح‌مان این است برای به نتیجه رساندن پروژه «تار و تاریخ» و ضبط آثارمان، به سراغ اماکنی برویم که زیر نظر وزارت میراث فرهنگی نیست، تا به این ترتیب به معرفی آن‌ها نیز پرداخته باشیم. 

او گقت: با توجه به توضیحاتی که دادم، مشکل ما دقیقا شهر شیراز است که می‌توانست بدون ارجاع به تهران خودش در رابطه با درخواست ما تصمیم‌گیری کند و کارها را در جهت تعامل و همکاری‌ها انجام دهد. 

فرج‌نژاد در پایان گفت: امیداورم طی حضورمان در استان‌ها و شهرها همکاری‌های بیشتر و بهتری با ما صورت گیرد. باید به این موضوع توجه کنیم که پروژه‌هایی مانند «تار و تاریخ» اتفاقاتی فرهنگی هستند و باید به آن‌ها توجه بیشتری داشته باشیم به این دلیل که توجه به هنر و تاریخ و فرهنگ در هر عرصه وظیفه ماست و هرکس باید کارش را درست انجام دهد. چنین اتفاقاتی واقعا ناراحت کننده است به این دلیل که پای فرهنگ و هنر در میان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز