خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هنوز دستوری برای بسته شدن ورودی کویرها و کلوت‌ها صادر نشده/ انجام پروژه‌های تاریخی و تفریحی با حضور هلدینگ‌های بزرگ صنعتی/ کاوش باستان‌شناسی در انار، شهداد، راور و فهرج آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۷۱۸

مدیرکل میراث و گردشگری کرمان با اشاره به بسته شدن مبادی ورودی استان گفت: مبادی وردی کویر و کلوت‌ها بسته نیست اما از ورود گردشگران جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون فعالی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان) با اشاره به آنکه میانگین ضریب اشغال هتل‌های این استان در بهار سال جاری به ۴۰ درصد رسیده بود، گفت: با بهبود شرایط و کاهش شیوع ویروس کرونا شاهد رشد گردشگری در استان کرمان بودیم و حتا برخی از هتل‌ها ۱۰۰ درصد اشغال بودند اما اکنون با قرمز شدن دوباره‌ی بیشتر شهرهای استان کرمان و اعمال محدودیت‌های تردد، با کاهش تعداد مسافران و گردشگران روبه‌رو هستیم.

او ادامه داد: با توجه به همجواری استان کرمان با استان‌های جنوبی و سیستان و بلوچستان، اعمال محدودیت‌ها را بیشتر کرده‌ایم. هرچند هتل‌ها باز هستند چراکه استان کرمان یک استان صنعتی است، اما مراکز فرهنگی و گردشگری و موزه‌های استان تعطیل هستند.

به گفته فعالی، استان کرمان از بیشتر شهرها و استان‌های کشور مسافر دارد و از مشهد گرفته تا تهران و شیراز را شامل می‌شود. در این میان گزینه‌هایی مانند سفر زمینی، هوایی و ریلی برای رسیدن به این مقصد فراهم است. اکنون با اعمال محدودیت‌ها سفر زمینی محدود شده و مبادی ورودی استان برای ماشین‌های با پلاک غیر بومی بسته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با اشاره به آنکه این استان پذیرای گردشگران فرهنگی و طبیعت‌گردان است، تصریح کرد: هرچند محدودیت‌های سفر اعمال می‌شود و ما کسی را برای سفر به استان تشویق نمی‌کنیم و خواستار آن هستیم که در شرایط غیر ضروری سفر نکنند اما هنوز دستوری برای بسته شدن ورودی کویرها و کلوت‌ها صادر نشده.

میراث‌فرهنگی

فعالی در ادامه به فعالیت کارگاه‌های مرمتی در میراث‌فرهنگی استان کرمان اشاره کرد و افزود: درحال حاضر ۱۴ کارگاه مرمتی در ارگ بم فعال است. پروژه‌های مرمتی در سطح استان فعال است. امیدواریم بتوانیم تا یک ماه آینده کاروانسرای وکیل را افتتاح کنیم. خانه امینیان نیز به زودی افتتاح می‌شود. مرمت مسجد ملک در جریان است و قرار است با ورود هواپیمایی ماهان به پروژه‌های میراث و گردشگری استان، شاهد روند نویی در این خصوص باشیم.

او یادآور شد: هواپیمایی ماهان با سرمایه‌گذاری در باغ شازده ماهان، باغ موزه هرندی و ارگ راین در این استان حضور خواهد داشت. قصد ما آن است تا پروژه‌های میراث و گردشگری را با حضور هلدینگ‌های بزرگ صنعتی به نتیجه برسانیم.

فعالی درخصوص انجام پروژه‌های باستان‌شناسی در استان کرمان نیز گفت: کاوش در شهداد آغاز شده چراکه کرمان به عنوان استان پایلوت در نظر گرفته شده و سال گذشته برنامه ریزی شده بود که ۴ شهر از جمله انار، شهداد، راور و فهرج کاوش باستان‌شناسی شود.

به گفته او، استان کرمان قرار است به زودی در حوزه گردشگری سلامت وارد شود و این کار از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد. این گردشگران از کشورهای همسایه بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس جذب خواهند شد. در این راستان طبیعت‌گردان و گردشگران فرهنگی نیز خواستار سفر به کرمان هستند گرچه این شرایط تحت‌الشعاع شیوع کرونا قرار گرفته‌است، با این وجو تورگردانان استان درخواست‌هایی برای سفر به ایران دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز