خبرگزاری کار ایران

رییس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت در شیراز خبرداد؛

ارز دولتی برای تجهیزات دندان پزشکی قطع شد/ طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس برخی استان ها اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۷۲۲

رییس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: ۳۵ درصد کودکان ۱۲ سال براساس آمار در مدارس مشمول عاری از پوسیدگی دندان هستند.

دکتر قاسم صادقی امروز 20 آبان ماه در دهمین کنگره علمی کاربردی دندانپزشکی در شیراز عنوان کرد:  تلاش های زیادی برای بهبود و افزایش بهداشت دهان و دهان صورت گرفته و برای بهبود  آن طرح های مختلفی درحال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه همه افراد به نوعی دچار پوسیدگی دندان هستند، اضافه کرد: طرح پیشگیری از پوسیدگی از دندان در مدارس برخی استان ها هدف کودکان ۱۲ سال درحال انجام  است  و در ادامه طبق برنامه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شامل دیگر استان ها می شود. 

 صادقی همچنین در خصوص هزینه های دندان پزشکی گفت:ایده صندوق بیمه دندان پزشکی  به عنوان طرح اولیه ای ارائه شده است و پیشنهاد شده ارز دولتی که برای تجهیزات دندان پرشکی قطع شده است مابه تفاوت آن  در صندوق بیمه دندانپزشکی ذخیره شود و راه حل دائمی برای کمک به هزینه های دندان پزشکی شود.

به گفته وی از اول مهرماه ارز دولتی برای تجهیزات دندان پزشکی قطع شد و پیشنهاد این است که مابه تفاوت ارز دولتی و نیمایی که عدد زیادی است دولت در صندوق بیمه دندان پزشکی قرار بدهد که این پیشنهاد در مرحله کارشناسی است. 

* برپایی کارگاه های عملی با هدف رفع نیاز علمی و عملی

در ادامه رئیس دهمین کنگره علمی کاربردی دندانپزشکی پارسه با بیان اینکه این همایش برای دهمین بار از طرف جامعه دندانپزشکی فارس به عنوان بزرگترین رویداد علمی و نمایشگاهی در حوزه دندانپزشکی در جنوب کشور برگزار می شود؛ تصریح کرد: همایش امسال از نظر تعداد سخنران،شرکت های شرکت کننده و برپایی کارگاه های عملی به جهت تامین نیاز علمی و عملی جز پربارترین نمایشگاه ها بوده است. 

مهدی فروزانفر اهداف کنگره را ارتقای سطح علمی دندانپزشکان، آشنا کردن دندانپزشکان با تازه های تجهیزات و مواد دندانپزشکی، برپایی نشست های علمی و صنفی بیان کرد. 

وی همچنین گفت: جشنواره دانش آموزان نیز به مدت ۲ روز با هدف بررسی بهداشت دهان و دهان برگزار شد که هزارو۵۰۰ دانش آموز رصد شد.

فروزانفر با اشاره به اینکه سبد اقتصادی خانواده ها کوچک شده است؛ ابراز کرد: در این جشنواره ضمن  ارائه  آموزش ها به کودکان پک بهداشتی شامل مسواک و خمیردندان داده شد.

*حضور 70 شرکت تولید کننده مواد و تجهیزات دندان پزشکی

 دبیر اجرایی دهمین همایش علمی کاربردی دندانپزشکی پارسه شیراز نیز گفت: این همایش بعد از همایش ۶۰ ساله تهران بزرگترین رویداد دندانپزشکی کشور و علوم پزشکی از نظر محتوا و تعداد حاضرین است .

امیرعزمی با بیان اینکه162 نفر تیم اجرایی برای برگزاری همایش تلاش کردند، عنوان کرد: ارتقای دانش علمی مهم ترین هدف برنامه است و بیش از ۸۰ سخنران در همایش حضور دارند .

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه تخصصی دندانپزشکی با حضور بیش از ۷۰ شرکت تولیدکننده داخلی و نماینده اصلی شرکت های خارجی نیز در این کنگره  در حال برگزاری است.

به گفته وی عرضه محصولات با کیفیت و به صورت مستقیم هدفی است که دنبال می شود و باعث می شود که  هزینه درمان کاهش و کیفیت درمان افزایش پیدا کند .

عزمی یادآور شد: ضمن آموزش دندانپزشکان  در همایش در نهایت بهبود سلامت جامعه خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز