خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

فعال‌شدن صنایع مستقر در منطقه شرایط اشتغال آفرینی را مهیا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۳۹۳

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: بتدریج و با فعال شدن صنایع مستقر در منطقه زمینه برای جذب دانش آموختگان و افراد جویای کار مهیا خواهد شد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا،مهندس‌سیدابوالحسن‌حقایقی‌درحاشیه‌سومین‌نمایشگاه‌فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در شیراز افزود: استقرار این منطقه با اهداف متعدد و متنوعی صورت پذیرفته است که یکی از آنها تقویت تولید داخلی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جویندگان کار به خصوص نیروهای بومی است.

وی همچنین گفت: توجه به استانداردها از جمله ایمنی فضای کار، رعایت ضوابط‌زیست محیطی،افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع مادی و انسانی در اولویت قرار دارد که همه این‌ها در چارچوب محورهای اقتصاد مقاومتی قابل دسترسی است.

بگفته این مقام مسئول وجود فرودگاه بین المللی لامرد و خلیج فارس در عسلویه، همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس، نزدیکی به بنادر و تاسیسات بندری منطقه ،تامین شبکه آب و برق راه اندازی کامل ارتباط مخابراتی ، گاز، و استقرار گمرک سبب شده تا شرکت‌های فعال در منطقه بدون کوچکترین دغدغه در حال بهره برداری از امکانات و خدمات ارایه شده در سطح استانداردهای ملی و جهانی باشند.

تقویت تولید داخلی، اشتغال آفرینی؛ انتقال فناوری های نوین ،  استفاده از ظرفیت های منطقه ای برای احیای اقتصاد ملی و  توسعه صنایع دانش بنیان  در زمره مواردی بود که  حقایقی به عنوان اهداف مترتب بر تشکیل مناطق ویژه اقتصادی از آنها یاد کرد و افزود: قابلیت ها و دسترسی های منطقه ویژه اقتصادی لامرد و نزدیکی به  کانون های انرژی کشور باعث شده است که مسئولان ارشد صنعتی کشور در رایزنی با طرف های خارجی موضوع سرمایه گذاری در این منطقه را از اولویت های خود عنوان می کنند

وی استقرار و فعالیت گمرک در این منطقه و همچنین سطح بالا و کیفیت مطلوب خدمات به صنایع مستقر در منطقه متبوعش را متذکر شد و افزود :کشف میادین عظیم گاز شیرین در حوزه تابناک، شانول، هما و وراوی، نزدیکی به کانون های انرژی کشور، استقرار کارخانه سیمان  و فاکتورهای دیگری نظیر نیروی انسانی مجرب ، پیشینه درخشان اهالی در زمینه رویکرد به مقوله سرمایه گذاری ، دسترسی به محورهای مواصلاتی و  طراحی و تامین زیر ساخت های مورد نیاز منطقه ویژه لامرد را در آستانه جهش  صنعتی و اقتصادی قرار داده است.

حقایقی به انعقاد  قرار داد شرکت آلومینیوم جنوب ( 51 درصد سهام آن متعلق به شرکت غدیر و 49 درصد متعلق به ایمیدرواست) با شرکت"ان. اف. سی" چین برای‌تولید سالانه 300 هزارتن شمش آلومینیوم اشاره کرد و گفت : روز شمار این طرح آغاز شده است و شرکت چینی نیز متعهد شده در مدت 32 ماه این کارخانه را احداث نماید و علاوه بر این چند پروژه مهم نیز عملیات اجرایی خود را در منطقه آغاز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی کامل داریم تا در راستای تدابیر دولت بیشترین همکاری را با متقاضیان سرمایه‌گذاری در منطقه داشته باشیم تا از این رهگذر ضمن توسعه پایدار، شرایط مطلوبی در عرصه اقتصادی و صنعتی به منصه ظهور برسد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد با وسعتی بالغ بر هشت هزار و 500 هکتار در شهرستان لامرد در جنوب استان  فارس  از مجموعه های تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران"ایمیدرو" است که  در طراحی های اولیه احداث صنایع آلومینیوم، فولاد، منیزیم، پتروشیمی، سیمان و آلومینا و همچنین ایجاد نیروگاه  در آن پیش بینی شده است.

سومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و سومین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس سه‌شنبه 19 مرداد مرداد در محل نمایشگاه‌های بین المللی شیراز گشایش یافت و تا 22 ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز