خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

آسفالت شبانه بولوار زند در دستور کار قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۲۳

نرده هایی که در یک سال گذشته با مصوبه شورای ترافیک استان نصب شده بود جمع آوری و با رنگ آمیزی مجدد به طوری که هم خوانی بهتری با کاربری جدید آن داشته باشد در حاشیه پیاده رو نصب و حرکت عابرین پیاده را ساماندهی و هدفمند می کند.

شهردار شیراز گفت: روکش آسفالت بولوار تاریخی کریمخان زند در شیفت شب آغاز شده است و پس از آن ساماندهی تردد خودروها و عابرین پیاده را در دستور کار خواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت با اشاره به شرایط ویژه این بولوار به عنوان یک محورتاریخی، اظهار داشت: بولوار زند با کیفیت مناسبی آسفالت، خط کشی و از لحاظ منظر شهری شرایط ویژه ای را تجربه خواهد کرد.
شهردار شیراز با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری میان پلیس فارس و شهرداری شیراز در راستای ساماندهی ترافیک در محورهای مختلف کلانشهر شیراز به امضای وی و فرمانده انتظامی فارس رسیده است، افزود: نرده هایی که در یک سال گذشته با مصوبه شورای ترافیک استان نصب شده بود جمع آوری و با رنگ آمیزی مجدد به طوری که هم خوانی بهتری با کاربری جدید آن داشته باشد در حاشیه پیاده رو نصب و حرکت عابرین پیاده را ساماندهی و هدفمند می کند.
وی با اشاره به عملیات شبانه آسفالت در محور چند کیلومتری زند از میدان نمازی تا میدان شهدا، اظهار داشت: مسیر خطوط اتوبوس در همان مسیر ویژه، اما بدون نرده، با شکل جدید با خط کشی و نصب گل میخ با همکاری پلیس راهور مدیریت میشود و خودروهای سواری شخصی و تاکسی اجازه تردد در این یک خط را نخواهند داشت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: آسفالت محور زند از نوع پلیمری و با آخرین استاندارد روز دنیا انجام می شود.
شهردار شیراز با تأکید بر نظم دهی به رفتارهای ترافیکی رانندگان، افزود: دوربین های نظارت تصویری و مأموران پلیس راهور با قدرت با متخلفان برخورد خواهند کرد.
علیرضا پاک فطرت، احیاء منظر شهری در بولوار زند را دلیل اصلی برای جمع آوری نرده ها دانست و افزود: بولوار زند به یکی از زیباترین بولوارها بدل می شود.
وی با تأکید بر اینکه رانندگان تاکسی ملزم به توقف در ایستگاه های تعبیه شده برای تاکسی ها در حاشیه ی بولوار خواهند بود، ابراز داشت: ایستگاه های موجود اتوبوس در خط وسط بولوار حفظ میشود و اتوبوس از مسیر قبلی اما بدون نرده در مسیری با خط کشی با رنگ های مختلف و نوشتار بر روی آسفالت تردد می کنند.
شهردار شیراز همچنین با اشاره به گسترش عملیات عمرانی قطار شهری، گفت: در ایستگاه میدان امام‌حسین(ع) که در طلاقی خطوط یک و دو قطار شهری بصورت ۲طبقه در زیرِ زمین ساخته خواهد شد، نیازمند انجام عملیات حفاری هستیم که به همین دلیل با مدیریت پلیس راهور و سازمان ترافیک شهرداری محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در یک یا دو مسیر از مسیرهای چندگانه ایجاد می شود.
وی در عین‌حال تصریح کرد: حتی اگر محدودیتی در بعضی مسیرهای میدان امام حسین(ع) ایجاد شود، تنها برای خودروهای سواری شخصی خواهد بود و شامل وسائط حمل و نقل عمومی و امدادی نمی‌شود.
علیرضا پاک فطرت در پایان با اشاره به تعامل و تفاهم تحکیم شده میان شهرداری و پلیس، از شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی ایرانِ اسلامی خواست با رعایت قوانین در اجرای هرچه بهتر طرح های پیش رو، خادمان خود در نیروی انتظامی و شهرداری را همراهی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز