خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از نوروز؛

۲۲ نفر در فارس بر اثر گاز مونواکسیدکربن مسموم شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۳۴

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مراجعه 11 هزار و 116 بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان فارس در چهارمین روز از سال 1403 خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدهاشم هاشم پور گفت: در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی، 11 هزار و 116 بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به انجام 213 عمل جراحی در شبانه روز گذشته، 415 مورد از بیماران مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را مربوط به علایم تنفسی، 348 مورد را مربوط به علایم گوارشی و 522 مورد را نیز مربوط به حوادث ترومایی اعلام کرد.

این مقام مسوول در انشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی، 890 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی 9 مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی 3 مرکز متخلف در موازین بهداشتی و معدوم سازی بیش از 247 کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: 5 هزار و 442 نفر در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی امسال، به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس مراجعه کردند و توسط پزشک ویزیت شدند.

 هاشم پور گفت: در شبانه روز گذشته، 83 مورد بازدید از سطح داروحانه ها، کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، افزود: در این بازه زمانی، 101 نفر نیز به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه مراجعه کردند که توانستند نیازهای حوزه دارویی خود را دریافت کنند.

وی از مجموع 904 ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، 129 مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و افزود: در این سوانح، 182 نفر مصدوم شدند که از این تعداد، 150 مصدوم بستری شده و 32 مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه همچنین 22 مورد از ماموریت های اورژانس در شبانه روز گذشته را مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد و از مراجعه 37 نفر به کمپ های نوروزی اورژانس در روز گذشته خبر داد.

 هاشم پور با توجه با هشدار و پیش بینی سازمان هواشناسی برای بارش باران در 48 ساعت آینده و کاهش دمای هوا در استان، هشدار داد: هموطنان گاز مونواکسیدکربن را جدی بگیرند و برای پیشگیری از مسمومیت با این گاز بی رنگ، بی بو و سمی، از روشن کردن گاز پیک نیکی، منقل یا کباب پز در داخل اتومبیل، چادر، کانکس و محیط های بسته خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز