خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام والمسلمین علی شیخ موحد:

حق‌طلبی اگرچه ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد اما نتیجه آن بسیار شیرین است

کد خبر : ۱۴۵۲۵۵

دانشگاهها با نزدیک شدن فکر به دستگاه الهی و قراردادن انسان در مسیر حق طلبی و حقیقت گرایی را محور اصلی کار خود قرار دهند.

ششمین اردوی فرهنگی اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خراسان(رضوی، شمالی و جنوبی) با حضور عبدالحمید حلمی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در استانهای خراسان(رضوی، شمالی و جنوبی)، دکتر حمیدرضا حقیقت رییس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و دبیر هیأت امنای استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی شیخ موحد عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین محتشمی مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و جمع کثیری از اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی استان خراسان(رضوی، شمالی و جنوبی) با خانواده‌شان در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، رئیس حوزه‌های علمیه خواهران در استان فارس در این اردو گفت: دانشگاه‌ها با نزدیک شدن فکر به دستگاه الهی و قراردادن انسان در مسیر حق طلبی و حقیقت‌گرایی را محور اصلی کار خود قرار دهند.

موحد در جمع اساتید منتخب علمی و فرهنگی دانشگاه‌های آزاد خراسان در شیراز افزود: انسان برای مفید واقع شدن در عین کسب دانش و برخورداری از اطلاع کافی می‌بایست به تفکرش رنگ خدایی بدهد زیرا کسانی که اهل اهل عمل صالح نباشند نمی‌شود به تفکرش اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه گناه کردن انسان را در تفکر دچار مشکل می‌نماید، تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر حق طلبی سخت است و بسیاری از آنهایی که ادعا دارند نمی‌توانند به آن برسند اما انسان اگر تصمیم بگیرد می‌تواند و این اختیار را دارد که مفید واقع شود.

بنیان گذار دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس خاطر نشان کرد: درکنار مفید بودن و حق طلبی انسان می‌تواند در محدوده منافع خویش بدون ضرر وارد کردن به دیگران، منفعت خود را نیز دنبال نماید.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید به اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید مسئله حق طلبی ساده گرفته شود، گفت: حق طلبی اگرچه ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد اما نتیجه آن بسیار شیرین است.

شیخ موحد افزود: مسئله حق طلبی لازمه صدق است و آنچه امروز باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرارگیرد رسیدن انسان به صدق و در ‌‌نهایت مفید واقع شدن است.

وی با اشاره به اینکه امروز مسئله حق طلبی در جامعه ما یک مقدار در حال لطمه خوردن است گفت: باحقیقت و حقیقت گرایی نمی‌شود مبارزه کرد لذا آنچه امروز حایز اهمیت می‌باشد این است که جامعه اهل حقیقت گرایی شود.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران در استان در پایان یادآور شد: اگرچه تحقیقات میدانی نشان داده، چارچوب صدق در طایفه روحانیت تبلور بیشتری دارد اما شخصاً اعتقاد دارم ما طلبه‌ها نتوانستیم فقه کاربردی را آنچنان که باید معرفی کنیم.

نماینده تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های یزد و خراسان در این مراسم افتتاحیه این اردو اظهار داشت: در دانشگاه‌ها باید دستورالعمل خودسازی از طریق کنترل ذهن و تفکرات نفسانی رویکرد اصلی برنامه ریزی‌ها قرار گیرد.

عبدالمجید حلمی با اشاره به وجود دو جهان مادی و غیر مادی و تعریف انسان در این دو عالم گفت: نفس انسان که از من جسمی او اعتبار یافته نمی‌گذارد من عینی که در برگیرنده روح انسان است باشد و مدام انسان را به گذشته یا آینده می‌برد.

وی با بیان اینکه برای کنترل نفس اماره نباید اجازه دهیم که ذهن، تخیل و تفکرمان به گذشته و آینده برود افزود: باید نفسمان را در زمان حال و لحظه کنترل کنیم.

حلمی بهترین زمان برای تمرین و کنترل نفس در حال را موقع نماز خواندن و ذکر خداوند دانست و گفت: اگر در لحظه‌ای که نماز می‌خوانیم حضور داشته و من ذهنیمان و تخیلات فراوانمان را کنترل کنیم توانسته‌ایم بر نفس اماره غلبه کرده و پیروز شویم.

وی خاطرنشان کرد امروز دانشگاه‌های ما باید با اجرای دستورالعمل خودسازی مهار کردن نفس و آزاد نمودن روح از قفس نفس را دنبال نمایند تا نفس تابع روح گردد.

گفتنی است ششمین اردوی فرهنگی اساتید علمی منتخب علمی - فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خراسان جنوبی و شمالی و رضوی به مدت چهار روز در در شیراز در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز