خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان استان خبرداد؛

شناسایی سرآمدان ادبی کشور در بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۷۸

رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: بنیاد ملی نخبگان با توجه به اهمیت زبان و ادبیات فارسی در تمدن آفرینی ایران اسلامی و جایگاه آن در فرهنگ ملّی و دینی و سند راهبردی کشور در امور نخبگان، اجرای شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از سرآمدان ادبی کشور را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان فارس، حبیب شریف افزود: هدف از اجرای این فراخوان شناسایی سرآمدان ادبی در بخش های «شعر»، «داستان»، «ناداستان» و «پژوهشگری» است.

وی ادامه داد: به منظور تکریم سرآمدان ادبی و تسهیل مسیر اثرگذارى آنها و الگوسازى از آنان تسهیلات زیر به برگزیدگان اعطا می شود:

الف. اعتبار ادبی: به منظور ارتقاى فعالیت هاى ادب پژوهی، انتشار آثار، سفرهاى پژوهشی، اشتراک نشریات ادبی داخلی و خارجی، عضویت در مجامع ادبی داخلی و خارجی، خرید آثار ادبی و موارد مشابه.

ب. امکان پذیرش سالانه سه ادب آموز یا سه پژوهشگر پسا د کترى با استفاده از اعتبارات بنیاد ملی.

ج. اعتبار مالی براى شرکت در مجامع ادبی داخلی و خارجی.

د. تسهیلات فرهنگی و رفاهی: شامل کمک هزینه سفرهاى زیارتی، گردشگرى ملی، تسهیلات مسکن، بیمه و مشابه آن.

ه. اعطاى تسهیلات براى استفاده از امکانات ادبی، فرهنگی و هنرى در سطح کشور.

و. تجلیل از طریق شناساندن شخصیت و فعالیت هاى سرآمد ادبی در مجامع عمومی (از طریق انتشارکتاب یادمان، تهیه فیلم، مصاحبه و...).

متقاضیان می توانند جهت شرکت یا معرفی سرآمدان ادبی در این فراخوان و یا کسب اطلاعات بیشتر حداکثر تا 30 بهمن 1402 به سایت بنیاد نخبگان فارس به نشانی fars.bmn.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز