خبرگزاری کار ایران

در راستای یکسان ‌سازی نشانی تمام اماکن؛

توافقنامه پروژه ملی GNAF بین پست فارس و شهرداری شیراز به امضا رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۲۶۴

طی مراسمی توافقنامه پروژه هوشمندسازی و مکانیزاسیون پروژه ملی GNAF فی مابین اداره کل پست استان فارس و شهرداری شیراز به امضا رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان فارس، در ابتدای جلسه شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به قدمت بالای صنعت پست، گفت: ارائه خدمات نوین پستی به مشتریان طی دوران اخیر  رشد و توسعه چشمگیری داشته است.

محمد حسن اسدی با اعلام رضایت از عملکرد اداره کل پست استان طی انجام قرارداد توزیع قبوض عوارض نوسازی در شیراز، خواستار افزایش همکاری دستگاه های مرتبط با پست و شهرداری در راستای پیشبرد پروژه ملی GNAF شد.

در ادامه جلسه مسئول اداره کل پست استان فارس با اشاره به  مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات کشور و معرفی شرکت ملی پست به‌عنوان متولی پایگاه نظام ملی آدرس گذاری مکان محور کشور (GNAF)، در خصوص مزایای این پروژه افزود: ازجمله خدمات مهمی که پست می ‌تواند در تحقق دولت الکترونیک نقش ایفا کند به نتیجه رساندن هرچه سریعتر طرح مذکور است تا با اجرای آن، بخشی از مشکلات همچون ترافیک و ترددهای شهری و آلودگی هوا حل شود.

روح اله عباسی معتقد است «حال نشانی در شیراز خوب نیست» واظهار کرد: با اجرای کامل طرح ملی GNAF در این استان، نشانی تمام اماکن یکسان ‌سازی خواهد شد و به آدرسی استاندارد مبدل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات و پیش‌نیاز در راستای انجام موفق این طرح، عدم نصب پلاک های آبی شهرداری را در چند سال اخیر از عمده مشکلات شهروندان و ارگان های خدمت رسان در ارائه آدرس مطرح کرد.

در انتهای جلسه نیز توافقنامه پروژه هوشمندسازی و مکانیزاسیون این پروژه ملی، توسط محمدحسن اسدی شهردار شیراز بعنوان نماینده شهرداری و روح اله عباسی مسئول اداره کل پست استان فارس بعنوان نماینده پست به امضا رسید.

این توافقنامه با حضورسیدابراهیم حسینی رئیس شورای شهر شیراز، اعضای کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شیراز، حمید موحدی مسئول واحدکدگذاری پست و دیگر مسئولین مرتبط با پروژه ملی GNAF در محل سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

گفتنی است GNAF یک پایگاه داده اطلاعاتی است که آدرس تمام ساختمان‌ها و واحدهای مکانی موجود در شهرها و روستاهای کشور را ‌استانداردسازی و ژئوکد می‌کند.

 با نصب پلاک‌های هوشمند تمام اطلاعات خدمات دولت الکترونیک سازمان‌ها روی ‌QR‌ ‌قرار می گیرد و هر شهروندی هر خدماتی از هر سازمانی را از هر مکانی که بخواهد بر اساس کد روی پلاک نصب شده بر ‌سر درب منزل می‌تواند دریافت کند.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز