خبرگزاری کار ایران

رئیس‌ اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد؛

نگاه‌های سلیقه‌ای برخی مدیران مانع تسهیل فضای کسب و کار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۱۰۵

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: نگاه‌های سلیقه‌ای برخی مدیران به مانعی بزرگ در مقابل تسهیل فضای کسب و کار استان تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، محمد صادق حمیدیان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز افزود: در برخی از بخش های اقتصادی استان نیز شاهد هستیم که برخی اعمال سلیقه های مدیریتی منجر به صدور بخشنامه‌هایی شده که بیش از اینکه به رفع مشکل کند سنگ اندازی می کند.

وی ادامه داد: یک مورد از این اعمال سلیقه های مدیریتی بحث اخذ تاییدیه درج آگهی تعاونی ها در جراید است که مبنای قانونی ندارد و در سایر نقاط کشور بی سابقه است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: موضوع دریافت تاییدیه از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور چاپ آگهی‌های دعوت مجامع، مزایده و مناقصه، توسط این اداره کل در مکاتبه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپس رسانه‌های استان اعلام شده بود که ممانعت از چاپ این آگهی مزایده، فاقد وجاحت قانونی است.

حمیدیان افزود: این درحالی است که وظیفه نظارت بر بخش تعاون و شرکت های تعاونی در سطح ملی بر عهده وزارت تعاون و در سطح استانی بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما تکلیف قانونی مبنی بر چاپ آگهی ها که می بایست از منظر اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مورد تایید قرار گیرد وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اینکه محدودیتی برای شرکت های تعاونی برای درج آگهی‌های مربوطه اعمال شود صحیح نیست و چنانچه تخلفی متوجه موضوع است می بایست رسیدگی شود اما اینکه به بهانه پیشگیری این حرکت را شاهد باشیم صحیح نیست.

او اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای تعاونی‌ها در فارس، این موضوع فرآیند اطلاع رسانی تعاونی ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار را طولانی تر و هزینه بر خواهد کرد.

در این خصوص بنا شد که اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل بازرسی و اتاق تعاون و بازرگانی فارس طی یک هفته پیشنهادات کاربردی جهت حل موضوع ممانعت از چاپ آگهی مزایده و مناقصه را به دبیرخانه شورا ارایه و در جلسه آتی شورا نیز مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز