خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

هنر از بنیادی‌ترین ضروریات زندگی و توسعه شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۳۶۷

شهردار شیراز گفت: متولیان امور توسعه شهر به این باور که هنر و زبان هنر از بنیادی‌ترین ضروریات زندگی و توسعه شهری است، عمیقا معتقد هستند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی در آیین اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور در تالار حافظ شیراز اظهار کرد: جای خوشحالی است که به اهتمام جمع کثیری از هنرمندان متعهد و فرهیخته هنرهای نمایشی کشور، جشنواره تئاتر فجر مناطق جایگاه سالانه خود را یافته است.

او گفت: میان هنرها، نمایش به دلیل مردمی بودن از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که از یک سو هنر عمیقا با زندگی در پیوند است و از سویی دیگر حامل پیام‌های روشن و اثرگذار برای بهتر زیستن است.

شهردار شیراز با تصریح بر این نکته که عبور از صافی هنر، زندگی را قابل تحمل‌تر، زیباتر و پذیراتر می‌کند و این در نتیجه وجه درمان‌گری هنر است، عنوان کرد: معتقدم مأموریت هنر و به ویژه هنر فاخر نمایش، تنها بازآفرینی خط به خط نمایشنامه نیست؛ بلکه در وجهی کمال یافته‌تر، نوآفرینی و تعریف شیوه‌ای نو از پیوند انسان در مواجه با زندگی و روزمرگی‌های زندگی است که می‌تواند به جویایی و پویایی تفکر انسان و پاسخگویی به پرسش‌های انسان معاصر ختم شود.

اسدی گفت: ما نیز امروز به عنوان متولیان امور توسعه شهر به این باور که هنر و زبان هنر از بنیادی‌ترین ضروریات زندگی و توسعه شهری است به آن عمیقا معتقدیم و اگر امروز دغدغه توسعه و پیشرفت داریم و قصد داریم کیفیت زندگی را در دو وجه مادی و معنوی افزایش دهیم، هنر یکی از معیارهایی است که می‌تواند با تکیه بر جوهره گیرایی خود این نقش را ایفا کند.

او تصریح کرد: تاریخ به روشنی نشان داده که هرگاه فراغت بال به آدمی فرصت پرداختن به هنر داده است و اهل هنر توانسته‌اند به لطف آنکه محور گفتمان‌ها هستند، جان تازه‌ای به فرهنگ و زندگی ببخشند.

این مقام ارشد مدیریت شهری اظهار کرد: معتقدم شهری که در آن رویدادهای هنری، فرهنگی و جشنواره‌هایی از این دست فراوان باشد، زندگی متفاوت‌تری را تجربه خواهد کرد.

شهردار شیراز با قدردانی از مجموعه وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برگزاری این جشنواره بیان کرد: بدون شک پیامد هم‌نشینی با عاملان وادی هنر تماما رستگاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز