خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

شیراز اردیبهشت ۱۴۰۱ میزبان کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۸۹۱

عضو هیأت علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه شیراز از برگزاری بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در این کلانشهر خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم پارسانژاد یکشنبه ١٠ بهمن در یک کنفرانس خبری به تشریح جزییات برگزاری این کنگره پرداخت و گفت: این کنگره یک سال در میان در تهران و شهرستان‌ها برگزار  می‌شود.

او افزود: این کنگره در شیراز نیز برای دومین بار در دستور برگزاری قرار گرفته است.

رئیس بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران با بیان اینکه این انجمن در سه حیطه فعالیت دارد و حدود ۱۱۰ مرکز ناباروری را در کشور پوشش می‌دهد، گفت: رشته زنان با گرایش ناباروری جنین شناسی و ایمن شناسی، اورولوژی، زیر مجموعه جنین شناسی و سلول‌های بنیادی و ایمن شناسی گسترده است.

پارسانژاد با اشاره به وجود سه شاخه اصلی در فعالیت انجمن ناباروری از جمله زنان، جنین شناسی و زیر گروه جنین شناسی، گفت: در کل ایران ۱۲ تا ۱۵ درصد از کل زوج‌ها نابارور هستند و حدود ۵ میلیون زوج نابارور نیازمند به درمان داریم و در شیراز هم به نسبت جمعیت به همین صورت ۱۲ تا ۱۵ درصد است.

او هدف از برگزاری این کنگره را حمایت از زوج‌های نابارور و حمایت از رشته، اساتید و پزشکان این حرفه ذکر و تصریح کرد: مراکز ناباروری در ایران کم نیست و ۱۱۰ مرکز داریم و طبیعی است که باید با هم گفتمان و اشتراک مباحث داشته باشند.

عضو هیئت علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه شیراز همچنین از سخنرانی صاحبنظران این حوزه از چند کشور خارجی در این کنگره خبر داد و گفت: درصد ناباروری به صورت نسبی زیاد تغییر نکرده است اما چون جمعیت زیاد شده، ناباروری هم بیشتر شده است.

پارسانژاد خاطرنشان کرد: براساس آمار سال ۱۳۷۳، در ناباروری تفاوتی با کشورهای غربی داشتیم و در کشورهای غربی مشکلات لوله‌ای رحم بیشتر از ایران بود که ناشی از بیماری‌های جنسی بود، اما مشکلات تخمدانی در کشور ما بیشتر بود که به علت عدم تخمک گذاری و پیر شدن زودرس تخمدان بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر مشکلات تخمدانی به صورت پیری زودرس تخمدان زیاد مشاهده می‌شود؛ حسب همین موضوع مباحث زیادی مانند آلودگی محیط، تغذیه خاص، ریزگردها، قرار گرفتن در معرض امواج از موبایل و... همگی می‌تواند در بروز این مهم دخیل باشند اما در عین حال نمی‌توان قاطعانه گفت که شیوع این بیماری در قدیم یا جدید بیشتر بوده است.

دکتر عالمتاج صمصامی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  و دبیر کمیته اجرایی این کنگره نیز گفت: خروجی این کنگره سخنرانی و ارائه مقالات به صورت کتابچه خواهد بود.

او با بیان اینکه این روزها با موارد زیادی از زنانی دارای اشکال در ذخیره تخمدان زودرس هستند، مواجهیم، گفت: البته افزایش ناباروری در اقایان هم مشاهده می‌شود که تغییرات سبک زندگی و تغییرات غذایی از عوامل آن است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز