خبرگزاری کار ایران

جانشین مدیر مجتمع چادرملو در پاسخ به ایلنا خبر داد:

هدف‌گذاری ده و نیم میلیون تن تولید کنستانتره در سال ۹۳ / تامین آب چادرملو از دشت سپیدان

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۵۳

در معدن چادرملو ۳۲۰ میلیون تن ذخیره قابل استحصال وجود دارد و چرخ‌های توسعه خط چهار و پنج تا پایان سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید، همچنین طی سه ماهه گذشته دو میلیون و ۷۵۰ هزار تن کنستانتره در این معدن تولید شده که ۳.۴ درصد از برنامه جلو هستیم.

جانشین مدیر مجتمع چادرملو از هدف‌گذاری ده و نیم میلیون تن تولید کنستانتره در سال ۹۳ خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس بیک، جانشین مدیر مجتمع چادرملو در یک نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل این مجتمع برگزار شد با اشاره به تولید روزانه ۸۵۰۰ تن کنستانتره اظهار داشت: ذخیره سنگ آهن در جهان حدود ۸۰۰ میلیارد تن است که از این میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تن قابل استحصال است.
وی با اشاره به کشورهای دارای ذخیره سنگ آهن در جهان گفت: روسیه ایتالیا هندوستان چین و اوکراین بیش از ۸۰ درصد ذخیره سنگ آهن دارند.
بیک ادامه داد: در کشور ما حدود ۴.۴ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن وجود دارد که از این میزان ۲.۵ میلیارد تن قابل استحصال است.
جانشین مدیر مجتمع چادرملو افزود: در معدن چادرملو ۳۲۰ میلیون تن ذخیره قابل استحصال وجود دارد و چرخ‌های توسعه خط چهار و پنج تا پایان سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید.
۳.۴ درصد از برنامه جلوتر هستیم
بیک در ادامه با بیان اینکه تولید معدن چادرملو بالاتر از ظرفیت اسمی است گفت: طی سه ماهه گذشته دو میلیون و ۷۵۰ هزار تن کنستانتره در این معدن تولید شده که ۳.۴ درصد از برنامه جلو هستیم.
جانشین مدیر مجتمع چادرملو از افزود: طی سه ماه گذشته ۳۸۵ هزار تن دانه‌بندی و ۲۷۰ تن فسفات تولید شده است.
مشکل آب برای تولید کنستانتره
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود آب در این منطقه گفت: برای تولید کنستانتره با مشکل آب رو به رو هستیم و در حال حاضر آب مورد نیاز این کارخانه از ۶۷ کیلومتری این مجتمع منتقل می‌شود اما به زودی آب مورد نیاز را از دشت سپیدان و ۱۴ کیلومتری چادر ملو تامین خواهیم کرد.
جانشین مدیر مجتمع چادرملو افزود: فولاد چادرملو با ظرفیت یک میلیون تن راه‌اندازی شده که ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا اسفند ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد همچنین، برنامه تولید ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی در دست است که تاکنون ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.
بیک میزان سرمایه‌گذاری در فولاد سازی و آهن اسفنجی را ۱۲ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طرح‌هایی که در سال ۹۳ راه‌اندازی می‌شود شامل فاز یک و دو نیروگاه گازی فولاد یک میلیون تنی چادرملو و نورد و فولاد سرمد ابرکوه با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن است. همچنین در سال ۹۴ طرح توسعه گندله‌سازی با ظرفیت ۳.۴ میلیون تن آهن اسفنجی و فولاد چادرملو در سال ۹۵ و فولادسازی ابرکوه در سال ۹۶ به بهره داری می‌رسد.
مهندسی معکوس در ۹۰ درصد قطعات
وی افزود: ۸۰ تا ۹۰ درصد از قطعات این مجتمع بومی‌سازی شده و با مهندسی معکوس تولید می‌شود و هم‌اکنون ۵۷۰۰ قطعه کوچک سنگ آهن در داخل تولید می‌شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه سایر قطعات از چه کشورهایی وارد می‌شود تصریح کرد: قطعات الکترونیکی که در ایران تولید نمی‌شود از کشورهای اروپایی خریداری می‌شود. هر چند تحریم‌ها برای ما نیز اثرگذار بوده اما در سال ۸۹ قطعات مورد نیاز را در انبارها دپو کردیم و با مشکل خاصی مواجه نشدیم.
تهیه ماشین‌آلات از بلاروس
وی در مورد خرید ماشین‌آلات نیز گفت: ماشین ‌آلات مورد نیاز را از کشور بلاروس تهیه کردیم و در بهمن ماه که نیاز به نوسازی ماشین‌آلات وجود دارد نیازهای جدید را اعلام خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا افزود: هدف‌گذاری امسال معدن چادرملو ده و نیم میلیون تن تولید کنستانتره است هرچند به دلیل کاهش زمان توقف‌ها میزان تولیدمان افزایش یافته و از برنامه‌ها جلوتر هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز