خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس:

دستگاه برداشت مواد معدنی در منطقه ویژه خلیج فارس بومی شد

کد خبر : ۱۸۰۰۶۵

مسعود هندیان در آستانه روز صنعت و معدن(دهم تیر) افزود: بومی سازی یکی از آرمان های کلیدی توسعه صنعتی کشور است و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با تکیه بر اصل خودباوری، گام های موثری در این زمینه برداشته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، از بومی سازی دستگاه برداشت مواد معدنی در این منطقه ویژه خبر داد و افزود: با بومی سازی بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز و بکارگیری تجهیزات ساخت داخل، در سال های اخیر میلیاردها ریال در هزینه ها صرفه جویی و از خروج ارز جلوگیری شده است.
به گزارش ایلنا، مسعود هندیان در آستانه روز صنعت و معدن(دهم تیر) افزود: بومی سازی یکی از آرمان های کلیدی توسعه صنعتی کشور است و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با تکیه بر اصل خودباوری، گام های موثری در این زمینه برداشته است.
وی، بومی سازی دستگاه برداشت مواد معدنی را مهمترین نمونه بومی سازی در کشور دانست و افزود: طراحی و ساخت بخشی از قطعات اصلی دستگاه برداشت مواد معدنی توسط مهندسان این منطقه سبب صرفه جویی هزینه ۴ هزار دلاری تعمیر و بررسی دستگاه مذکور به ازای هر ساعت توسط کارشناسان خارجی شده است.
به گفته هندیان، این دستگاه دارای توان برداشت سه هزار تن مواد معدنی در ساعت است که در بخش عملیات مکانیزه حمل و انتقال مواد معدنی از مجموعه انبارها تا درون کشتی، کار برداشت مواد و انتقال آن روی نوار نقاله را انجام می دهد.
براساس گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، وی افزود: برخی دیگر از نیازهای منطقه ۱۰۰ درصد از طریق بومی سازی و خودکفایی تامین شده که از جمله آنها می توان به مجموعه کامل تجهیزات و قطعات مکانیکی ایستگاه های تخلیه واگن اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز